Als ze dierlijke producten nou gewoon duurder maken, en plantaardige producten goedkoper... snappen mensen niet er voor álles plantaardige alternatieven zijn (kennelijk ook ei ) die een stuk efficiënter en duurzamer zijn?
Heb vorige week bij 3FM een boek van de Noordpool gewonnen dmv mijn smsje De vraag was wat je doet aan klimaatverandering, waarop ik antwoordde geen vlees meer te eten! Was grappig om in de uitzending te horen, hij lichtte ook toe dat als iedereen 1 dagje minder vlees zou eten het zoveel beter zou zijn voor het milieu/klimaatverandering. Maar dan vraag ik mij af waarom doen we allemaal zo druk over autorijden is slecht etc. maar over het eten van vlees hoor je dan vrijwel niemand
Lucieluffer
Geplaatst: 01-05-12 16:21
Ben het helemaal met je eens Appelmoes! En met jou ook Mar, je hoort eigenlijk nooit iets over het eten van vlees.. Zoals je dat met auto's wel hoort!
Edit: Gaaf dat je naar de noordpool gaat! Hoe gaat zo'n reis?
Mar__
Geplaatst: 01-05-12 16:23
Nee een boek, geen reis *I wish*
De 3FM dj is daar 5 jaar geleden geweest om aandacht te vragen voor de opwarming van de aarde
Lucieluffer
Geplaatst: 01-05-12 16:24
Mar__ schreef:
Nee een boek, geen reis *I wish*
De 3FM dj is daar 5 jaar geleden geweest om aandacht te vragen voor de opwarming van de aarde
hahahaha! te haastig gelezen! Vandaar dat er niet allemaal blije smileys staan! :p
Ja precies! In de dunne vegetarier staan wat leuke cijfers over hoezeer we het mileu zouden sparen door minder vlees te eten.
Probleem is dat plantaardig niet zomaar goedkoper gemaakt kan worden. Het kost nu eenmaal geld. We kunnen wel accijns gaan heffen op vlees of nou ja, bio industrie vlees dan. Biologisch vlees mag van mij wel verkocht blijven worden
Leuk trouwens Mar!
Mar__
Geplaatst: 01-05-12 16:35
Precies! Zijn bizarre feitjes he in dat boek? Waarom moeten de dieren een naar leven lijden omdat de mens zonodig goedkoop vlees moet eten...
Hebben jullie soms ook de neiging om iemand die bijvoorbeeld scharreleieren koopt dan te melden wat voor rotleven zo'n kip heeft?!
Ben nog steeds bezig in het boek 'Dieren eten' (moet daar echt 'zin' in hebben om te gaan lezen), maar echt verschrikkelijk zo'n Kentucky Fried Chicken e.d. Blij dat ik er nooit gegeten heb!
Ik heb altijd zin om horrorverhalen op te hangen over dierlijke producten... meestal kan ik me inhouden Ik ga er waarschijnlijk niemand mee bereiken, en 'wat ben jij extreem!' krijg ik al vaak genoeg te horen.
Lucieluffer
Geplaatst: 01-05-12 16:38
Nou inderdaad Mar! Die dieren worden alleen maar geboren om opgegeten te worden...
Dat heb ik niet :p Van welke schrijfer is dat boek Dieren eten Mar? Dan ga ik ff kijken waar dat boek over gaat!
Mar__
Geplaatst: 01-05-12 16:40
Doe het wel bij m'n lief maar gelukkig eet hij ook vega mee en vind het vaak erg lekker Maar als hij dan een stukkie vlees eet vind ik het wel leuk om hem daarmee te pesten
Uhmm als je 'm intikt bij Bol.com dan zie je hem vanzelf, weet even niet wie de schrijver is...
delerium
Geplaatst: 01-05-12 16:43
Waarom er in zulke belachelijke producten allemaal dood dier moet zitten snap ik ook niet. Onlangs gewoon rijstcrackertjes van de jumbo, zat er vleesextract in. Overigens is E120 ook een linke: dat is een kleurstof uit luizen gewonnen.
Lucieluffer
Geplaatst: 01-05-12 16:46
De schrijfer is denk ik: Jonathan Safran Foer Het boek is groen of niet? Wel interessant!
Appelmoes_11
Geplaatst: 01-05-12 16:46
Er zijn flink wat E-nummers waarvan je liever niet wil weten waar ze van gemaakt zijn...
Ik had een vriendin die altijd een boekje bij zich had: de waarheid over uw eten ofzoiets. Stond in welke e-nummers wel en niet konden. Was een heel oud uitziend zakboekje.
Er bestaan gewoon zóveel fabels over eten... *zucht*
Pippaa
Geplaatst: 01-05-12 18:25
O jongens, ik had me gisteren toch iets. Wij eten altijd rösti rondjes als snack bij de patat. Dus laatst had ik boodschappen gedaan en bij de vriezer aangekomen: patat, check, röstirondjes, check. Gisteren aten we patat met röstirondjes. Maar toen ik ze bij ons uit de diepvries haalde zag ik dat het röstidriehoekjes waren. O leuk, dacht ik nog, een keer wat anders. Totdat ik ineens zag: met krokante spek. En dan? Tja, mijn vriend zei: de zak is al open en het is nog zieliger voor het beestje om het weg te gooien. Dat is natuurlijk ook zo en ik wist ook niet een, twee, drie iemand waar we het aan konden geven... Mijn vriend en ik zijn allebei vegetariërs en wonen in een semi-bejaardenflat... Dus toch die dingen maar in de frituurpan. Wat zag ik er tegenop om het te eten. En het was vies. Je proeft geen rösti meer, alleen maar spek met een ranzige rook smaak. Ik vind het ook echt niet te geloven dat ze dat spul in de winkel op precies dezelfde plek leggen, waar normaal gesproken de normale rösti dingetjes lagen en dan ook nog in precies dezelfde zak doen! Net of ik elke keer na ga kijken of het misschien is veranderd terwijl het hetzelfde lijkt! Ik was (en ben nog steeds trouwens) heel erg boos. Ik snap ook niet waarom er vlees aan zoiets wordt toegevoegd, terwijl je het oorspronkelijke product dan niet meer proeft. Grrrr. Zo, dat is eruit. Hebben jullie ooit zoiets meegemaakt? Hoe zouden jullie reageren?
Wat vervelend zeg! Ik zou er ook echt geen zin in hebben gehad. Er is alleen niet zoveel dat je eraan kunt doen, een klachtenbrief gaat niet echt veel uithalen ben ik bang.
Ik had vandaag per ongeluk rijstwafels met melkchocolade gekocht in plaats van pure chocolade. Dat is ook zoiets, hmpf, helemaal geen zin om het op te eten Maar dat was meer mijn eigen stomme niet opletten.
Douce
Geplaatst: 01-05-12 18:34
Ik zou het eerlijk gezegd wel weg hebben gedaan, omdat ik vlees ook niet lekker vind.. Maar heel veel dingen incl vlees proef je alleen het stukje vlees. Echt, de rest wat je toevoegt is meestal bijzaak..