Daarom heb ik van de week ook 2 x anders ontbeten ... Moest om 06.00 uur werken , dus rijd dan 05.30 weg . Vond het wel heel erg vroeg om een smoothie te maken ...
miekel92
Geplaatst: 27-02-14 14:28
Ik kom me hier ook melden! Mijn zusje zit al een tijdje aan de groene smoothies en ze heeft mij nu ook overgehaald, wist niet dat het zo lekker kon zijn! Ik ben om:)
Time2Tri
Geplaatst: 27-02-14 16:57
Welkom miekel92 ...
Tja ..het klinkt heel raar die groene smoothie,s ...maar zijn zooooo lekker . "Smoothie " in de ochtend al sinds vorig jaar Mei ....
ik vind het ook heerlijk!! Ik drink het eigenlijk hele dag hihi. Maak 'smorgens een hele kan en neem voor onderweg een 0,5liter fles mee en de rest s'morgens... echt heerlijk!
Hoi Ik ben deze week ook begonnen met groene smoothies. Mijn moeder en zusje waren al een tijdje over, maar aangezien ik nooit genoeg groente en fruit binnenkrijg, besloten er ook mee te beginnen om te kijken hoe ik het zou vinden. Ben erg enthousiast. Drinkt lekker weg, en krijg zo superveel goede voedingsstoffen binnen
Net deze gemaakt:
1 kopje pure appelsap, 1,5 kopje water, 2 flinke handen boerenkool, ongeveer 5 cm courgette, halve appel, 1 banaan, 1 kiwi, 1 sinaasappel, een scheutje chiazaad. Erggggg lekker
Time2Tri
Geplaatst: 28-02-14 20:09
Vanochtend had ik verse ananas , rucola melange , 1/2 mango en een kleine banaan .
Gister ging mijn blender kapot terwijl ik smoothie aan het maken was. Gelukkig heb ik pas geleden de magic bullet aangeschaft en kon ik toch mijn smoothie maken! Vandaag een smoothie met wat bevroren mango, beetje courgette, handje andijvie, banaan, eenmandarijn en wat water. Was erg lekker! Die drinkebroer is ideaal. Nu even goede hoeveelheden gaan afstemmen en ik kan gewoon mixen, andere ring erop draaien en gelijk drinken ipv overschenken waarbij er altijd veel achter blijft!
Toen ik het voor het eerst gebruikte had ik last van mijn buik. Maar toen ik ermee doorging was het over hoelang gebruik je het al? En hoeveel per keer? Misschien gebruik je teveel en moet je iets minderen?
miekel92
Geplaatst: 05-03-14 15:58
Waarvoor en hoe gebruiken jullie chiazaad? Kan er verschillende dingen over vinden op internet:P
Time2Tri
Geplaatst: 05-03-14 23:00
Ik gebruik geen chiazaad ...dus kan er ook geen antwoord opgeven .
half kopje pure appelsap, rest aangelengd met water
Ik heb onlangs gehoord dat je er niet meer dan 2 stuks fruit in mag doen, omdat het anders geen groene smoothie mag heten dus vooral groenten moeten erin. Ben nu panisch dat ik er teveel fruit (en dus suikers) in doe
Hier nog een fan. Ik werk zo onregelmatig dat ik vaak haast heb of geen honger. Dan maar een smoothie erin. Dit is tot nu toe een favoriet recept.
Flinke hand spinazie Klein stukje gember Ananas Halve banaan 1 kiwi Theelepel gemalen lijnzaad Eetlepel havermout
Weten jullie iets over rauwe boerenkool? Ik hoor er verschillende verhalen over, bv dat je het niet rauw moet eten. Ik krijg er iig buikpijn van.
Time2Tri
Geplaatst: 09-03-14 17:44
Ik mix altijd 2 tot 3 soorten fruit door mijn groene smoothie ... Die zijn altijd groen , behalve als ik frambozen gebruik . Gemiddeld gaat er 70 tot 100 gram groente in ...
@Oamaru ; Ik zelf ben niet zo,n fan van boerenkool in de smoothie ...vind het blad zo hard .
Ik doe er altijd boerenkool in. Hoezo hard? Als je het lang genoeg laat blenden is het toch 1 en al vloeibaar? Ok je voelt wel iets structuur maar kauwen hoeft iig niet haha..
Ik doe vaak 2 a 3 stukken fruit erin en toch wel minimaal 200 gram groente. Zak andijvie of spinazie van 400 of 600 gram doe ik altijd maar 2 smoothies mee. Verder 2 eetlepels hennepzaad, 2 eetlepels lijnzaad en 1 eetlepel chiazaad..
1 dag, ik heb een kan van 2 liter en die is vol. En dat neem ik dan mee naar m'n werk, heb ik als avond eten of als ontbijt
Dapnik
Geplaatst: 09-03-14 23:18
Ik wil me hier graag ook melden, drink het nu een weekje als ontbijt en het bevalt goed!
Nu gebruik ik als groenten vooral spinazie, is dit erg?
Time2Tri
Geplaatst: 10-03-14 07:18
xMendy schreef:
Ik doe er altijd boerenkool in. Hoezo hard? Als je het lang genoeg laat blenden is het toch 1 en al vloeibaar? Ok je voelt wel iets structuur maar kauwen hoeft iig niet haha..
Vloeibaar krijg ik het uiteraard ook ...maar het is niet mijn favoriet ...