Taarten decoreren XXI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:50

Mooie Moederdagtaarten zijn er voorbij gekomen!!

Mijn biscuits mislukken altijd een beetje..
Ik hou altijd een langere baktijd aan als aangegeven. De bovenkant is wel hard maar net eronder is het dan nog een beetje beslag?? Dit schraap ik er dan maar een beetje uit maar dat is dus niet de bedoeling.. Hoe ga ik dit oplossen? Hij zakt ook altijd in terwijl ik de eieren van te voren in super heet water leg, en mijn ovendeurtje altijd eerst een stukje open zet dus dat er niet zon hoge temperatuur wisseling is.

KozieZ

Re: Taarten decoreren XXI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:52

Heb je al een keer geprobeerd je over een stand lager te zetten en dan langer te bakken?

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:58

Zijn er hier mensen die hun fondant/glazuur zelf maken?
Lijkt mij stukken goedkoper namelijk

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 21:02

Ik heb een hetelucht oven en bak op 160 graden dat is toch laag genoeg? Een ronde van 20 cm bak ik vaak 40-45 minuten

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 21:05

Probeer eens 180 graden. :)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 21:07

Dat zou dan inderdaad het andere zijn om te proberen :) Even testen waar het bakken wel goed lukt.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 22:30

Wat een leuk taartje Antoinette!

Die van mij lukken prima op 160graden, ze zijn dan zowel van binnen als van buiten mooi gaar. Ik ben bang als ik em hoger zet, dat de buitenkant 'te ver' gaat... Aan de andere kant, met 180graden is ie wel sneller klaar.. Misschien ga ik het ook maar eens proberen :)

Oef ik heb veel bestellingen voor eind mei/begin juni := Een 18(+) taart, een vlinder-taart en een cars-taart := Die laatste 2 voor een 1 jarige... Ik had een toffe getal-1 bakpan gezien... Is toch wel heel leuk :P

En ik ben zo benieuwd naar die star-pan <3

Ik wil ook eigenlijk graag zo'n mold waarmee je 'fotolijstjes' kan maken.. Heeft iemand die? (en evt een voorbeeld erbij?)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 23:16

Bedankt voor de reacties!
Denk dat ik ze allebei maar koop en ga uitproberen.
Heb nog een maand de tijd om te oefenen ;)
Voor het beoogde doel heb ik eigenlijk ongeveer 6 stukken nodig, dus even kijken hoe ik dat ga doen.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 23:23

Denk dat die blanda 20 daar prima voor geschikt is :j Dan zit je ruim en heb je zelfs nog over :j

Dit is de biscuit als ie uit de vorm komt, mijne was tot de rand (choco-biscuit) dit is een 20 cm :)
Afbeelding

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 23:30

Patriciavt schreef:
Denk dat die blanda 20 daar prima voor geschikt is :j Dan zit je ruim en heb je zelfs nog over :j

Dank je wel, die foto geeft me een goed beeld.
De blanda 12 wordt echt te klein. Wel leuk om te oefenen natuurlijk, dus neem hem sowieso wel mee.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 23:41

Die 12 gebruiken veel mensen voor een meptaartje. Zelf vind ik em daar te klein voor, er moet wel wat te meppen zijn natuurlijk :P :)

Kreeg nog foto's door van jochie waarvoor ik die taart met het konijn en die leuke blije baby gemaakt had :P Met meptaartje dus, alleen deze was niet helemaal tot de rand gevuld, had em ong. tot de helft gedaan en gevuld met 1 laag swiss merengue BC :)
Afbeelding Afbeelding

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 07:03

Afbeelding
Dit is de taart die ik voor mijn moeder had gemaakt.
Gevuld met bosvruchtenmousse en afgesmeerd met vanille bc.
Iedereen vond m mooi en erg lekker.
Nu vinden ze het al snel mooi bij ons want er is verder niemand creatief bij ons in de familie..

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 07:35

Mooi Meggiemeg! En wat een leuk idee om je randje met blaadjes af te werken :-)

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 07:57

mooi die vierkante bloemen taart en patricia voor dat gezicht doe je het :P
en deze week een thomas te locomotief taart een echte 3d dus ben benieuwd of het lukt en een piemel taart voor een vrijgezellefeest

Cinderella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 08:24

Ziet er leuk uit Meggiemeg! Leuk inderdaad met die rand zo! :j

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 08:31

dancertje schreef:
mooi die vierkante bloemen taart en patricia voor dat gezicht doe je het :P
en deze week een thomas te locomotief taart een echte 3d dus ben benieuwd of het lukt en een piemel taart voor een vrijgezellefeest

Ik heb vorig weekend een 3d thomas trein gemaakt :D veel succes!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 08:54

Je ziet m echt denken mjam mjam nog een hapje mjam!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:09

Patricia, je kunt zelf een mold maken met Silli. En hittepetaart verkoopt ze ook.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:28

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:42

ik vond hem heel leuk uit zien kinke zo op de foto had helaas geen tijd om langs te komen.
en vind het thema wel super leuk zo

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:50

Komt even binnenstormen!

Amai, wat een prachtige taarten zie ik voorbij komen zeg!
Helaas lukt dit mij toch allemaal niet hoor althans denk ik, nooit geprobeerd hahaha! :D
Mijn complimten, ziet er kwijlend uit! :~

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 11:17

Hallo :D

Door alle drukte met onze workshops kom ik haast niet aan dit topic toe. Maar ik ga m'n best doen om jullie weer te volgen. Vind het altijd wel een gezellig topic.
Ik heb eigenlijk jullie hulp nodig. Wij moeten kleine taartjes 5cm bekleden, nu hebben we zo'n Silverwood bakplaat met 16 ronde bakvormpjes aangeschaft. Maar nu moeten we eigenlijk een manier van strak bekleden vinden. We moeten er namelijk 50 maken en dan als randje komt er een lintje.
Heeft iemand een linkje of een youtube filmpje hoe we dit het beste kunnen bekleden. Ik zal al te denken om hem op een longdrink glas te plaatsen zodat het fondant er strak langs komt te hangen of een rondje bovenop en dan een strook er omheen, maar dan zie bovenop de naden. Iemand ervaring hiermee?
Alvast bedankt!

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 11:32

wie van jullie heeft er ervaring met de Wilton cursus deel 1? Ik zou deze heel graag gaan doen en ben benieuwd naar ervaringen en wellicht goede adressen (liefst in de regio Gelderland).

SemraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 12:06

Mooie taart Kinke, ik zou helemaal zenuwachtig worden als ik moest werken met tijdsdruk.

Meggiemeg, leuk, je bloementaart. Vooral het randje van blaadjes.

Mijn moederdagcreatie:
Afbeelding
Mijn eerst stapel en mijn eerste roosjes. Gevuld met ganache en caramel.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 12:27

woldhoeve schreef:
Hallo :D

Door alle drukte met onze workshops kom ik haast niet aan dit topic toe. Maar ik ga m'n best doen om jullie weer te volgen. Vind het altijd wel een gezellig topic.
Ik heb eigenlijk jullie hulp nodig. Wij moeten kleine taartjes 5cm bekleden, nu hebben we zo'n Silverwood bakplaat met 16 ronde bakvormpjes aangeschaft. Maar nu moeten we eigenlijk een manier van strak bekleden vinden. We moeten er namelijk 50 maken en dan als randje komt er een lintje.
Heeft iemand een linkje of een youtube filmpje hoe we dit het beste kunnen bekleden. Ik zal al te denken om hem op een longdrink glas te plaatsen zodat het fondant er strak langs komt te hangen of een rondje bovenop en dan een strook er omheen, maar dan zie bovenop de naden. Iemand ervaring hiermee?
Alvast bedankt!

Toevallig paar dagen geleden ook iets gelezen over het bekleden van die ieniemienietaartjes. Als tip las ik toen om ze af te smeren en vervolgens in te vriezen. Als ze bevroren zijn er 1 voor 1 uithalen en gelijk bekleden. Dan zijn ze goed te handelen. Ze had geen last met smelten van fondant.
Verder zou ik inderdaad kijken of je ze ergens op kan zetten zodatbhet fondant er langs hangt. Wel op gewicht letten, anders scheurt het. En dan langs de onderkant je teveel wegsnijden. Dat doe ik bij de grote taarten ook en werkt prima!
Succes.