Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GQMMS

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:22

Ik doe een poging tot negerzoencupcakes

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 18:10

O dat klinkt apart.

In de nieuwe Allerhande staan ook weer lekkere bakrecepten. O.a. voor Sinterklaas en variaties op cheesecake.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:54

Hoi, mag ik me hier ook 'melden'? :)
Kwam erg leuke dingen tegen hier in 't topic, heb globaal even gekeken. Ben sinds een tijdje ook veel bezig met bakken en sta steeds vaker in de keuken m'n moeder te helpen tijdens het koken. Vind het echt ontzettend leuk! Probeer wel altijd zo min mogelijk boter/suiker en redelijk 'gezond', maar er zitten weleens uitzonderingen tussen.

Ben nu met deze bezig, alleen dan 100gram zelfrijzend bakmeel minder aangezien ik tekort kwam. Hij zit nu in de oven en moet ongeveer nog 20 min, ruikt heerlijk naar pepernoten. :9
http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/s ... 14246.html

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:05

Ik kwam net op i-net een workshop tegen om cupcakes te versieren, echtmooi met pastelkleuren, strikken, bloemen en parels ed. Alleen beetje jammerdat het in Frankfurt is en 250 euro kost :x

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:53

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:55

Ik ben mini cupcakes aan het maken met een schuimpje er op. Die schuimpjes heb ik "besprenkeld" met chocolade..

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:57

Lekker appelkruimel!!

Ben benieuwd naar die schuimpjes Latruda

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:26

Afbeelding

U vraagt, wij draaien.

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:34

O dat ziet er lekker uit!, schuim gewoon; suiker, eiwit, etc?

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:40

Ja idd.. ik heb ze op de cakjes geplakt met cocolade.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:08

Komen weer lekkere dingen voorbij!

Ik ga vanavond een peren frangipanetaart maken voor een verjaardag van een vriendin morgen. Heb voor de zekerheid toch maar rijpe peren gekocht bij de AH, zat een 35% sticker op. Ik had al wel peren gehaald op de markt en die man zei dat deze rijp waren (het zijn van die doyenne nog wat dingen, niet die conference en deze heb ik nog nooit gehad dus geen idee wanneer ze rijp zijn) maar ik vertrouw hem niet helemaal. :P En omdat deze taart toch om de peren draait toch voor de zekerheid maar even echt rijpe gehaald bij de ap. Ben benieuwd of die er net zo mooi uitgaat zien als op het plaatje. ^^

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 17:12

Oh die schuimpjes cupcakes, jammie!

Slim Mara. Peren zijn vaak of te onrijp (=knetterhard en niet sappig) of weer te rijp en dan zijn ze zo vies melig.

Hier staat een chocolade biscuitbodem in de oven te bakken. Ik ben met een lage temperatuur begonnen om hem mooi vlak te houden. Benieuwd of het gaat lukken. Even uitvogelen hoeveel langer hij er dan in moet.

Ik wil hem vullen met botercreme en kersenjam en dan bekleden met rolfondant. Ik wil heel graag mijn nieuwe uitsteker voor broderie uitproberen.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 17:31

Ooo, dat klinkt echt heerlijk LB! Ik verwacht een foto en recensie van het eindresultaat!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 17:35

Dat ligt een beetje aan het eindresultaat hoor ;) .

Marieke_Put

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 18:07

Ik meld me ook!!
Ik houd ook super veel van bakken, vooral cupcakes!! :D

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 18:18

Haha, ik denk dat die sowieso wel zal smaken LB! Toch wel een klassieke combi hoor, chocola en kersen. Moet goed komen!

Hierbij mijn verslagje van de sinterklaascupcakes die ik gister gemaakt hebt. Ze zijn een beetje in navolging van jou cc's SF! Al vond ik de jouwe nog steeds beter. :P Toen ik daar een hap van nam dacht ik: Sinterklaas! Nu dacht ik het ook wel, maar toch vooral: oef, veel amandelcrème. :')
http://www.mijnzoetebesluit.blogspot.nl ... cakes.html

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 19:09

Hmmmmm.... hij is niet goed gerezen, de zijkant is niet hoog genoeg voor m'n broderie rand -O-

Manlief riep, dan bak je toch nog een, dan stapel je ze, net als bij Cake-Boss op Discovery.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 19:54

Mm wat een lekkere dingen weer zeg jammie. Ik heb steeds geen tijd om wat te bakken, of geen zin of geen inspiratie. Vervelende van iets bakken is dat je het ook op moet eten :p. Vanavond wel verjaardag (met high tea) dus zal genoeg lekkers krijgen.

Wat is jou blog toch steeds leuk om te lezen mara!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 20:02

Inspiratie genoeg, maar m'n baksels voldoen iedere keer noet aan de benodigde kwalificatie := .

Veel plezier met de high tea, klinkt goed.

Je blog ook gelezen Mara. Wat een leuk uitwisselings project.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 20:14

Hahaha, bakken is met vallen en opstaan, het kan niet altijd in één keer goed gaan. Dus soms moet je beetje improviseren, het idee van je man is wel een goed idee hoor LB! Mijn biscuits worden ook nog niet hoog genoeg, en dus krijg ik met moeite 2 lagen eruit gesneden. Twee cakes bakken is dan een prima oplossing. Ga je dit nog doen of ga je het proberen met de cake die je nu hebt?

En dankje Phylos. :o Veel plezier bij je hight tea! Maar dat moet wel goed komen.

De bodem staat op het moment in de koelkast. Ik heb ook alvast geoefend op het snijden van de peren zodat ze in een mooie waaiervorm op de taart komen. Het is maar goed dat ik nog bij de AP peren heb gehaald, want die van de markt zijn kanonnenhard en totaal GEEN smaak. Weer een les geleerd: toch meer op mijn eigen kennis en instinct afgaan bij het kopen van fruit. Al verwacht je toch dat een fruitman wel weet wanneer producten rijp zijn.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 20:18

Ik ga er denk ik nog wel een bakken :j . Ik wil zooooooo graag die broderie uitsteker proberen. En vorige keer was die wolkentaart natuurlijk ook al ontploft.

Maar goed, even geduld, m'n bakgerei zit in de vaatwasser.

Maf van die peren, goed dat je nog andere had gehaald. Zo'n waaier vorm ziet er altijd super mooi uit.
Laatst bijgewerkt door Laurabram op 09-11-12 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 20:22

Goedzo! En de avond is nog vroeg, dus genoeg tijd om taarten te bakken.

En inderdaad, ik vond de waaiertaart er wel echt cool uitzien. Het is voor een 21 diner van een clubgenootje, we gaan naar haar ouders die een 5 gangendiner gaan maken voor ons. En ik heb gevraagd of ik misschien ook iets mocht meenemen, ik dacht, ik vraag het eerst maar voordat haar ouders een hele taart geregeld hadden. Maar nee, het was goed, de ouders vonden het een heel leuk idee. Toen dacht ik wel van, ja ik moet nu wel met iets moois aankomen natuurlijk. Iets dat er wel een beetje spectaculair uitziet. Eerst had ik een koffie, hazelnoottaart met 2 lagen op het oog. Maar aangezien we helemaal naar Nijmegen moeten en ik bang ben dat die botercreme dat niet gaat houden besloten om voor de peer frangipane te gaan. Hiervan weet ik zeker dat die het wel zal overleven, niet al te moeilijk om te maken en het oogt mooi. :)

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:00

Oeh Frangipane :9 Recept???

Ik heb gisteren de bananenkwark (roomkaas) taart uit het Hummingbirdboek gemaakt. Was lekker, maar doe er volgende keer iets meer banaan in en iets minder gelatine. De kwark laag was wel heel erg stevig. Het was dus geen kwark, maar roomkaas in het recept. Dat maakte hem wel erg lekker.

Voor vanavond staat er een speculaas-perentaart en citroenrepen (laatste wederom Hummingbird) op het menu om te gaan maken.
En als ik nog tijd over heb, wil ik ook nog speculaasbrokken maken.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:19

Oe, jij bent lekker bezig Ninaka! Klinkt allemaal echt lekker!

En recept voor de frangipane is ergens eind dit weekend op mijn blog te vinden. Tot nu toe gaat alles volgens plan, op 1 dingetje na. Ik wilde de vorm uit de oven halen en greep een stuk rand vast en toen brak er een stukje af. -O- Maar oké, dan moet die kant maar gewoon naar achteren staan waar niemand het ziet. :P

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:37

Ben erg benieuwd naar het resultaat Mara!
Ninaka, dat klinkt ook allemaal érg lekker. Als je speculaasbrokken lekker zijn, mag ik daar je recept van? :)
LauraBram, jammer dat ie te laag is gebleven, maar met nog een laag bakken moet het ook lukken, ben ook benieuwd hoe die van jou wordt! :)