Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vanity

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 15:14

Ben sinds donderdag aan het lijnen gegaan! Ik woog op de kop 70 kg, dus ben benieuwd!

Iemand trouwens nog een leuk alternatief voor sit-ups? ik moet echt wat aan mijn buikje doen, maar ik haat die gewonde buikspieroefeningen!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 15:14

Zo ik heb vandaag al aardig wat gegeten Bloos! Maar wel gezond en niet echt gesnoept.
Ontbijt : 4 bruine boterhammen met aardbeien.
Lunch 12 uur en rond half 3, bij elkaar : 5 bruine boterhammen, 2 met aardbei, 1 met halva jam en 2 met dun appelstroop.
Tussendoor 2 appels. Ooh en nog een paar biscuitjes bij de thee. (Yeah, voor het eerst niet de hele koektrommel leeggegeten!)
Vanavond macaroni met rode saus en groente. Misschien nog een vegaburger er bij.

Het klinkt alsof ik heel veel heb gegeten (en nog ga eten), maar door veel brood en fruit te eten voorkom ik dat ik ga snoepen. Nu pak ik ipv een pakje sultana 1 of 2 boterhammen of een appel Lachen en daar ben ik in het begin mee afgevallen, nu is dat minder geworden omdat ik meer ging snoepen. Dus ik hoop er op deze manier dat laatste beetje af te krijgen Haha!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 15:47

Ik vind het heel netjes hoor Spetterlover, in elk geval beter dan dat je tussendoor gaat snoepen. En je beleg is ook heel gezond allemaal Ja

Ik heb tot nu toe vandaag 5 boterhammen op met kipfilet.. (ja, ik blijf eentonig doen, maar ik vind dat ook gewoon echt leker, ik geniet echt van m'n boterhammen Vingers aflikken )
Net eventjes wezen sporten, en nu snel douchen en maar eventjes wat eten, want zo ga ik echt niet aan die 23 points komen (zit nu op 6 Scheve mond )

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 15:55

Mazzel-meid schreef:
Ik vind het heel netjes hoor Spetterlover, in elk geval beter dan dat je tussendoor gaat snoepen. En je beleg is ook heel gezond allemaal Ja

Ik heb tot nu toe vandaag 5 boterhammen op met kipfilet.. (ja, ik blijf eentonig doen, maar ik vind dat ook gewoon echt leker, ik geniet echt van m'n boterhammen Vingers aflikken )
Net eventjes wezen sporten, en nu snel douchen en maar eventjes wat eten, want zo ga ik echt niet aan die 23 points komen (zit nu op 6 Scheve mond )

Ja maar ik heb al 9 boterhammen op Bloos! Gezond beleg lukt me altijd wel Lachen

Haha ja dan mag je idd nog wel wat meer gaan eten Haha! Altijd leuk, dat je meer mag toch Lachen

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 17:23

Ik heb het idee alsof ik ontzettend veel op heb, terwijl 't eigenlijk best weinig is.
Ontbeten met yoghurt met muesli, 2 sneetjes brood met kipfilet en 2 kaasschnitzels. Vooral die kaasschnitzels waren slecht, maar 'k ben niet zo iemand die eten weggooit Scheve mond
Nou ja, ik ga vanavond dus lekker 2 uur sporten en heb iets van 40 minuten gefietst vandaag, dus 't kan er hopelijk vanaf.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 22:46

spetterlover, natuurlijk is brood beter dan koek of chips ofzo, maar 9 zijn er wel heel erg veel; denk ik hoor......

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 00:21

Hallo hallo ik ben net terug van een weekendje vakantie vieren aan het Grand Lake in Oklahoma. Dat resulteerde in de beste biefstuk ooit, een hoop Grapefruit-Wodka, Cosmopolitans en PineAple Martini's in de jachthaven op de boot Haha!
Ik heb op de stijger in het zonnetje nog wat Pilates oefeningen gedaan en een stukje gewandeld, maar dat was het wel zo ongeveer. Hoop niet dat ik veel aangekomen ben. Ik zie wel van het sporten dat mijn benen een stuk strakker zijn geworden (en minder cellulitus! Haleluja! Haha! ) dus dat is mooi. Kwam er net alleen achter dat de sportschool dicht zit (memorial day vandaag) dus mijn extra lange cardio-sessie die ik geplanned had gaat mooi niet door Boos!

Wbt dat witbrood: Witbrood staat met suiker bovenaan de lijst met hoge glycemische index-voedingsmiddelen. Dat betekent dat het zo geraffineerd is dat alle vezels eruit zijn en je lichaam niks hoeft te oden om het te verteren. Plus dat het je suikerspiegel enorm laat stijgen en daardoor slaat je lichaam extra vet op. Maaaaar je moet op oppassenmet zgn bruin brood, dat alleen een bruin kleurtje heeft. Het beste brooddat je kan eten is roggebrood of grof volkoren met een hele korrel. De rest is niet zo goed voor je....

Nou, ik ga eens even mijn gemarineerde garnalen bakken nu, en een grote bak sla maken. Mijn PT vond trouwens dat ik super at. Gelukkig.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 07:54

Ik ga dus niet meer zoveel eten, ookal is het gezond, ik kom gewoon weer aan Lips are sealed
Ik wil toch echt naar 52/53 kg dus zal toch weer wat beter op moeten passen met wat ik eet.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 12:45

Ik ben er nu dus achter dat ik al die tijd geen bruin brood, maar gewoon volkoren brood heb zitten eten Tong uitsteken Ik dacht, vraag eens aan mijn moeder of ze volkoren brood wil halen in vervolg, vertelt ze me dat het brood dat we hebben dat al is Verward Ik ben gewoon een beetje blond geloof ik, wist ik veel Schijnheilig
Vandaag heb ik nog helemaal geen trek.
Om 10 uur 2 volkoren Haha! boterhammen gegeten met dun wat scharreleisalade en om kwart over 12 een wasa cracker met halva aardbeienjam. En ik zit nu aan mijn 10e grote glas water, dus 2 liter heb ik zo al binnen.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 14:32

Morgen is het voor mij weer weegdag en omdat ik heel positief denk dat de kans groot is dat er dan 10 kg af is in totaal, heb ik net alvast een bakje Ben & Jerry ijs gehaald Haha!
Dat wordt mijn beloning als het echt gelukt is!
Ik kan niet wachten tot ik morgen op de weegschaal kan gaan staan Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken

Oh ik proef het ijs al bijna... Zou je ook dik worden als je er heel veel aan denkt??? Schijnheilig

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 14:38

Haha niet nemen dan als je het niet gehaald hebt he Tong uitsteken
Maarja, dat heb je wel verdiend als je al zo veel afgevallen bent!!

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 15:12

M'n dag begon goed maar heb nu alweer keiveel snoep op.
Altijd als ik me klote voel ga ik eten en op dat moment interesseert het me ook niet meer.
Helaas is dat bijna elke dag dus het afvallen wil me niet lukken

hepske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 15:17

POison, ik wou hier net ongeveer hetzelfde berichtje als jouw komen posten.
Ik heb me net ook weer volgestopt met snoep, ik denk dan ook aan niets meer, nu vind ik het wel erg, maar het is te laat.
DAt is echt vervelend he....?
Het ging net zo goed, ale, ik ga me vanaf nu dan weer "proberen" te herpakken en voor vandaag alleen nog het avondmaal, geen snoep meer.
Het gaat wel moeilijk zijn maar het moet, ik wil echt van die snoep af, heb het een paar dagen al gedaan, of toch al minder en ik voelde me echt al veel beter en gelukkiger!
Groetjes en ik kom hier dus geregeld nog wat zagen, het helpt me echt.
Poison succes en je bent niet alleen.

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 15:23

Thanks hepspke. Ik vandaag ook alleen nog maar avondmaal, probeer ik dan..
Bij mij wordt het alleen maar erger. Dat eten is niet eens het ergst, maar dat ik me zo poedersuiker voel.
Lijkt wel alsof het nooit over gaat...ik voel me al maanden niet mezelf maar de laatste tijd is het zo erg dat ik nergens meer zin in heb en soms stiekem hoop dat ik een ongeluk krijg ofzo.
Ik zag eerst weer een beetje toekomst totdat ik vanmiddag een brief kreeg dat ik niet de eisen heb om politieagente te worden Boos!
Eindelijk wist ik iets waar ik wel een beetje zin in had maja.
Dat was meteen weer een reden om me vol te proppen.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 15:32

Poison, neem dan iets gezonds. Desnoods neem je thee met 10 biscuitjes er bij, nog altijd beter dan een zak snoep of chips. Of neem gewoon 1x een lekkere koek, maar niet bezig blijven. Je weet dat je je alleen maar erger gaat voelen nadat je alles gegeten hebt, bedenk dat van te voren.. Even een beetje streng voor jezelf zijn..

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 15:34

hepske schreef:
POison, ik wou hier net ongeveer hetzelfde berichtje als jouw komen posten.
Ik heb me net ook weer volgestopt met snoep, ik denk dan ook aan niets meer, nu vind ik het wel erg, maar het is te laat.
DAt is echt vervelend he....?
Het ging net zo goed, ale, ik ga me vanaf nu dan weer "proberen" te herpakken en voor vandaag alleen nog het avondmaal, geen snoep meer.
Het gaat wel moeilijk zijn maar het moet, ik wil echt van die snoep af, heb het een paar dagen al gedaan, of toch al minder en ik voelde me echt al veel beter en gelukkiger!
Groetjes en ik kom hier dus geregeld nog wat zagen, het helpt me echt.
Poison succes en je bent niet alleen.

Probeer vanavond wel gewoon goed te eten, niet opeens minder omdat je al veel gesnoept hebt, want daar wordt het alleen maar erger van. Neem eventueel nog een bakje yoghurt als je trek krijgt na het eten, of fruit.
Je kunt beter biscuitjes, ontbijtkoek of zo iets nemen als je een vreetbui op voelt komen, word je sneller vol van en is een stuk gezonder.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 15:35

Trouwens, via die site van www.overgewicht.nl kwam ik bij een voedingstabel en daar staat vruchtenhagel bij goede dingen?

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 15:38

Maar als ik een vreetbui krijg dan interesseert het me de laatste tijd ook bijna niks. Als je niet wil is het veel makkelijker geen vreetbui te krijgen. Maar als die wil er niet is, als het je niets kan interesseren lukt het (mij) bijna niet om er vanaf te blijven.
Mijn schuldgevoel erna is ook lang niet zo groot als wanneer ik heb toegegeven wanneer ik niet wou. Beetje wazig maja.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 15:57

Poison schreef:
Maar als ik een vreetbui krijg dan interesseert het me de laatste tijd ook bijna niks. Als je niet wil is het veel makkelijker geen vreetbui te krijgen. Maar als die wil er niet is, als het je niets kan interesseren lukt het (mij) bijna niet om er vanaf te blijven.
Mijn schuldgevoel erna is ook lang niet zo groot als wanneer ik heb toegegeven wanneer ik niet wou. Beetje wazig maja.

Nee dat ken ik, ik heb het ook wel eens. Maar ik probeer het meestal bij een sultana te houden of bij 2 lekkere koekjes, of aardig wat biscuitjes, zodat het een beetje binnen de perken blijft.
Kun je ook niet iets nemen van brood met zoet beleg? Vruchtenhagel, verse aardbeien of jam? Dan heb je ook iets zoets naar binnen maar toch niet meteen iets slechts. Of een stuk kaas?
Zorg gewoon dat je al die lekkere dingen niet in huis hebt en zorg anders dat je altijd iets hebt wat je erg lekker vind, maar wat tegelijk niet (heel) slecht voor je is, zodat je dat kan pakken.
Japanse mix een idee?
Altijd als ik echt een vreetbui heb, eet ik een droge boterham (vaak nadat ik al een paar dingen gesnoept heb) en dan is het meteen over, dan heb ik meteen geen zin meer in iets lekkers.

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 16:17

Bij mij helpt helaas NIKS tegen, heb alles zowat al een keer uitgeprobeerd.
Helaas kan ik zelf niet bepalen wat er in huis is, woon nog thuis Lachen
En ik heb zo'n leuke oma die vaak heel veel lekkers meebrengt.
En elke avond staat er wel iets lekkers op tafel.
Ik denk dat het aan mijn depressieve buien ligt dat ik vreetbuien krijg, want als ik me happy voel sta ik veel sterker in mn schoenen en dan heb ik dus ook geen vreetbuien.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 16:47

Probeer dan even die eetbuien te laten voor wat ze zijn en wat aan dat depressieve gedoe gaan doen. Want je kan wel proberen dingen op te lossen, maar dan doe je alleen maar wat aan de gevolgen en niet aan de oorzaak, en zo zal 't dus nooit ophouden.

Pfoe, ik heb al aardig wat op vandaag.
Yoghurt met muesli, 2 sneetjes roggebrood met sandwichspread, een pakje sultana en een flink stuk ontbijtkoek. Vanavond maar een kopje soep nemen ofzo, heb ook absoluut geen honger (knallende hoofdpijn).

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 17:11

Wat Poison zegt komt me heel bekend voor, ik zit ook al maanden niet lekker in m'n vel, voel me ontzettend down enzo, en niks helpt. Eten helpt wel, maar dan heel eventjes, en daarna voel ik me nog rotter..

Nouja, heb me de laatste dagen goed gedragen, behalve zaterdagavond. Ben nu sinds gisteren aan het opbouwen en vanochtend zat er een halve kilo aan Verdrietig heel m'n dag naar de klote.
Ik probeer me er maar overheen te zetten, want met mezelf zo rot voelen schiet ik ook weinig op..

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 17:36

Volgens mij moet je er toch iets aan gaan doen dat je je humeur zo laat beinvloeden door je gewicht. Niet onaardig bedoeld, maar elke keer als ik iets lees denk van oei Scheve mond Net of het de verkeerde kant op gaat.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 19:20

maar zijn de vreetbuien een gevolg dat je depri-gevoel of is je depri-gevoel een gevolg van je lichaamsbeeld/teveel eten/snoepen ?

kip en ei verhaal......

ik heb 15 jaar lang een eetstoornis gehad en 15 jaar lang af en aan depressief geweest, wist ook niet wat van wat kwam (goed lezen...) ...........feit is dat als je je rotvoelt en je bent bezig met afvallen en je gaat eten, dat je je daarna alleen nog maar rotter gaat voelen........probeer je gedachten af te leiden en iets te gaan doen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 20:10

Ik wil ook gewoon dat ik 's morgens m'n schouders op kan halen als ik een halve kilo aangekomen ben.. maar dat kan ik niet.
Het zit gewoon altijd in m'n hoofd, en ik weet ook dat ik een beetje de verkeerde kant uitneig, maar ik kan er ook niks aan doen Scheve mond

nouja, sommige dagen lukt het ook wel om er minder mee bezig te zijn gelukkig. En ik denk inderdaad dat het een soort van kringloop is, zoals Ingrid ook zegt. Als je je rot voelt ga je eten > je voelt je nog rotter > en zo gaat het maar door..