De bakker bij mij om de hoek is veranderd in een zogenaamde Eurobakker. Alles is 1 euro, ook het dure speltbrood en koolhydraatarme brood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mrijn schreef:Hmm Hesterve, jouw menu ziet er ook heerlijk uit! Heb je die quinoapannenkoeken gebakken van quinoameel of van de korrels?
Ik heb vandaagin mijn pauze weer inkopen gedaan bij de biowinkel in de buurt van mijn werk. Heb heerlijke honing, koekjes van speltmeel zonder toegevoegde suikers en nog veel meer (mag ook wel voor 40 euro)
Mijn menu voor vandaag:
O: smoothie van ananas, 100 gr gemengde sla en limoen (mwahh)
T: havermouth, banaan baksel, 2 speltcrackers met paprikaspread
L: quinoasalade met harde geitenkaas en komkommer
T: Een paar net gekochte koekjes van pseltmeel
D: pastasaus van een beetje gehakt, veel wortel en bleekselderij en tomatensaus met boekweitpasta.
Colway schreef:dat hute kase he? Waar smaakt dat naar? Ik heb altijd weerstand ertegen gehad, nooit geproefd en besloten dat ik het niet lust
MaartPaard schreef:Dat is fijn om te horen! Dat lijkt me in ieder geval een stuk beter dan de 'gewone' lasagne.
En waar kan je hutekase mee combineren?
doei schreef:@Vogeltje
Je avondeten klinkt lekker![]()
Goed en onbeperkt ruwvoer vind ik het belangrijkste, als hij wat meer werkt 5 granenmix (zonder toevoeging) en aan vitamine: multivitamine van Primeval (ook zonder toevoegingen/ geef ik zolang de R in de maand is).
Inplaats van lijnzaadolie ben ik overgestapt naar Omega 3-6-9 (net iets meer uitgebalanceerd). En een goede liksteen met de mineralen (die van paardnatuurlijk is heel goed, maar wel prijzig).
- Geitenkaas lasagna klinkt heerlijk![]()
- Haha Mrijn flink geshopt
@Negerzoen, Misschien kan je bij je ontbijt nog een eetlepel gemalen lijnzaad toevoegen! (dat ga ik ook doen)
@ Hesterve, Je eten ziet er goed uit van vandaag! Heb je nu geen hongergevoel?
@Colway Wat bedoel je bij een stukje fruit ook iets vezelrijks eten?
Misschien Teunisbloem bij de Tuinen?
Weer iets voor op de boodschappenlijst:
- palmsuiker
- spelt lasagna en pasta (bij de supermarkt?)
- En speltcrackers waar kan ik die kopen?
VogeltjeM schreef:Roelke: zo, 50 km!Respect! Hoe vaak ga je daarheen dan? Is het ook nog een jonkie?
Maartje: echt bedankt voor het recept van de chocomousse, ik heb hem opgeslagenjammer dat hij iets te pittig was.
Mijn speltmuffins zitten in de oven! Heb alleen al het beslag maar in één taartvorm gegoten, want het was zóveel dat het nooit in mijn muffinvormpjes pastBen erg benieuwd. Er zit alleen wel suiker in, dus het wordt echt kleine porties invriezen. Heb de ahornsiroop (wat is dat? niet te vinden bij de AH) ook vervangen door water met een klein beetje vanillearoma. Ben benieuwd of het lekker is