Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:40

Citaat:
Complexe Koolhydraten
Koolhydraten die langzamer door het lichaam worden verteerd (complexe koolhydraten genaamd) hebben een kleinere kans om als vet opgeslagen te worden en bevatten vaak veel voedingsvezels. Sporters zoals bijvoorbeeld bodybuilders geven de voorkeur aan deze bron van koolhydraten. Voedingswaren die complexe koolhydraten bevatten zijn o.a. havermout, rijst, pasta, granen, volkorenbrood en aardappels.

En dan dus wel de volkorenpasta's en zilvervliesrijst. En van de broodsoorten boekweit, spelt, etc.
Complexe koolhydraten zorgen dat je bloedsuikerspiegel minder snel daalt. Dus minder trekmomenten/suikerdips en ze verzadigen ook langer

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:37

Leuke link, er staat inderdaad wel een aantal dingen in die niet kloppen. Cruesli is echt super slecht, daarbij zou ik krentenbollen ook niet aanraden. Jammer dat de site hier geen bronnen bij vermeld.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:39

Zo jeetje ik moet zeggen dat ik toch behoorlijk slanker ben dan een jaar geleden.. Heb voor het eerst een broek in maat 34(!) gekocht!! Dat was vorig kaar nog 39 haha :d vriendin van me dacht dat ik anorexia had, lekker dan, terwijl ik eigenlijk super veel eet!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:41

Och, veel verhalen heb ik niet hoor. Vooral zakendinertjes, ik zie weinig van Berlijn deze week :')

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:00

Deau schreef:
Leuke link, er staat inderdaad wel een aantal dingen in die niet kloppen. Cruesli is echt super slecht, daarbij zou ik krentenbollen ook niet aanraden. Jammer dat de site hier geen bronnen bij vermeld.

en ze raden light drinken aan :')

Maar goed, stond ook wel nuttige info tussen, maar idd cruesli en krentebollen zijn een no-go

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:02

MaartPaard schreef:
Zo jeetje ik moet zeggen dat ik toch behoorlijk slanker ben dan een jaar geleden.. Heb voor het eerst een broek in maat 34(!) gekocht!! Dat was vorig kaar nog 39 haha :d vriendin van me dacht dat ik anorexia had, lekker dan, terwijl ik eigenlijk super veel eet!

Ohhh dat scheelt aardig inderdaad! Ik ben 2 maten gezakt, maar ook happy mee!

Wel fijn joh! lekker jezelf verwennen met nieuwe kleding ;-)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:30

Oeps heb vanmiddag nog een lekkere krentenbol naar binnen gewerkt :P

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:53

Oh ik heb net zo iets lekkers gemaakt! Mjam!
http://makkelijkemaaltijd.24kitchen.nl/ ... gele-rijst

Heb alleen de artisjok dingen weg gelaten!

O: 2 speltboterhammen 1 met philadelphia 1 met bio jam
T: peer
L: yoghurt met banaan, noten en lijnzaad
T: 2 volkoren crackers 1 met philadelphia 1 met huttenkase en peper en zout
D: gamba's, rijst, veel groentes
T: geen idee.. komkommer???

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 18:10

Ik wou dat ik kon zeggen dat ik een aantal maten minder kon. Maar helaas zover is het bij mij nog lang niet ben ik bang. Zit nog steeds op mijn maatje 42 :( Maar we doen ons best. Hoop dat door het gezonde eten en het lekkere weer (sporten in de buitenlucht) Ik ook minimaal 1 of 2 maatjes minder kom.

Krentebollen ben ik ook gek op, heb gister ook nog een lekkere krentenbol weggewerkt!

Lightdrinken is toch juist heel slecht door alle suikers?

Ik heb de laatste weken echt bijna geen frisdrank meer gehad, alleen nog maar water en 1 of 2 glazen cranberrysap de laatste 2 weken. Heb er ook helemaal geen behoefte aan als ik heel eerlijk ben.

En vanmiddag mijn traktatie van een van de stagekinderen maar lekker opgepeuzeld maar werd naar 3 stukjes chocolade wel een beetje misselijk! Terwijl ik dat eerst altijd met gemak naar binnen werkte.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:57

Ja heerlijk lekker nieuwe kleertjes kopen! Ga over 1.5 maand op vakantie naar Andalusie dus wil wel weer even wat mooie kleertjes hebben :D Alleen nog een bikini, waar zal ik die dit jaar vandaan halen?

Haha de staleigenaresse kwam net ook al naar me toe... Kind gaat het wel? Je bent graatmager?! Moet je je broekje zien, daar zitten geen billen meer in. Hahahaha! O jeej, begint het echt zo op te vallen? Maar ik heb verre van een eetstoornis, ik ben alleen heel gezond :D Ook nog maar een nieuwe rijbroek erbij kopen vrees ik! :P Snap echt niet hoe het nou ineens zo kan zijn dat mensen het zien. Ik eet namelijk al best een tijdje zo.

Mama had lekker gekookt vanavond trouwens! Lamsgehakt met wilde spinazie en allemaal groentes en pijnboompitten in de wok. Ook witte rijst erbij. Heb maar een klein schepje rijst genomen en veeel groente, dus best netjes vanavond!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:37

Dat lijkt me erg lekker zeg MJ! Ik zou ook de artisjok weglaten, maar nog wel vervangen door een extra groente, misschien peultjes ofzo..
Jou avondeten klinkt ook heerlijk MaartPaart. Ben je erg afgevallen dan? Want in je profiel lijk je ook al erg slank..

Ik voel me beroerd. Net tentamen gehad en slecht gevoel over, sowieso al 3 stomme fouten. Daarnaast ben/word ik ongesteld en is mijn buik enorm opgezet. Lijkt wel vol lucht te zitten ofzo en hij doet zeer. Pff voel me echt een ballon nu en ben al wel drie keer naar de wc geweest vandaag.
Ik ga mijn kamer nog maar even schoonmaken en vroeg mijn bed in..

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:08

Phylos schreef:
Oeps heb vanmiddag nog een lekkere krentenbol naar binnen gewerkt :P

Ach een keer kan geen kwaad! Je kan een krentenbol best als tussendoortje voor een keer toevoegen

MightyJoe schreef:
Oh ik heb net zo iets lekkers gemaakt! Mjam!
http://makkelijkemaaltijd.24kitchen.nl/ ... gele-rijst

Leuke site zeg. Meteen opgeslagen bij mijn favorieten! :)

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:30

Ik heb laatst ergens een heerlijke Thaise groene curry met gamba’s gegeten in een restaurant. Ik wil hem graag een keer namaken. Weet alleen niet goed meer welke groentes erin zaten.

Weet iemand een lekker gerecht wat niet met zakjes moet worden gemaakt?

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:31

MaartPaard schreef:
Ik kan ook niet meer verlangen naar een zak chips gelukkig. Ik proef nu alleen nog maar e-nummers en nadat ik de zak op heb proef ik die de rest van de avond ook.

We gaan straks wraps eten met garnalen en komkommer en gegrilde groenten + sla. Best prima :)

Ik heb n.a.v. het boek van Amber toch maar een paar potjes pillen gehaald :+ Ik denk dat ik namelijk toch een zink + zwavel tekort heb, aangezien ik een vrij slappe huid heb en last heb van acne. Ik ben benieuwd wat het gaat doen. Ook heb ik een lekkere olijfolie en een natuurlijke borstel om mijn huid mee te gaan borstelen gekocht bij Dille & Kamille. Ga vanavond denk ik weer eens detoxerende avondyoga doen, mijn huid borstelen en daarna in een bad met dode zeezout. Even volledig relaxen en mezelf verwennen :D Helemaal zin in! Ook de aromabrander maar weer eens aan met lavendel vanavond.

Oja en ik begin vanaf vandaag ook weer met de grote schoonmaak, namelijk de groene leem kuur :D

Hey MaartPaard,

Was je dinsdag in de winkel? Was dinsdag aan het werk maar heb je niet geholpen denk ik. Welke borstel heb je gekocht?
Je bent goed bezig zeg! Heb je het boek van Amber al uit? Zo ja wat vond je ervan? Zit nog een beetje te dubben of ik het ook zal aanschaffen....

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:38

MaartPaard schreef:
Volgens Amber waren die adzukibonen ofzo heel goed. Misschien ook maar eens proberen..

Ik heb zulke bonen (en nog veel meer soorten)onderlaatst bij de turkse supermarkt op de kamp zien liggen. Heb uiteindelijk alleen verschillende soorten linzen gekocht . Misschien toch maar eens meenemen en proberen als ze zo goed voor je zijn haha

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:49

Citaat:
Haha de staleigenaresse kwam net ook al naar me toe... Kind gaat het wel? Je bent graatmager?! Moet je je broekje zien, daar zitten geen billen meer in. Hahahaha! O jeej, begint het echt zo op te vallen? Maar ik heb verre van een eetstoornis, ik ben alleen heel gezond :D

hier idem hoor, vriendinnen die erover beginnen en mn broer begon ook al :') En als ik dan zeg dat ik 3 keer per week wil sporten kijken ze me helemaal 8)7 aan...Als je je maar gezond en lekker voelt toch? En een beetje realistisch blijft uiteraard :)

Citaat:
Ik voel me beroerd. Net tentamen gehad en slecht gevoel over, sowieso al 3 stomme fouten. Daarnaast ben/word ik ongesteld en is mijn buik enorm opgezet. Lijkt wel vol lucht te zitten ofzo en hij doet zeer. Pff voel me echt een ballon nu en ben al wel drie keer naar de wc geweest vandaag.

he bah :( lekker kopje thee en vroeg je bed in inderdaad, hopen dat de wereld morgen weer wat liever is ;-)

Ik heb toch mega spierpijn zeg...tsjeeh! Van gisteren (sporten en paardrijden) en net weer intensief een uur gereden, zo warme douche nemen

Maar eerst nog effe speltpannekoekjes bakken voor morgen

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:23

Phylos, ik was al wel vrij slank idd hoor, woog zon 58 kilo en ja als daar dan 3 kilo af gaat zie je dat blijkbaar heel snel.. Naar mijn mening valt het allemaal wel mee maar mijn omgeving begint er echt opmerkingen over te maken.. sterkte met alles, idd lekker kopje thee, een kruik en lekker in bed!!

Deau, heb je digitale tv? Zet hem dan lekker op 24 :)

Colway, haha ja en wat zeg jij dan? Heb je het gevoel dat je dan iets uit moet leggen of zeg je gewoon trots waar je mee bezig bent? Paardje is ook weer goed dus? Gelukkig maar!

Hesterve, ja ik was er dinsdag ja! Rond 1 uur ofzo! Wat voor kleur haar heb jij? Ik heb de ruwste van de 2 borstels genomen, vind hem erg fijn!! Boek al bijna uit, zeker een aanrader. Zie het gewoon als een foodbijbel. Ondanks dat ik al vrij veel wist toch nog een hoop opgestoken. Je krijgt er alleen wel een beetje een gevoel van 'o jee ik mag niks meer' van. Maar het is zeker interessant leesvoer!

Zag trouwens bij peulenschil.nl ofxo, zal het later nog even opzoeken, dat je heel goedkoop kiemzaden kan bestellen, en ook de adukibonen. Misschien ook een leuk idee?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:49

Ohhh ik zeg er weinig van, zeg gewoon dat ik me goed voel, energie voor 10 heb. Ze zien wel dat ik wat slanker ben, maar geen ingevallen bekkie of bleek, dat gebeurt wel als je ongezond afvalt, tis gewoon meer in proportie ofzo ;-)

Ga er verder weinig op in, omzeil het dus met 'fijn he? En ik voel me zo heerlijk joh, heb energie voor 10 en weet nu pas wat gezond voelen is'

zijn ze meteen stil :+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:51

zo speltpannekoekjes liggen in de pan, veeeeeeel lijnzaad doorheen gedaan, lekker stevig ontbijt voor morgen

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:58

Phylos schreef:
Dat lijkt me erg lekker zeg MJ! Ik zou ook de artisjok weglaten, maar nog wel vervangen door een extra groente, misschien peultjes ofzo..
Jou avondeten klinkt ook heerlijk MaartPaart. Ben je erg afgevallen dan? Want in je profiel lijk je ook al erg slank..

Wat vervelend Phylos! Zoals al gezegd is, misschien kopje thee en bed in, hopen dat het morgen over is.

Over afvallen, geen idee of ik echt afgevallen ben. Voordat ik aan dit ´gezonde dieet´ begon (al wil ik het niet als dieet omschrijven, meer als gezonde leef/eetstijl) was ik juist net 5 kilo aangekomen en had ik eindelijk een keer de magische grens van 60 kilo bereikt, maar 2 weken terug bij me ouders, toen ik dus ook ongeveer 2/3 weken bezig was met dit gezonde eten woog ik 58 kilo, geen idee of er ondertussen alweer meer af is of bijgekomen is. Het liefst hoop ik dat er niet TE veel afgegaan is, 55 blijft toch wel de ondergrens, daar heb ik ook zoveel moeite voor moeten doen om dat eindelijk te bereiken. Ik ben ongeveer 1.74 dus dan vind ik 55 toch wel echt de ondergrens. Volgens weekend maar eens wegen, maar opzich maakt het gewicht me niet héél veel uit, zolang ik maar lekker in me vel zit en ik kan oprecht zeggen dat ik me echt een stuk energieker en fitter en lekkerder voel. :D

Vanavond dus clubavond gehad, 1 glaasje frisse fruitdrank en een half glas cola maar daarna snel overgegaan op me waterflesje. Vind er gewoon eerlijk gezegd weinig meer aan en waarom zou ik me dan volstoppen met iets waar ik ten eerste al niks meer aan vind en het ten tweede ook al niet gezond is. Merk echt de omschakeling ondertussen na ik denk ongeveer een maand, anderhalf hiermee bezig te zijn. :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 23:10

Ik weeg me ook weinig, onze weegschaal doet het toch niet, dus alleen als ik wel eens bij een vriendin kom, gewicht zegt ook minder denk ik dan hoe je je in je vel voelt :)

Maar idd Mara met 1.74 moet je niet te ver naar beneden zakken nu, op zich met voldoende gezond eten zou je het op peil moeten kunnen houden, al denk ik dat afvallen toch vaak wel samen gaat met gezond eten (tot een bepaald gewicht) gewoon omdat je veel snelle suikers en vetten schrapt

Citaat:
Vanavond dus clubavond gehad, 1 glaasje frisse fruitdrank en een half glas cola maar daarna snel overgegaan op me waterflesje. Vind er gewoon eerlijk gezegd weinig meer aan en waarom zou ik me dan volstoppen met iets waar ik ten eerste al niks meer aan vind en het ten tweede ook al niet gezond is. Merk echt de omschakeling ondertussen na ik denk ongeveer een maand, anderhalf hiermee bezig te zijn. :)

Je gaat inderdaad anders tegen dingen aankijken, althans dat heb ik ook, heb het er vaak niet meer 'voor over' maar soms ook wel hoor, paaseitjes-terreur :+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 23:17

Ga mn bed maar eens in, eerst nog effe douchen en hopelijk voor 12 uur de oogjes dicht, truste!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:49

Goedemorgen!!

Zo de dag gestart met een boterham met pindakaas :+ Sliep bij mijn vriend, vandaar. Heb wel 2 gierstrijstwafels, een appel, nootjes en speltpannenkoekjes mee naar school. Heb de hele dag school dus het moet op deze manier wel goed komen :D

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:51

Goedemorgen!
Ach zo af en toe toch heerlijk zo'n boterham pindakaas :P de rest van je eten klinkt goed.

Colway gaat ook aan de speltpannekoekjes, lekker hoor!
Mara geen behoefte meer aan frisdrank, top! Dat heb ik nou ook, ik heb er niks meer mee.

Ik voel me gelukkig weer wat beter, wel wat trillerig dus ga maar eens even ontbijten. Heb nog een restje kwark en ik eet er een kiwi en 2 speltcrackers bij.
Vanmiddag maak ik een tonijnsalade en voor vanavond in de trein neem ik een omelet mee met een broodje

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:24

Morning!
Jeetje, wanneer begint dat afvallen dan???? :P Ben nog geen week serieus bezig maar goed ;)

Vanmorgen verslapen, dus wel snel een appel en een rijstwafel in de tas maar verder niks mee of gegeten.
Net even een boterham met ossenworst van collega gebietst...

O: glas warm water
O: bh ossenworst
T: rijstwafel en appel
L: belegd broodje van de bakker (mmmmmmmmmmmmmmmmmmm)
T: fruit
A: ik heb vriendje opdracht gegeven tot bloemkool... ben benieuwd ;)
Sport: vanavond springles!