Roosje01 schreef:Waar bestellen jullie zaden online?
Had vorig jaar kippenmest korrels bij action vandaan dat werkte ook best goed dus binnenkort ff kijken of ze die alweer hebben.
Ik bestel via http://www.moestuinland.nl
Net een mooie bestelling geplaatst, heb alles morgen in huis. Ben al druk bezig met de indeling van de moestuin (help, ik wil te veel op een te klein stuk
). Heb ni al zin om weer aan de slag te gaan
Ik krijg een serre (plastieke momenteel
) van 2 op 3. Daarin komen al de tomaten, de paprika, aardbeiden (wil die in bakken omhoog zetten). Twijfel om er ook komkommer te zetten
En ook gunstiger qua bemesting. Zo geven peulvruchten stikstof af aan de grond, dus is het slim om daar het volgende jaar planten te zetten die juist veel stikstof nodig hebben. En planten die zelf weinig bemesting nodig hebben kun je juist op een stuk grond zetten waar eerder de kolen of vruchtgewassen stonden omdat die juist veel voeding uit de grond weg halen.
Superhandig daarvoor, die moestuin. Onkruid, bladoverschot, groeten die veel te klein zijn gebleven etc. Ze smikkelen er van. Ga nu even een plan op stellen wat ik waar wil planten. Kan zo groot gaan als ik wil, maar moet er ook wel rekening mee houden dat ik ga uitvallen in juni/juli door bevalling. Dus mag niet te groot gaan want anders moet mijn vriend dat er ook nog bij doen.

)
Heeft iemand ervaring met een biologische slakkenkorrel zoals escar-go van eco style? Wat doen jullie verder tegen de slakken? Want wij hebben wel een flinke plaag elk jaar
. Ik wil graag sla planten maar dag later is het alweer weg dus sonde van het geld
. Bij plaatselijke tuincentrum hebben ze wel vaak voorgezaaide pluksla plantjes dus misschien doe ik dat wel of krulsla zaadjes.
Hi, ik sluit ook weer aan. Nadat het moestuinieren een paar jaar op een laag pitje heeft gestaan (iets met zwanger en ziek zijn en daarna een handenbindertje op de wereld zetten enzo), wil ik het dit jaar weer eens goed aanpakken.
...hoe doe je dat met "knoflook er bij" voor een leek die nog nooit ergens knoflook in gebruikt heeft..? Dat uitje fruiten dat ken ik wel natuurlijk