Eh, in't auditorium passen max 300 personen, een staande receptie in de foyer kan nog wat meer mensen herbergen, maar een bruidstaart is meestal alleen voor de 'daggasten', meestal direct na de plechtigheid bij een toast of of als dessert bij een diner. Dat hangt vaak af van de tijd dat de plechtigheid is en zal ook per stel verschillen. Maar ik denk dat er maar weinig stellen zijn die een bruidstaart voor bijv. iedereen op een grote receptie nemen. Daar zijn ze gemiddeld gewoon te duur voor, dan zal men snel voor gebakjes ofzo kiezen (kan natuurlijk leuk zijn om in zo'n geval cupcakes/petit fours aan te bieden met dezelfde versiering als op de bruidstaart, maar misschien draaf ik nu door
)
Maar als je tussen de 20 en 50 personen aan houdt denk ik dat dat voor de meeste bruiloften wel ongeveer de lading dekt, zeker bij Apenheul omdat we ook gewoon niet zo groot zijn en onze zalenruimte niet onbeperkt. We zijn geen Burgers Zoo of groot zalencentrum.
Maar we kunnen natuurlijk ook prima aangeven als een taart niet groter kan worden dan een x aantal personen. Als het dan toch een grotere bruiloft wordt kunnen we voor die mensen gewoon de Apenheultaart niet aanbieden. Wij werken veel meer met dat soort limieten. Onze horeca arrangementen zijn bijv. pas te boeken vanaf 20 personen. Voor minder kan het gewoon niet... En er is 1 buffet, het Orang Oetan buffet, waarop een uitzondering gemaakt is, die kan pas vanaf 50 personen geboekt worden... voor minder kunnen we 't gewoon niet én kwalitatief goed én winstgevend bieden. Heel simpel...
Je hoeft je taart wat mij betreft dus niet zo te maken dat hij onbeperkt uit te breiden is ofzo, geef van je eigen taart aan wat de minimum en maximum mogelijkheden zijn, dan kunnen we daar gewoon rekening mee houden. Bij Apenheul is goede kwaliteit belangrijker, we verkopen liever 'nee' dan dat we iets aannemen wat ons eigenlijk boven de pet gaat en daarmee van mindere kwaliteit wordt.
Persoonlijk zou ik het wel heel leuk vinden als het een 'echte' bruidstaart kan worden, eentje die dus meerdere lagen heeft, afhankelijk van 't aantal gasten uiteraard. En of dat dan 'op elkaar gestapeld' of op een standaard is maakt me bij een echt goed ontwerp niet uit, dus heb je wel een leuk ontwerp maar kun je zelf geen 'meerdere lagen taart' maken, dan is zo'n standaard met losse taarten (eventueel van groot naar klein) ook een oplossing.
(edit, even het warverhaal wat aangepast, viel geloof ik nogal in herhaling
)
Laatst bijgewerkt door Francis op 26-06-11 15:00, in het totaal 2 keer bewerkt