Wie bakt er nog meer zo graag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Esther__

Re: Wie bakt er nog meer zo graag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:30

Ik heb de taart de hele nacht op laten stijven. Dus weet niet of het recept klopt met 6 uur.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:32

__Esther__ schreef:
Ik heb de taart de hele nacht op laten stijven. Dus weet niet of het recept klopt met 6 uur.

nee maar dat doe ik met mijn monchoutaart ook altijd
de hele nacht
dan weet ik zeker dat die goed is ;)

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:35

Oke :D Voordat dat je hem vanavond bij de koffie serveert en de binnenkant misschien nog vloeibaar is _O-

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:21

__Esther__ schreef:
Oke :D Voordat dat je hem vanavond bij de koffie serveert en de binnenkant misschien nog vloeibaar is _O-

hahahaha nee dat doe ik niet ;)

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:23

__Esther__ schreef:
Ik baal wel een beetje dat ik tot morgen moet wachten op mijn witte chocolade taart ;(

ach als je er op hoopt dat hij lekker is smaakt ie nog beter de volgende dag :9

Ik had gister het recept van 60 lange vingers door 4 gedeelt maar maak vanavond het recept voor wel 60 stuks :j
Recept zou ik hier neerzetten als ik weer op de grote pc ben ( en het niet vergeet :')

MusicELINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:28

Sorry, ik ben te lui om even bij te lezen, maar bakken is ook een van mijn grootste hobby's! (hoewel ik echt niet kan koken, ik doe puur nagerechten en taarten/koekjes).

Mijn 'specialiteit' is arretjescake. Oud recept van mijn oma, hoewel veel mensen het nog wel kennen (maar ook weer veel mensen niet). zo ook vorige week, een vriend van mij gaf een feest en kwam naar mij met het vriendelijke verzoek om arretjescake te maken xD Rare combinatie, drank en oma's oude arretjescake. Maar het was binnen 10 minuten op, terwijl ik 2x zoveel ingrediënten had gedaan xD

Zijn er meer mensen bekend met dit recept? Ik weet niet of hij op internet staat. Ik heb hem nog handgeschreven van mijn oma, nauwelijks te lezen, maar ik weet hem toch uit mijn hoofd :P

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:34

MusicELINE schreef:
Sorry, ik ben te lui om even bij te lezen, maar bakken is ook een van mijn grootste hobby's! (hoewel ik echt niet kan koken, ik doe puur nagerechten en taarten/koekjes).

Mijn 'specialiteit' is arretjescake. Oud recept van mijn oma, hoewel veel mensen het nog wel kennen (maar ook weer veel mensen niet). zo ook vorige week, een vriend van mij gaf een feest en kwam naar mij met het vriendelijke verzoek om arretjescake te maken xD Rare combinatie, drank en oma's oude arretjescake. Maar het was binnen 10 minuten op, terwijl ik 2x zoveel ingrediënten had gedaan xD

Zijn er meer mensen bekend met dit recept? Ik weet niet of hij op internet staat. Ik heb hem nog handgeschreven van mijn oma, nauwelijks te lezen, maar ik weet hem toch uit mijn hoofd :P

hij staat indd op internet :j maar of die hetzelfde is weet ik natuurlijk niet .

MusicELINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:45

nee die is niet helemaal hetzelfde :P
Ik weet niet of het uitmaakt voor het uiteindelijke resultaat, maar een vriendin van me had hem een keer gemaakt met een ander recept en die mislukte. Nouja, het was wel lekker, maar het wilde niet opstijven. Ik zal (als ik zin heb) straks even het goede recept hier neerzetten, ik moet nu even naar de winkel :P

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:50

okee is goed :j

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:56

Oeh. Ik ben heel benieuwd naar het recept voor lange vingers. Als ik iets lekker vind <3

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:57

MusicELINE schreef:

Dit topic gaat eigenlijk vooral over koekjes & taarten bakken, niet over eten :)

MusicELINE schreef:

Volgens mij is dat in dit topic voorbij gekomen!

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:09

kunnen we niet naar hk verhuizen? dan kunnen we evt. nog andere dingen plaatsen wat beetje ontopic is :=

en ga nu even het recept over typen van lange vingers

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:12

lange vingers
voor 60 stuks

ingredienten:

4 eieren
snufje zout
100 g suiker
1 zakje vanillesuiker
125 bloem gezeefd
2 el poedesuiker
voor blik: bakpapier of boter en bloem

1: bakblik bekleden met bakpapier en oven voorverwarmen op 180 graden; hetelucht oven op 160 graden. Eieren scheiden
2: eerst eiwtten kloppen, dan hoef je de garde niet af te spoelen. Tijdens het kloppen een snufje zout toevoegen . Als het geklopte eiwit stijf is 1/3 van de suiker er bij in doen en kloppen tot het glanst
3: dooiers met de rest van de suiker en vanille suiker tot een schuimigge massa kloppen. Bloem en geklopt eiwit in twee porties door de dooiercreme scheppen
4: deeg voorzichtig in een spuitzak scheppen en strengen van 10 cm lang op bakblik spuiten. uiteinden iets dikker maken als midden. Poedesuiker er over strooien en de lange vingers in het midden avn de oven op ca 12 cm bakken. niet donkerder dan lichtgeel laten worden. op een rooster leggen om af te koelen

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:18

Als je ze platter maakt en evt korter en of dikker, kun je ze leuk gebruiken voor het maken van een charlotte of rondom een taart :)

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 19:42

Ik zal straks even de recepten van mijn taarten plaatsen!

Eerst even afwassen :\

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:33

Citaat:
Vanille-slagroomtaart

Ingrediënten

- Pak cakemix + bijbehorende ingrediënten
- 350 ml slagroom
- vanille-extract
- 2 zakjes vanillesuiker
- kristalsuiker
- pakje banketbakkersroom (Dr. Oetker)
- 150 gram ongezouten pinda's
- 2 el ongezouten roomboter
- 2 zakjes klopfix

Mix het cake-beslag en giet dit in een springvorm van 24 cm. Bak de cake en laat deze afkoelen. Snijd deze eventueel recht of dunner wanneer hij te dik is (het hoeft immers slechts de bodem van de taart te zijn). Tijdens het bakken/afkoelen van de cake kan je vast de slagroom en banketbakkersroom maken.
De banketbakkersroom spreekt voor zich en staat ook op het pakje. Water erbij en mixen maar.
Voor de slagroom mix je de slagroom, 2 zakjes vanillesuiker, 2 á 3 el kristalsuiker, 2 zakjes klopfix en naar smaak vanille-extract door elkaar. Verder kan je ondertussen de nougatine bereiden. Dit doe je door de pinda's in hele kleine stukjes te hakken/stampen. Smelt de roomboter en 70 gram kristalsuiker op middelhoog vuur en roer hier de gehakte nootjes door tot de suiker goed gesmolten is. Spreid het mengsel uit op een met bakpapier bekleedde bakplaat en laat het uitharden.
Neem vervolgens de cake en spuit met een spuitzak de banketbakkersroom in cirkels over de cake. Zet dit enige tijd in de koelkast om wat op te spuiten. Spuit vervolgens op dezelfde manier de vanilleslagroom over de banketbakkersroom. Zet terug in de koelkast. Bestrooi de gehele taart vlak voor serveren met de zelfgemaakte nougatine om te voorkomen dat het slof wordt.

De chocolade-mokkataart moet ik thuisthuis even opzoeken. Daar staat het ergens opgeschreven.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:34

Ik ben wel benieuwd naar jou recept voor arretjes cake, ik kom er namelijk heel veel verschillende tegen.

ik ben eruit ( kiezen is ook zo moeilijk) voor mama's verjaardag wird het bananofee taart en buttersotch taart maar dna doe ik er gewoon butterscotch chocolade in.

Of toch die chocolade cheece cake met axtra choclat chips door het beslag, of toch de caramel cheececake.....? :P

Oh ik had trouwens nog een goed idee voor de volgende keer Milionairs gebak maken; doe ongezoute pinda's door de caramel voor een snicker effect :9

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:45

Ik ben ook erg benieuwd naar het recept van de arretjes cake! Zulke authentieke recepten zijn echt priceless dus ik zou hem zeker opschrijven, anders gaat zoiets misschien verloren :)

Ik heb net banana bread uit het Hummingbird boek gemaakt, het ruikt heeeeerlijk in huis nu :D Ga zo maar eens een stukje proberen.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:46

Volgens mij heb ik hier ook ooit eens mijn recept voor arretjescake geplaatst..
Die is echt zo anders dan de meesten die ik tegenkom :=

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:48

In dat tweede arretjes cake recept van hummingbird is het enige vloeibare bestandsdeel melkchocolade. Ik vraag me af maak je dan niet gewoon een chocolade reep met lekkere dingen erin? en word het dan niet erg hard?

Trouwens langevingers in arretjes cake ipv biscuits lijkt me ook lekker.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 21:30

fionaf09 schreef:
kunnen we niet naar hk verhuizen? dan kunnen we evt. nog andere dingen plaatsen wat beetje ontopic is :=

Liever niet, dan verzandt het in off-topic geklets en dan vind ik het jammer van de recepten... Je kan ook gewoon een HK-topic aanmaken naast deze?

Arans, zit er ook geen boter in? Mijn recept is boter, chocolade, opgeklopte eiwitten, koekjes en suiker.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:34

Yasmine schreef:
fionaf09 schreef:

Liever niet, dan verzandt het in off-topic geklets en dan vind ik het jammer van de recepten... Je kan ook gewoon een HK-topic aanmaken naast deze?

Arans, zit er ook geen boter in? Mijn recept is boter, chocolade, opgeklopte eiwitten, koekjes en suiker.

daar heb je gelijk in :j
lange vingers staan in de oven, maar de vorm is lastig

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:36

Yeah, het lange vingers recept *\o/*
Dank u, dank u _/-\o_ .

Ik ga hem meteen bij mn recepten opslaan.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:18

lekker die vanille taart

maar ben echt benieuwd naar die chocola-mokka
dat is echt iets voor mij

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:51

Iemand hier met hét voor hazelnootschuimtaart?
Zijn er tig van te googlen, maar welke is nu écht geweldig?