[HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

Re: [HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:34

Ja tuurlijk mag je je hier melden. Vertel iets over jezelf zou ik zeggen Lachen

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:43

ik ben Linda ben 22 jr. woon samen met de meest lieve maar tegelijk onuitstaanbare man die er maar is, hij heet Johan en is 33. bij ons in huis wonen ook Macho de hond (kruising matlhezer x york terrier) en poes de poes (officieel heet hij valentijn maar we noemen haar poes) babbel het konijn die ons verkocht is als dwergkonijn maar die inmiddels het formaat heeft van een angora konijn dan hebben we nog hammie onze hamster die een paar maand geleden in het donker bij ons buiten liep, zat onder de wondjes en korstjes en was zeer mager die hebben we maar geadopteerd.
afgelopen 8 mei ben ik bevallen van onze dochter Demi die inmiddels al een half jaar is.
toen ik net zwanger was ben ik gestopt met werken (lang verhaal, ondraaglijke werksfeer) en ben een maand na de bevalling (spoed keizersnede) weer aan het werk gegaan.
inmiddels hebben we ons huurhuis overgenomen van de woonstichting en weer verkocht, we hebben tot 1 januari dan moeten we ons huis uit dus druk druk druk.
mijn zus en haar vriend hebben hun eigen horeca onderneming, waar ik inmiddels actief aan het werk ben, het is onderdeel van een prive golfbaan. na een hectische periode gehad te hebben op het werk (weken van ruim 60 uur per week werken) werk ik inmiddels rond de 20 uur.

tijdens de bevalling ben ik 40 kilo aangekomen, van mijn maatje XS/ S zit ik inmiddels een X aantal maten verderop.
omdat ik in het verleden eetproblemen gehad heb (helaas Verdrietig ) sta ik onder strenge toezicht van mijn vriend, familie en huisarts. door mijn werk eet ik heel onregelmatig wat het afvallen ook minder makkelijk maakt.

edit:

na jaren lang zeer actief deelgenomen te hebben in de wedstrijden heb ik inmiddels een 4 jarige fries merrie gekocht, die vorig jaar bij ons op stal is gekomen om zadelmak te maken. haar veulen staat momenteel ook bij ons op stal omdat die er nog niet bij weg mag.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:49

Welkom Linda! Lachen
Wat is je lengte, wat je is streefgewicht en wat eet je zoal op een dag?

Ik ga overigens snel slapen, ben echt kapot moe.
Welterusten allemaal en tot morgen! Kusje

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:56

voordat ik zwanger raakte was ik rond de 50 kg, ben al wel lichter geweest maar dit is het gewicht wat ik vast hield het schommelde wel eens naar 51 of 49 maar het was wel constant en ik at normaal.

ik ben 1.72 m mijn streefgewicht is om weer terug te gaan naar 50 al vrees ik dat dit niet gaat lukken met overtollig vel endergelijke (met name bij de buik)

ik eet gemiddeld per dag:
s'morgens: niet, ik weet dat ik me dit moet aanleren, maar zolang als ik me kan heugen heb ik dit niet gekund kwam er direct weer uitzetten.
s'middags: 1 soms 2 broodjes met kaas
s'avonds: erg gevarieerd, ook eten we vaak laat vanwege mijn werktijden en die van mijn vriendlief meestal gewoon aardappels, groente en vlees natuurlijk eten we ook wel een pizza of patat.

de afgelopen 3 mnd heb ik fanatiek gesport, maar lichamelijk ben ik momenteel een wrak. mijn knieeen zijn afgeschreven (hier ben ik ook op afgekeurd) mijn rug speeld ook parten, ben continu moe heb hoofdpijn endergelijke (voor het laatste moet ik voor onderzoek naar het ziekenhuis)

weltrusten Blinnii!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 05:45

Welkom Linda! Ik vind wel dat je wat te weinig eet op een dag..

Meiden, het WAS een nette dag. Ik heb die avond nog wat pinda's gehad en nog een stukje chocoladeletter Bloos

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 09:13

Linda, voor jou 1,72 is je streefgewicht veel te laag. En dat ga je denk ik daarom ook zeker niet redden

Je kan namelijk te zwaar zijn voor je lichaam maar ook te licht waardoor je last kan krijgen van je gewrichten etc.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 10:20

Goedemorgen dames!!

Vandaag maar weer eens proberen me aan mn dag te houden... is de laatste dagen niet echt gelukt...

planning:

O: 2 beschuitjes hagelslag, groot glas verse jus d'orange, kop thee
T: ?
L: 2 bolletjes smeerworst, kop thee
T: stukje appeltaart, thee
D: bami
T: handje chips

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 11:00

Ja ik had ook een nette dag gisteren.. maar nog wat chocopinda's op... grrr

Linda, ik mis ook de tussendoortjes en fruit... en smiddags zou ik toch wel 2 boterhammen kaas eten dan en wel volkorenbrood he.. En net als wat Uk zegt, vind ik ook je streefgewicht veel te laag... Ik ben ook 1.72/1,71 zo en mijn streef is 65kg (nog wat minder kan ook wel, rond de 60 ofzo) maar 50 is wel heel erg laag hoor...

Mijn planning:

O: havermout, melk, rozijnen
T: - (pas 10u ontbeten)
L: 2 vk 30+ kaas
T: eierkoek
D: sperciebonen, paprika, kipfilet, provencaalse kruiden zakje iets en zilvervliesrijst
T: appel

Beweging: 8km fietsen en beetje knolhobbelen proberen

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 11:24

Ha meiden, even wat weinig posts van mij dit weekend. Was vannacht om 3u terug uit Amsterdam, terwijl ik om 8u 's ochtends al op de fiets zat omdat ik zo nodig de paarden eerst wilde rijden. Nagelbijten / Gniffelen Daarna dus snel douchen en in de auto. We zijn naar London Calling geweest, een festival waar 'nieuwe' bands uit Engeland spelen. Een band waar we bevriend mee zijn trad ook weer op en na hun show had ik nog een interview met ze. Tegenwoordig pakken we een restaurantje ipv bij Burger King te eten, dus mijn dag was niet eens zo dramatisch slecht.

Nu ben ik moe. Clown Straks rijden en waarschijnlijk nog lesgeven. Eerst even wakker worden.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 11:33

post mijn dagje maar is het is nu al heel slecht maar goed
O: kwark
T: zak snoep en pepernoten Boos! Verdrietig
L; toch maar brood
T:fruit
A:iets met spinazie

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 11:36

Welkom Linda Doei!

Je mag toch best wat lekkers Paulien!!
Komop! je hebt wel gereden gisteren toch?? Of was dat alweer een dag eerder..
Maar dat maakt niet uit!
Je mag best een keer iets lekkers, anders houd je het écht niet vol hoor!!
Ik vind dat je goed bezig bent hoor Paulien, en trouwens, pinda's zijn dan misschien wel een beetje calorierijk, maar als je die gewone pinda's hebt wie je zelf nog uit de barst moet halen, (of dit is al voor je gedaan) dan zitten daar ook een hoop goede dingen in!
Mijn vader heeft een hoge bloeddruk, en die mag dus juist wel die pinda's eten.
Natuurlijk met mate, maar toch..Knipoog

Mijn dagje vandaag:
O: Kopje koffie, met een snee rozijnenbrood.
T: Glaasje light drinken.
L: Soep, wss tomaten of champignonsoep. Nog geen idee wat we daarbij krijgen, en natuurlijk als toetje weer vla! Vingers aflikken.
T: Een kopje thee, met een biscuitje. En een appel.
A: 2vk boterhammen met broodbeleg en een kopje thee.
T: Glaasje lightdrinken, en een stuk fruit Lachen

Ik kan alweer rondlopen met maar 1 kruk, dus ik ga ook vooruit met mijn pijnlijke been. Haha!
Hopelijk kan ik van de week een keertje zonder krukken.. Knipoog
Maar ik blijf het rustig aan doen, dat heb ik mijn pa&ma beloofd, en ik zal het nu ook aan jullie beloven Clown

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 11:39

gister was best ok qua eten, hebben lekker bij oma gegeten, lekker makkelijk!

Gister:
O: 2 bb chocopasta
L: 3 bb uitsmijter rosbief
T: 2 volkoren kaakjes
D: gebakken aardappels, snijbonen, varkensfilet
T: gevulde koek

Op gevulde koek na best oke volgens mij Lachen

Vandaag:
O: eierkoek met kaas
L: 3 bb met ??
T: plakje ontbijtkoek
D: patat geloof ik Nagelbijten / Gniffelen

Nou ja, weinig beweging vandaag, gewoon luie zondag Lachen

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 12:05

Goedemorgen dames! Lachen

Ik had me nog zo voorgenomen op tijd op te staan om vandaag eens hard aan school te gaan werken, maar heb toch maar uitgeslapen.. Huilen van het lachen
Ga zo maar eens een lekkere brunch klaarmaken en dan zie ik wel weer wat de dag brengt. Heb opzich geen schoolopdrachten liggen, maar wil gewoon vooruit werken.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 12:53

welkom allen, niet veel bijgelezen.
welkom linda: je eet veel te weinig, waarschijnlijk gaat het daar mis. is een dieetiste misschien wat?
patricia: hoe gaat het met de spieren?

net als imre ben ik ook doodmoe. gisteren om 8 uur in de auto richting stal en pas om half 4 thuis na een feest van hans zijn werk. was erg geslaagd; alain clarck en dj don diablo traden op. diablo hebben we genegeerd, die muziek is niet ons ding.
gelukkig was er ook een zaaltje met live-muziek, beetje rock-achtig.
nu moet ik studeren, maar ben zo ontzettend brak...
doel is dat ik mijn eindstuk voor deze module deze week afmaak, dan kan ik volgend weekend mijn presentatie doen en dat moet ik dinsdags dan presenteren. bleh

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 12:58

Gaat helemaal goedkomen met je studie vandaag Angelique, ik weet zeker dat je het deze week gaat redden. Ja

Gisteren
Ontbijt : twee bruine boterhammen met kipfilet & twee mokken thee [van 400 ml standaard ]
tussendoor : - geen trek meer
Lunch : twee bruine boterhammen met kipfilet en een groot stuk komkommer & aanmaaklimonade denk ik
tussendoor : appel & thee
tussendoor : vijf kruidnootjes
Avondeten : twee pasteibakjes met champignon&vleesragout Vingers aflikken

Beweging : ik heb gewerkt van 12 tot 17.30 uur, dus veel gelopen en ben er op de fiets heengegaan.

Vandaag
Ontbijt / Brunch [11.30 uur] : één volkoren pistoletje, ene helft met twee plakjes Duitse worst en de andere helft met abrikozenjam & thee
tussendoor : - ivm laat ontbijt / brunch
Lunch [13.30 uur]: één volkoren pistoletje met kipfilet
tussendoor : handje zoutjes
Avondeten : ..

Beweging : ik heb nog niet echt iets in gedachten voor vandaag, maar misschien dat ik vanmiddag nog even de stad in ga. Lachen

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:06

heb met de dokter hier over gesproken en een dieetiste was volgens hem niet nodig.
als ik maar normaal (brood, groente, enzo en normale portie's at) ook moest ik op zijn tijd wat lekkers nemen (niet elke dag maar b.v. 1x per week) dit omdat je het lekkers niet nemen toch niet je hele leven volhoud om niet te snoepen enzo.

we hebben nu afbak broodjes in de oven zitten waar een plakje kaas op komt en wat ik de rest voor dag voor eten krijg hangt af van het werk. we hebben een buffet vanavond dus zal daar wel wat afsnaaien.

beweging: werken

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:31

pashon, voor een dieetiste heb je geen verwijzing nodig. je basisverzekering dekt 4 uur behandeling per jaar. dit moet afdoende zijn.
het gaat erom dat je regelmaat moet gaan inbouwen, tussendoortjes neemt en kiest voor de juiste producten. regelmaat inbouwen is juist iets waar een dieetiste je mee kan helpen.

je bent lief belinda.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:33

Jij ook hoor, heul lief zelfs. Ja
Lukt het een beetje nu of ben je nog steeds zo brak? Wat wel erg begrijpelijk is overigens als je eerst de hele dag in touw bent geweest en vervolgens amper nachtrust hebt gehad. Ja

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:47

Alain Clarck, gaaf BA Ja Succes met de studieperikelen deze week.
Vanmorgen even gezellig met vriendje op msn gebabbeld Lachen Gisteren nog even gebeld, heel fijn!

Vandaag wordt wrs niet zo'n goede dag, komen samen met de commissie om alle ingekomen aanmeldingen te bekijken met lekkere hapjes en wijntjes en zo Lachen

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:48

Hoi meiden!

Belina, lekker uitslapen. Is goed voor je!

Angelique, druk, druk, druk dus gehad. Leuk dat het geslaagd was. Net wat Belinda zeg, gaat het helemaal goed komen met je studie. Heb ik wel vetrouwen in (voor jou.)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:50

alain clarck was gaaf, maar ik ben nu definitief fan van zijn vader. die man heeft zo'n geweldige stem!

het lukt wel met de studie. als ik eenmaal aan het schrijven ben gaat het goed. hans komt me steeds een koppie thee brengen en zet net een klein bakje pepernootjes neer. de lieverd.
wat ik wel heel moeilijk vind is om de vertaalslag te maken van de praktijk naar de theorie. dat is echt nog even worstelen.

lekkere hapjes en wijntjes zijn toch fijn sizz? morgen maar een balansdag doen dan.

Pashon

benangelique schreef:
pashon, voor een dieetiste heb je geen verwijzing nodig. je basisverzekering dekt 4 uur behandeling per jaar. dit moet afdoende zijn.
het gaat erom dat je regelmaat moet gaan inbouwen, tussendoortjes neemt en kiest voor de juiste producten. regelmaat inbouwen is juist iets waar een dieetiste je mee kan helpen.

je bent lief belinda.

dit snap ik, waar het kan probeer ik ook regelmatig te eten. maar vanwege mijn werk lukt dit niet altijd.

Sizzy

Wat een schat is het BA!
Ja heel fijn hoor Ja

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:55

Mijn ouders zijn vandaag terug gekomen en ze hebben allemaal cadeautjes voor mij meegenomen. Haha!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:58

Oeeh cadeautjes.. leuk Noor! Haha!