Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miri

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:12

Hmmm oke de brownies? brownies it is ! ;) ben heel benieuwd ! ;) trouwens zijn dat de brownies die in de link stonden met alle recepten die hier vandaan komen? Of is het een andere? ;)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:13

Nee, die uit de link in de OP. :)

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 13:53

Ja, ohh die brookies moét ik binnenkort ook echt een keer proberen! :9
Zaterdag eerst weer muffins. Moeten voor de verjaardag natuurlijk wel perfect zijn en tja, dan moet je een paar keer probeer-baksels maken O:)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:01

Saskia: lopen die chocolat chip cookies ook nog echt uit? Want ik heb al eens eerder van dat soort koekjes gemaakt maar daar moest je gewoon een bergje op de bakplaat leggen omdat ze nog zouden uitlopen. Ga zo maar eens aan de slag. ^^

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:13

Dat is idd nog wel een goede vraag... Ze had het over een bakvorm van 20x30cm, maar weet idd niet of je het zelf moet verspreiden of dat het zichzelf verspreid/uitloopt. Het lijkt op de foto vrij stevig, dus ik gok dat je het zelf moet verspreiden over je 20x30 vorm.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:15

Dat zijn de brookies met die bakvorm. Ik ga voor de chocolate chip cookies, dus echte koekjes. :P

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 14:19

Chocolate chip cookies die uitlopen hangt af van je beslag. Sommigen behouden vorm, sommigen worden 15-20cm groot. Dus maak een bergje, laat 10-20cm tussen ieder koekje en kijk dan wat er gebeurt.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:25

Omg, saskia had je niet even kunnen waarschuwen dat het deeg echt al super lekker is! Heb best veel lopen snoepen. :') Heb het in 2 fases gedaan, heb eerst wat kleinere koekjes gemaakt en die afgebakken maar die liepen niet echt uit. Dus daarna enorme koeken gemaakt, ik hou van die huge chocolate chip cookies. _/-\o_ Heb nu de laatste 3 in de oven staan en de rest ligt uit te harden. En volgens mij heerst er een vloek op de ovens momenteel. Ik wilde de 2e ronde erin doen, doe de deur dicht van de oven en merk dat die niet lekker dicht gaat. Wil hem starten, doet die niet omdat de deur niet goed dicht zit. Beetje prutsen en opeens deed die het weer. Maar ik ben bang dat onze oven het ook gaat begeven. :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:35

Hmm choclate chip cookies :9

Ik heb al zo'n trek.. maar verstandskies pfff :') ik ga nu een meringue van de hema eten.. en zometeen blauwe appel-kaneel muffins maken. Dat wordt het eerste baksel :D

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:35

Ik heb suiker, bloem, magarine in huis, 1 ei, zelfrijzend bakmeel...wat zal ik eens maken of kan ik hier iets maken>

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:38

Muffins :) Als je ook nog een klein beetje melk hebt en als je het lekker vindt appel of stukjes chocolade. Onderstaande is voor 12 muffins, als je 1 ei hebt, kun je alles halveren en er 6 maken.
150ml melk
2 eieren
2,5tl bakpoeder
250gr bloem
50gr boter
60gr (kristal)suiker (doe ik volgende keer iets meer, mocht wel iets zoeter)
beetje vanillearoma of vanillesuiker

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:41

Owhh Vanillesuiker heb ik ook nog!En appels ook :D
En nog zelfs 2 eieren ipv 1 en melk is er ook.

Je moet alles mixen en dan hoelang en hoe hoog in de oven?

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:54

De bloem, suiker en bakpoeder zeven boven een grote beslagkom en roeren met een pollepel. In een kleinere beslagkom de eieren klutsen met een garde en de melk erdoor en daarna ook de gesmolten boter erdoor klutsen met de garde. In het bloemmengsel een kuiltje maken, daar het vloeibere mengsel in gieten en met de pollepel door elkaar spatelen. Als laatste de stukjes appel toevoegen. Niet te lang roeren! Als het door elkaar zit is het klaar zegmaar.

Dan ongeveer 20 min in de oven op 180 graden.

Als je kaneel hebt, kun je ook nog 2 theelepels kaneel door het beslag doen.

Heb ze zelf zaterdag met stukjes chocolade gedaan en 20-25min in de oven, dat vond ik te lang, dus zou 15-20min aanhouden.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:56

Owhh ik ga meteen aan de slag, dank je wel!!!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:59

Zelfrijzend bakmeel hetzelfde als bakpoeder?

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:01

Nee, zelfrijzend bakmeel is bloem wat al gemixd is met wat bakpoeder.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:06

Ok...dan moet ik even kijken of k nog wat anders heb ik de kast

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 16:08

Bakpoeder + bloem/bakmeel = zelfrijzend bakmeel/bloem.

Bloem en bakmeel zijn trouwens hetzelfde, ik weet echt niet waarom zoveel mensen dat niet weten :P

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:12

Tja weet het ook niet, het klinkt heel anders, miss ligt het daar aan. Geen idee.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:17

Yasmine schreef:
Bakpoeder + bloem/bakmeel = zelfrijzend bakmeel/bloem.

Bloem en bakmeel zijn trouwens hetzelfde, ik weet echt niet waarom zoveel mensen dat niet weten :P

Heb ik weer wat geleerd :D
Het klinkt idd zo anders :D

Saskiaa_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:45

Lekker he Mara! :9 Die koekjes zakken nogal uit ja, maar dat had je dus al ontdekt :=
Het brookie-deeg is heel dik en plakkerig, dat moet je echt nog verdelen over de bakvorm. :j

En het lijkt inderdaad wel alsof er een vloek rust op ovens hier. Gelukkig heb ik mijn taart klaar en staat ie af te koelen in de koelkast, daar ben ik geen oven meer voor nodig!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:26

Waren jou koekjes ook nog enigszins zacht? Ik had verwacht dat het lekkere knapperige koekjes zouden worden maar ze zijn nogal zacht gebleven. Geeft niet want ze smaken nog steeds heeeerlijk.

Wat voor taart heb je gemaakt?

Saskiaa_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:30

Bij mij is de buitenkant altijd knaperig en de binnenkant is zacht. :)
Ik heb een kersenyoghurttaart gemaakt. Een zandtaartbodem, dan een laag yoghurt met citroenrasp en slagroom. Daarover een laag kersen (uit een pot) en kersenjam, daarover een laag lange vingers en nog een laag van die yoghurt. Nu moet er nog een laag gelei over, kersensap met van die taartina. En dan uiteraard nog toefen slagroom en kersen in de slagroom. :9

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:17

Mijn problemen zijn voor nu iig opgelost. Handig zo'n vriendje die van alles weet :D

Hoe hij erop komt, geen idee, maar waarschijnlijk zat het probleem in een dimmer in de keuken van wat spotjes, onder de draaiknop zat dan weer een soort ieniemini zekering (zoals in een auto) met een soort veertjes en een lampje erin, en die is er nu uit en alles werkt weer normaal.

Waarom dat ding er in zat, geen idee, want ook zonder doen de spotjes het gewoon? :o? Nou ja, er zijn wel meer rare dingen in dit huis...

Ik ga morgen denk ik die Brookies eens maken, die lijken me echt super lekker!

Ik vind die chocolate chip cookies ook meestal het lekkerst als ze knapperig van buiten en zachter van binnen zijn.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:19

O wat maken jullie weer lekkere dingen!
En allemaal kapotte ovens schiet niet op onder de bakdames :n .

Hanafubuki schreef:
Hmm choclate chip cookies :9

Ik heb al zo'n trek.. maar verstandskies pfff :') ik ga nu een meringue van de hema eten.. en zometeen blauwe appel-kaneel muffins maken. Dat wordt het eerste baksel :D

Jans, blauwe muffins? Ik dacht eerst aan blueberry muffins, maar zag toen appel kaneel staan. Maak je ze echt blauw?

Ik was gisteren tevergeefs bij de Xenos, ze hadden mix voor macarons in 't krantje staan, maar was niet binnen gekomen >;) .
Ik wil ze nog graag eens maken en wilde het eerst 'eenvoudig' proberen met mix ipv het gewone recept. Ik heb nog steeds geen kans gehad om amandelmeel te halen bij de groothandel.