Taarten Decoreren X

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:36

annastasia schreef:
Een gehele taart kun je invriezen.
Maar doen jullie ook al wel eens het kapsel maken, en deze invriezen, en mocht je het nodig hebben, het weer uit de vriezer halen om de taart te maken?

edit: grote typfout

jazeker, ik doe het in een doorzichtige pedaalemmerzak in de vriezer. Als ik het kapsel wil laten ontdooien zet ik de zak open zodat het kan 'ademen'

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:57

Falona schreef:
Nou, mijn doos met ingredienten is binnen en ik kan bijna aan de slag om mijn taart daadwerkelijk te maken. Alleen nou vraag ik me af hoeveel botercreme ik ongeveer moet maken voor het afsmeren van een 12cm blanda. Marsepein en vulling e.d. ben ik ondertussen wel uit, maar ik heb echt geen flauw idee hoeveel botercreme ik nodig zou moeten hebben. En om nou maar lukraak wat te gaan maken zie ik eerlijk gezegd ook niet zitten.

Kan iemand mij hierbij helpen?

De zoekfunctie van bokt levert ook niet veel hulp en ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik niet 9,5 topics pagina voor pagina door ga lezen :o

Je kunt gewoon maken zoveel je wilt en de rest invriezen. Doe het een beetje op de gok, er zijn niet echt maatstaven voor.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:07

Kinke schreef:
annastasia schreef:
Een gehele taart kun je invriezen.
Maar doen jullie ook al wel eens het kapsel maken, en deze invriezen, en mocht je het nodig hebben, het weer uit de vriezer halen om de taart te maken?

edit: grote typfout

jazeker, ik doe het in een doorzichtige pedaalemmerzak in de vriezer. Als ik het kapsel wil laten ontdooien zet ik de zak open zodat het kan 'ademen'

Heb je het daarna ook al weer eens ingevroren? Dus eerst het kapsel en daarna als hele taart.
Lijkt mij nl dat het daar niet lekkerder op wordt.

Aangezien mijn oven het net begeven heeft, zal ik naar mijn ouders toe moeten om het kapsel te maken. :(

Kinke

Re: Taarten Decoreren X

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:10

nee, een taart heb ik nog nooit ingevroren.

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:58

annastasia schreef:
Kinke schreef:

Heb je het daarna ook al weer eens ingevroren? Dus eerst het kapsel en daarna als hele taart.
Lijkt mij nl dat het daar niet lekkerder op wordt.

Aangezien mijn oven het net begeven heeft, zal ik naar mijn ouders toe moeten om het kapsel te maken. :(

Geen probleem hoor. Heb dat wel eens gedaan.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi ... ?id=109745

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:04

Morgen trouwt mijn broer.

Spannend, ik mocht de taart maken..
ik ben niet erg tevreden, ik had hem in 2x afgesmeerd, en hij zag er mooi strak uit. Maar met bekleden en ook met in elkaar zetten zakte hij toch wat uit zodat hij er erg bobbelig uit ziet helaas..

normaal kun je de oneffenheden wat camoufleren met versiering, maar hierbij dus helaas niet...

Ook had ik perongeluk alle lagen een raampje gedaan, maar de onderste moest natuurlijk een deur zijn haha Dat is na de foto nog veranderd..

Afbeelding

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:28

Gaaf Wereld!

Ik heb ruzie met de tiara schilderen. De goud dust die ik heb geeft geen dichte verf. Heb het met veel en weinig alcohol geprobeerd, maar het blijft een dun streperig effect geven. Ik heb rainbow dust uit een potje. Schijtspul :+

Jaime, weet jij welke goud dust we dinsdag hebben gebruikt? Sugarflair? Welke goudtint?

Nu heb ik dus een kussen in de koelkast en een tiara die niet af is en ik ook niet snel af kan maken. Denk dat ik voor de foto dan maar pearlspray gebruik en dan later de tiara met de juiste dust afmaak.. of het kussen maar even in de vriezer doen, zodat ik later toch de foto kan maken hoe ik het wilde hebben.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:37

Hey kijk daar is, de Brandaris! :D

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 19:14

Ik denk, DENK, denk dus ik denk dus, dat het sugarflair pastel gold was.. Maar dat weet ik niet zeker, heb zelf namelijk een andere en vond die van de ws ook wel mooi, dus ik wil het eigenlijk ook wel weten..

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 19:24

Oh dan mail ik Lisette wel even, hopelijk dat zij het weet.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 19:30

gave taart wereld, wat zit er in?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 19:47

ben net even aan het bakken geslagen, voor de eerste keer met mix van Lies Cakeshop, de vorige keer van De Bakzolder. Allemachtig, dit wordt een hoog kapsel....

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 20:00

Haha leuke tietentaart, en die tepels! :+
wereld, mooie erg mooie taart :D

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:01

Falona schreef:
Alleen nou vraag ik me af hoeveel botercreme ik ongeveer moet maken voor het afsmeren van een 12cm blanda.

Wat ik tot nu toe eigenlijk heb gedaan, is gewoon de instructie volgen die op de verpakking staat.
Dan heb je dus veel te veel, maar de rest wat ik niet meer gebruik vries ik in.
Kun je het er voor de volgende keer zo weer uithalen!

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:02

Kinke schreef:
gave taart wereld, wat zit er in?

Hij is gevuld met een laag banketbakkersroom, slagroom en aardbeienjam en de onderste 2 hebben ook nog een dikke laag frambozen..

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:07

Njamm :9

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:12

heeft iemand een vooebeeld voor monitor taart ??? kan geen leuke vinden op internet

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:16

Monitor? Als in: computer beeldscherm??

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:17

Ik denk dat ze de kast bedoelt, van de pc

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:18

MamaMiesje schreef:
Monitor? Als in: computer beeldscherm??

ja :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:18

Jeumig...nou bij DLT vind ik al niks..

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:19

Wauw mooie taart hier!

Hmm ik denk dat je dan een plasma beeld moet maken ofzo :D ? ik weet het niet ..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:21

LetsgoKelly schreef:
Je kunt gewoon maken zoveel je wilt en de rest invriezen. Doe het een beetje op de gok, er zijn niet echt maatstaven voor.

Dit is de eerste keer dat ik iets ga proberen. Een richtlijn zou wel handig zijn. Dat het geen exact wetenschap is snap ik, maar er is toch een groot verschil tussen of ik nu ongeveer 50 gram nodig heb of een kilo. Ik zit er niet op te wachten om mijn toch al niet al te grote vriezer vol te stouwen met een hoop botercreme omdat ik veel te veel heb gemaakt terwijl ik dat ook had kunnen voorkomen door een meer gepastere hoeveelheid aan te maken.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:23

wereld schreef:
Hij is gevuld met een laag banketbakkersroom, slagroom en aardbeienjam en de onderste 2 hebben ook nog een dikke laag frambozen..

:9 :9

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:25

Ik denk dat 50 gram botercreme wel voldoende is eigenlijk voor een kleine blanda,

Voor een monitor zou ik denk ik, als je zo'n grote 'ouderwetse' wilt, een vierkante taart op zn kant zetten en een kleinere er achter voor de beeldbuis zeg maar. En dan een windows scherm er op maken. Dan ben je al een heel eind :j