Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:24

Ik wil me ook even melden. Ik ben sinds vorige week begonnen met een afslankkuur volgens New Fysic. Het is vooral een suikervrij dieet, waardoor ook KH arm. Ik heb wel als ondersteuning supplementen bij mijn persoonlijke voedingsplan gekregen.

Ik ben nu een week bezig en het beval me eigenlijk heel goed. Ik ben begonnen met 85 kilo en ben nu 83.1.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:25

Hoe moet ik dan meenemen dan? Ik kan geen heel pak meenemen, het moet allemaal in mn tas passen en mag niet proppen worden.. En je eet alleen yoghurt als lunch?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:26

Niien_ schreef:
Hmm ik heb een stukje gelezen anneve. Dus ik zou er goed aan doen om mijn KH sterk te gaan verminderen. Ik heb dan alleen geen idee wat ik dan zou moeten eten als vervanging. De lunch moet namelijk ook makkelijk mee te nemen zijn aangezien ik gewoon naar school moet..

Even een vraagje: hoeveel denk jij nog af te willen vallen dan? Want als ik het zo snel even lees ben jij niet zo heel zwaar zeker niet voor jouw lengte. Wat is jouw idee daarbij?

Niien_

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:27

Ik wil graag als ochtendgewicht 63 :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:28

Niien_ schreef:
KH? Koolhydraten? Vervelende is dat mijn dietiste me dit wel aanraadde.

Misschien is het slim om even met je diëtiste te gaan overleggen als je dingen aan je dieet gaat wijzigen en dingen die je hier leest en je handig lijken met haar door te spreken?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:28

Niien_ schreef:
Hoe moet ik dan meenemen dan? Ik kan geen heel pak meenemen, het moet allemaal in mn tas passen en mag niet proppen worden.. En je eet alleen yoghurt als lunch?

Ik koop gewoon losse halve liters in de supermarkt, die ronde bakjes. Ik doe er weleens een banaan of mandarijntje ofzo in, maar meestal eet ik alleen yoghurt.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:29

Ja ik wil zeker even haar verhaal horen over KH. Want als ik mijn lijstje dan zo bekijk krijg ik er daar dus veel te veel van binnen en te weinig vet. Eiwit schijn ik wel genoeg binnen te krijgen door zuivel en vlees dus dat kan ik denk wel ongewijzigd laten.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:29

Niien_ schreef:

Dat is behoorlijk licht voor iemand van 1,74m. Ben je zo lichtgebouwd? En wat is de reden dat je zo licht zou willen wegen - kun je dat onderbouwen? Ik ben ook van die lengte en was alleen zo licht op de middelbare school - dus meisjesgewicht. En ik was rond de 68 kilo toen ik super afgetraind was omdat ik 3 keer in de week behoorlijk hardliep..

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:30

Imre schreef:
Ik koop gewoon losse halve liters in de supermarkt, die ronde bakjes. Ik doe er weleens een banaan of mandarijntje ofzo in, maar meestal eet ik alleen yoghurt.

Dankjewel voor je tip. Probleem is dat mijn lunch in een apart vak in mijn fototas komt en er mag dus absoluut geen lekkans zijn. Dus een pak van iets meenemen vind ik toch wel te risicovol.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:31

Van een dietiste zal je nooit te horen krijgen dat je te weinig vet binnenkrijgt :n De trend is om zoveel mogelijk kh te eten. Jammer alleen dat diabetes en obesitas stijgen met de dag.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:31

fargo schreef:
Niien_ schreef:

Dat is behoorlijk licht voor iemand van 1,74m. Ben je zo lichtgebouwd? En wat is de reden dat je zo licht zou willen wegen - kun je dat onderbouwen? Ik ben ook van die lengte en was alleen zo licht op de middelbare school - dus meisjesgewicht. En ik was rond de 68 kilo toen ik super afgetraind was omdat ik 3 keer in de week behoorlijk hardliep..

Nou afgetraind ben ik nog lang niet. Ik wil ook graag slank zijn en ik heb nog een buikje en wat dikkere bovenbenen. Hardlopen ben ik nu ook mee bezig dus ik hoop dat dat helpt. En per se 63 hoeft ook niet, 64 vind ik ook goed maar daarboven niet. Ik hoop dat ik bij een gewicht van 63-64 toch wat 'platter' ben zeg maar.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:32

Plastic zakje erom voor de zekerheid, Nien? Ik heb nog nooit een lekkend pak gehad en doe dit al heel lang.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:34

Heb er sowieso altijd een plastic tas omheen. Ik vind yoghurt wel gewoon een heel goed idee is ook weer eens wat anders en kan er lekker een stuk fruit bij nemen. Misschien kan ik het anders in zo'n schoolbeker doen zeg maar. Die lijken me wel veilig op zich.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:37

ik hevel altijd wat kwark/yoghurt in een afsluitbaar tupperware bakje, gaat perfect, nog nooit gelekt!
Ja een keer een klein beetje, toen had ik m niet goed dichtgedaan :+

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:39

Thanks voor de tip!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:44

Niien_ schreef:
quote="fargo"
Niien_ schreef:

Dat is behoorlijk licht voor iemand van 1,74m. Ben je zo lichtgebouwd? En wat is de reden dat je zo licht zou willen wegen - kun je dat onderbouwen? Ik ben ook van die lengte en was alleen zo licht op de middelbare school - dus meisjesgewicht. En ik was rond de 68 kilo toen ik super afgetraind was omdat ik 3 keer in de week behoorlijk hardliep../quote fargo

Nou afgetraind ben ik nog lang niet. Ik wil ook graag slank zijn en ik heb nog een buikje en wat dikkere bovenbenen. Hardlopen ben ik nu ook mee bezig dus ik hoop dat dat helpt. En per se 63 hoeft ook niet, 64 vind ik ook goed maar daarboven niet. Ik hoop dat ik bij een gewicht van 63-64 toch wat 'platter' ben zeg maar.

Sport je veel? Je hebt best kans dat je diëtist daarom meer koolhydraten in je dieet zou stoppen daarvoor namelijk. Want sporters hebben wel koolhydraten nodig in principe..
En buikspieroefeningen helpen ook mee aan een platte buik. Ik vind het een behoorlijk laag streefgewicht voor je lengte, zeker als je een beetje gespierd bent..

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:48

@Nien, er is heel erg veel mogelijk tussen de middag. Ook om mee te nemen. Als je in ketose bent (het stadium waarin je vet verliest) heb je veel minder honger en heb je geen bergen met eten nodig om verzadigd te zijn. Ik zorg er altijd voor dat ik 5 a 6 kleine porties eten bij me heb en eet die dan op als ik trek krijg (elke 2 a 3 uur). Dit zijn zakjes walnoten, kleine bakjes met blokjes kaas, gehaktballetjes (zonder paneermeel!), kipfilet, total 0% kwark, pannenkoeken (zie hieronder). Je hoeft geen dag hetzelfde te eten als je je er maar in verdiept en voorbereid. Kortom, dit dieet is geen trucje om snel veel gewicht kwijt te raken, je moet echt om willen en de theorie erachter begrijpen zodat je ook weet wat wel en niet binnen het eetpatroon past.

Hmm, net weer mijn pannenkoeken van proteïnepoeder op, wat zijn die dingen toch lekker (en 2kh per stuk). Voor mij geen brood meer hoor!

Ik heb vorige jaar een boekje van Yvonne Lemmers ofzo gekocht, die heeft ook weer een variant van kh-vrij dieten bedacht, en daar stonden heel lekkere en simpele crackers in. Men neme een plak rookkaas en leggen die in de magnetron (op een velletje bakpapier. De mag op vol vermogen laten draaien tot de plak paas begint te verkleuren. Het stinkt als de neten en verbrand als je even niet oplet, maar als het goed gaat heb je prima crackers! Net gegeten met filet americain en een eitje. Heerlijk!

Horen wij intussen niet veel meer thuis in de huiskamer??

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:49

Uhm ik heb heel lang gesport, nu al bijna een jaar niet meer intensief. Ik rij alleen 2x in de week paard, dat wel intensief maar het paard doet meer dan ik. Verder probeer ik 2 a 3 keer in de week hard te lopen en buikspieroefeningen doe ik wel elke avond. Als ik op 65 kan blijven ben ik misschien ook wel tevreden. :)

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:53

@Mrijn: ik kan niet 6 kleine porties eten meenemen naar school. Dat neemt veel te veel ruimte in. Ik sta wel open voor de theorieen en ik ga woensdag ook even een goed gesprek voeren met mijn dietiste. Ze heeft er zo op in gehamerd bij mij dat ik zo min mogelijk vet moet eten, 1 boterham eigenlijk genoeg is in de middag en dat ik eigenlijk niet meer moet snoepen gewoon.

Hebben jullie misschien nog wat tips qua makkelijke lunch met weinig KH?

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:57

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:00

Vet is goed.
Dankzij de dietisten eten we steeds meer light producten en hebben we inmiddels méér dan 1 miljoen mensen met diabetes in Nederland. Of diabetes, ik moet zeggen insulineresistentie (= diabetes type 2). Insuline maak je als je KH eet. Er kan dus maar één reden zijn om resistent te worden tegen insuline, dat is als je steeds insuline maakt en dat doe je alleen als je KH eet.
Door het eten van al de KH's (b.v in light producten, waarbij vet juist vervangen is door KH) hebben we inmiddels 1 miljoen mensen met een levensbedreigende chronische ziekte in ons land.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:13

Bedankt voor je reactie. Alleen vind ik het zelf heel moeilijk te bepalen hoeveel KH ik dan wel mag op een dag.. Ik kan natuurlijk niet alle producten met KH vervangen door andere producten. Brood kan ik natuurlijk afwisselen maar zoals volkoren bisquits oid kunnen toch niet zo veel kwaad? En hoe denk je dan over pasta? Kan ik dan beter gewone pasta eten of volkoren? Lijkt me dat er in volkoren dan meer KH in zit dan in normale.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:21

je kunt als je wilt volkomen kh-loos eten hoor :j Heb ik 2 weken lang gedaan in het begin. Zaten er alleen kh in de eieren en in wat worst. Geen enkel probleem. Het is maar wat je geloofd en wat je lichaam je verteld. Mijn lichaam wordt boos op me als ik teveel kh eet :)

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:23

Dus het is zelf een beetje uitzoeken wat je lichaam accepteert en wat mijn lichaam nodig heeft. Heb je toevallig een site die je goed vind waar bijvoorbeeld KH-arme/vrije gerechten/produten staan? Heb zelf wel wat rondgegeken maar kan nergens echt een duidelijk overzicht vinden. Zou wel wat nieuws uit willen proberen qua minderen met KH.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:25

Als je per product wilt zoeken, dan kun je bijv. www.koolhydratentabel.nl nemen.
Op het Atkinsforum (www.atkinsforum.nl) komen ook recepten voorbij. 'k Heb daar geen account maar lees er wel regelmatig even bij.