Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 10:46

Eieren weggooien is idd zonde. Uitdelen dan maar :D

Die strips zijn ketostix, kan je kijken of je in ketose bent.

Ik gebruik nu chiazaad om mm darmen aan t werk te houden

Die guacamole is wel een goed idee, heb nog een berg avocado's liggen :') al zijn die nu nog niet rijp.

Travellust

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 10:49

Ik ga even google Laura, klinkt interessant. Al zien ze mij thuis al aankomen met die onzin :')
Gisteravond zei ik, wat een ramp dat sporten. In de winter ben ik gedisciplineerd en sport ik met gemak 5x per week en in de zomer doe ik vrij weinig.. Terwijl je in de zomer er straks uit wil zien, krijg je als antwoord, nou hoeft niet hoor heb je niet nodig :')

Ik ga vanavond weer een poging wagen :P Probeer 5km hard te lopen en daarnaast weer kracht is ook wel fijn voor mijn rug dus pak ook maar wat core oefeningen mee.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:03

Ik doe aan HIIT trainingen. Kort en zeer intensief. Ben dan in 30 minuten klaar. En enorme spierpijn, terwijl ik al een gevorderde trainer ben. Je kan dit ook gewoon thuis doen. Een kettlebell, springtouw, buikspieroefeningen, jump squats etc. Een circuitje maken voor jezelf en dan alle oefeningen 30 sec doen en dan heel kort rust. Dit 3 rondjes doen en dan ben je klaar. eventueel nog wat stretchen erna.

Je lichaam krijgt hier veel meer een 'shock' van dan lange cardio en je hebt veel hier hieraan ivm je verbranding die omhoog gaat.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:10

Mn man zegt inmiddels niets meer over de gekkigheden, heeft ie opgegeven :')

Ik hoop binnenkort weer wat intensiever te kunnen sporten, maar mn lichaam werkt nog steeds niet mee. Bekkenfysio is inmiddels uitbehandeld, het is nu een kwestie van heel geleidelijk sterker worden. Zodra ik te veel doe meteen weer last, dus moet echt langzaam gaan. Wandel nu vooral heel veel, en 1 a 2x per week sportschool, maar echt low impact. Wil nog steeds gaan zwemmen, maar zwembad hier in de buurt is dicht voor onderhoud, en andere is de avonden dat ik kan steeds niet open.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:18

mijn man kwam vandaag vragen of hij niet ook met keto kan beginnen door mijn enthousiasme. Let wel: hij heeft (buiten een hoop goede voornemens) nog nooit iets gedaan om af te vallen. Heb hem gezegd dat licht koolhydraatbeperkt in eerste instantie prima is voor hem en dat ik best met hem samen wil kijken wat werkt voor hem, maar moest er wel om lachen.

gribaldi, ik ben juist tegenovergestelde. Als het dadelijk weer vroeger donker wordt en kouder kruip ik het liefst weer in mijn hol en doe niks. Nu heb ik energie voor 10 en sport ik het liefst iedere dag. Maar je weet, summer bodies are made in winter ;)

Romeo2007, HIIT is idd ook lekker, Crossfit is soort van een HIIT in de meeste gevallen, doordat het een korte workout is. Soms ook wel 20 minuten, maar meestal 7 ofzo. Bevalt mij ook wel :)

Laura, wat vervelend dat je nog niet veel kan sporten. Waar heb je precies last van?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:28

Grappig dat je man zo enthousiast is!
Mijn man is toen ik begon met calorie beperkt ook gestopt met snoepen, om mij te steunen. En viel spontaan 7 kg af, in de tijd dat ik er 4 afviel :')

Ik heb in mn laatste zwangerschap flinke bekkeninstabiliteit gehad. In en na die tijd zijn mn spieren heel verkeerd samen gaan werken, waardoor de klachten na mn bevalling gebleven zijn. Veel te lang mee doorgelopen met het idee dat t wel over zou gaan, pas in januari, bijna een jaar later, weer bij de fysio beland. Bekken helemaal scheef, bijna geen bilspieren meer, bekkenbodem veel te strak, rechte buikspieren redelijk ok maar constant onder spanning, schuine buikspieren pap. Ik hield met de verkeerde spieren mn bekken stabiel, flink wat werk gehad om dat weer ok te krijgen. Mag nu weer kracht op gaan bouwen, maar heel geleidelijk. Eerst zoveel mogelijk door de oefeningen die de fysio me gegeven heeft en wandelen en fietsen. Als ik pijnvrij ben, mag ik serieuzer gaan trainen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:32

oei, dat klinkt naar inderdaad, heel veel sterkte er mee.

Ik denk dat mijn man ook makkelijk afvalt, maar die heeft vooral discipline en structuur nodig en niet zo zeer een streng khdbeperktdieet m.i. Hij is alleen bang dat hij minder energie gaat krijgen en ziet natuurlijk dat ik nu een stuk meer energie begin te krijgen dus dat wil hij ook. En krijg hem nog niet duidelijk dat zijn energiegebrek andere oorzaken heeft dan het mijne :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:38

Mannen zien dingen vaak toch wat meer zwart wit merk ik. Tenminste, de mannen om mij heen wel :')

Ml moet niet verder afvallen, dus probeer hem nu overdag beter te laten eten, dat vergeet hij vaak, drukke baan met veel overleggen enzo.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:39

Even over stoelgang en calcium supplementen
Als je calcium extra neemt , kun je het beste ook magnesium bijnemen
(1 deel magnesium op 2 delen calcium)
Dan verhelp je het opstoppen door calcium .
En magnesium is sowieso een fijne bij kha ik merk het direct la ik het niet slik(moeie benen)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:40

Mijn vriend wil ook wat kg kwijt
Dus heb hem nu zover dat hij de sapjes laat staan , ik bedoel, je kunt wel gezonder gaan eten.
Maar met een liter sap per dag doe je dat weer aardig teniet

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:23

Haha Laura, nou hier is het dikke onzin hoor :') Maar ik voel mij met dit eten en sporten gewoon het lekkerste. Vorige week zat ik echt top, ondanks de vermoeidheid, goed in mijn vel. Dus dan krijg ik geen commentaar :P

En voorzichtig aan hoor, niet overhaasten anders loop je er straks nog langer mee.

Haha Sec, in de winter vind ik het heerlijk om wat te doen. Flink sporten, daarna warm bad of douche en dan met een dekentje de bank op :P

Leuk dat jullie mannen zo enthousiast zijn! En volgens mij vallen mannen makkelijker af dan wij vrouwen :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:24

ja, mannen vallen sowieso sneller af doordat ze meer spiermassa hebben en ook minder last van hormonale problemen rondom afvallen haha.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:26

Jaloers :')

Ik heb ook niet zo last van hormonale problemen, geloof ik hahaha.. Of althans weet niet waar jullie last van hebben?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:45

Vocht vasthouden net voor m'n menstruatie :j Is er ook weer snel af, want tijdens de menstruatie begin ik goed te lozen.

De lasagne gisteren was echt een aanrader! Echt lekker, met gegrilde aubergine, was meer een ratatouille. Vriendlief heeft 4x (!!) opgeschept, toen was de schaal wel leeg ja, haha.
Lunch is hier even anders gegaan, liep over het winkelcentrum en kon de noten- en kippenboer niet negeren. Dus een kipgehaktbal uit de jus en macadamia nootjes :9 Collega zit nu mijn avocado weg te knagen, iedereen gelukkig. Oh en een blikje cola light.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:53

Heb je een recept van die lasagne? Klinkt goed!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:54

Vocht geen idee eigenlijk, weeg natuurlijk niet en zie ook niet veel verschil met voor en na :+

Ik ben ook benieuwd naar de lasagne :)
En je lunch klinkt goed!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:55

Ik bedoel meer dat afvallen door de hormoonschommelingen lastiger is voor vrouwen haha.
Hmmm dat recept wil ik ook wel!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:56

Eigenlijk kook ik altijd op gevoel :P Maar heb plakken aubergine (met schil, krijg je een lekker krokant randje) en courgette gesneden van +/- 1cm dik, door de olijfolie + zout + peper gehaald en op de bakplaat op bakpapier onder de grill. Gehakt gebakken, groente erbij (ui, knoflook, courgette, wortel, helaas de paprika en champignons vergeten), daarna 6 grote tomaten in stukjes erbij, Italiaanse kruiden en laten pruttelen tot saus. Dan gewoon laag om laag in de ovenschaal, met geraspte kaas on top. Op het bord nog een schepje zure room erop :9 Prima alternatief voor de bechamel.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 13:49

Oh haha Sec :')

Goed recept! Die ga ik even onthouden voor van de week :)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:14

Klinkt goed allemaal!!

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:22

Nou Vanaf vandaag weer netjes aan de regels houden, na een week vakantie met vriendlief. Ik heb nu nog een week maar vriend is aan het werk en zo kan ik mijzelf beter aan het gezonde eten houden. :o :D

Dinsdag avond gaan mijn sportmaatje en ik weer sporten, dit keer lesje kickboksen en vrijdag BBB.
Wat eten jullie voor en na het sporten? KHD arm of toch beetje koolhydraten?

klinkt lekker , Quellian :9
Hier ook hormonale schommlingen, gelukkig er al een week vanaf nu *\%/*

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:39

Ik had mijn gevulde eieren mee vandaag naar het werk. Nou...gadverdamme!! Ik heb niks met gekookte eieren heb ik gemerkt. Nu heb ik niks te eten en kom om van de trek. Ben blij dat ik zo richting huis mag en dan mijn avondeten maar erin schuiven.

Mijn aangepaste lijstje:
O: eiwitshake met 300ml ongezoete amandelmelk
T: 50 gram kaas, 20 gram walnoten
L: sla, tomaat, komkommer, 100 gram kipfilet
T: -
A: gevulde paprika met magere tartaar
T: 200 gram Skyr

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:01

Ik heb net lekker een biefstukje op met sperziebonen. Nog ff bedenken wat ik zo nog ga nemen want ben niet helemaal voldaan.

Vanmiddag nog uurtje gewandeld met de kinderen en half uurtje flink intensief gespeeld. Geen topsport allemaal, maar blijf tenminste in beweging :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:08

Ik had vanavond gehakt met wat gezeefde tomaten en courgetti met geraspte kaas er op. Was lekker!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:16

Hier vandaag bloemkool-rijst gehad. Ik vind iets niet gauw vies, maar dit? :r
Morgen gelukkig weer wat anders :o