Taarten Decoreren VII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Re: Taarten Decoreren VII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:57

Wat is aangevette slagroom?

Luckymoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:58

asjemenou schreef:

Da's een mengsel van slagroom en mascarpone.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:00

Nou ik heb de hele avond vlindertjes uitgestoken, ze liggen nu allemaal uit te harden, Morgenavond de cupcakes bakken en de bicuit en dan kan ik vrijdagmorgen alles inelkaar gan zetten :D

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:06

Luckymoon schreef:
Wat een leuke muizentaartjes vandaag zeg!! +:)+

Hier de stapeltaart die ik gisteravond/vanmorgen heb gemaakt. Voor Gijs, de zoon van mijn vriend, die vandaag 9 jaar is geworden. Onderste laag gevuld met aangevette slagroom met verse bosvruchten en bosvruchtenjam. Middelste gevuld met citroenkwarktaarttoetje en lemoncurd. De Pokeball is gevuld met marsmousse en smarties :D

[img]http://i5.photobucket.com/albums/y180/Tamarinde2/TamarindeTaart/PokeGijs4.jpg[img]

Helaas ben ik vergeten foto's te maken 8)7 , zodat dit de enige foto is die ik heb, vlak voor het aansnijden...

Was trouwens mijn eerste serieuze stapeltaart *D ik was erg erg tevreden over, en Gijs was helemaal super-poke-blij :D

Hoe maak je aangevette slagroom? EN wat is dat eigenlijk?

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:07

Luckymoon schreef:
asjemenou schreef:

Ow het antwoord :D

Moet je de slagroom dan nog wel met klopfix bereiden?
En hoeveel mascarpone op hoeveel slagroom?

Luckymoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:15

Exodus schreef:
Luckymoon schreef:

Ow het antwoord :D

Moet je de slagroom dan nog wel met klopfix bereiden?
En hoeveel mascarpone op hoeveel slagroom?

Ik heb 200 ml slagroom opgeklopt met 1 zakje klopfix, en daar dan een 150 gram mascarpone doorheen. Niet echt de lightversie dus ;)

gerdad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:35

1234 schreef:
Vandaag weer lekker veel spulletjes gehaald uit Duitsland (Nordhorn) :D

Een soort plastic koepel met aparte bodem erbij waarmee je je taart luchtdicht in de koelkast kan zetten :D
Een taartsnij-hulp (metalen rand):
Afbeelding

Soort vervanging voor de taartzaag zegmaar. Die taartzagen hadden ze daar ook liggen, maar met deze kan je als je wilt meer lagen snijden xD
Een taartmes voor die taart te snijden, een nieuwe springvorm van 28 cm. (zodat de biscuit groot genoeg wordt om te snijden met die snij-rand)
En uit de supermarkt nog marsepein, taartkartonnetjes, en zoetstoffen en chocolade-lettertjes en bloemetjes 8-)
Toch best handig, dat dat gewoon daar in de supermarkt ligt allemaal :')

Gelukkig heeft mijn vader deze spulletjes allemaal gekocht ,mwhaha
Ik zal de komende tijd wel veel taart moeten maken xD
Niet voor mezelf alleen O:) Denk dat k ook voor verjaardagen een taart ga maken, haha Mijn spijsvertering is helaas niet zo hoog om dat alles te verwerken zonder 50 kg. aan te komen _O-

Heb jij al gewerkt met de Duitse marsepein? Ik woon zelf in Duitsland en heb de marsepein nu voor mijn eerste taart gebruikt maar was eigenlijk benieuwd of jij hem net zo fijn vind als de marsepein van de taartsen webshop.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:01

gerdad schreef:
1234 schreef:
Vandaag weer lekker veel spulletjes gehaald uit Duitsland (Nordhorn) :D

Een soort plastic koepel met aparte bodem erbij waarmee je je taart luchtdicht in de koelkast kan zetten :D
Een taartsnij-hulp (metalen rand):
Afbeelding

Soort vervanging voor de taartzaag zegmaar. Die taartzagen hadden ze daar ook liggen, maar met deze kan je als je wilt meer lagen snijden xD
Een taartmes voor die taart te snijden, een nieuwe springvorm van 28 cm. (zodat de biscuit groot genoeg wordt om te snijden met die snij-rand)
En uit de supermarkt nog marsepein, taartkartonnetjes, en zoetstoffen en chocolade-lettertjes en bloemetjes 8-)
Toch best handig, dat dat gewoon daar in de supermarkt ligt allemaal :')

Gelukkig heeft mijn vader deze spulletjes allemaal gekocht ,mwhaha
Ik zal de komende tijd wel veel taart moeten maken xD
Niet voor mezelf alleen O:) Denk dat k ook voor verjaardagen een taart ga maken, haha Mijn spijsvertering is helaas niet zo hoog om dat alles te verwerken zonder 50 kg. aan te komen _O-

Heb jij al gewerkt met de Duitse marsepein? Ik woon zelf in Duitsland en heb de marsepein nu voor mijn eerste taart gebruikt maar was eigenlijk benieuwd of jij hem net zo fijn vind als de marsepein van de taartsen webshop.

Nee de rol marsepein ligt hier nog , ongeopend :')
Zijn nu op vakantie, dus kunnen nu geen taart maken.
Vind zelf marsepein ook niet lekker, en mn broertje ook niet (daar moet k zaterdag een taart voor bakken) , dus voorlopig gaan we em ook niet gebruiken :P
Helaas xD (mn pa had t meegenomen voor als k een keer een taart voor hem zou maken oid xD)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:16

Zo, ik ben vandaag even naar de ikea geweest, ik dacht, dan ga ik mooi allemaal leuke vormpjes halen enzo, maar uiteindelijk heb ik alleen een blanda schaaltje gehaald. Ik vond sommige dingen wel grappig, maar niet zodanig dat ik daar echt wat mee ga doen. Heb me verder ook helemaal gek geshopt en m'n spaarrekening maar weer geplunderd, viel ook vies tegen dat bedrag :=. Van de week weer een ballenbak maken voor m'n vriendin, haar dochtertje is jarig.

Even tussendoor, is het bij jullie ook altijd zo'n compleet slagveld na het maken van zo'n taart? Bij mij namelijk wel :+.

Luckymoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:18

hyppolyte schreef:
Even tussendoor, is het bij jullie ook altijd zo'n compleet slagveld na het maken van zo'n taart? Bij mij namelijk wel :+.

Hier hetzelfde ;) En ik neem me elke keer voor om het de volgende keer anders (lees opgeruimd) te doen :D

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:19

hyppolyte schreef:

haha ben ik gelukkig niet de enige die dat heeft, dacht al dat dat aan mij lag :') Hetzelfde hier als ik gekookt heb :=

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:21

Ow hahah ik dacht ook dat andere dat waarschijnlijk een stuk gestructureerder deden dan ik maar niet dus := .. Er liggen dan echt overal spullen :D

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:31

Goddank! Ik had het er laatst met een vriendin over, die liep te miepen omdat er op de achtergrond van mijn taartfoto's nog wel eens wat troep ligt en dat ze dat nogal smerig vond (er lag iets in de gootsteen ofzo). Toen had ik echt zoiets van, ja jezus, ik ga niet alles ontruimen alleen maar omdat ik even gauw een fotootje wil maken :+. Ik zei dus, dat het nou niet bepaald een nette boel blijft, het is ook niet echt een schoon klusje :+.
Ik maak altijd alles van te voren ook schoon met dettol, dus het is echt niet vies als ik eraan begin, maar ik heb echt geen zin om tussentijds dingen op te ruimen, bovendien kan dat vaak ook niet omdat ik alles achter elkaar doe en je alles dus nodig hebt. Bovendien krijg je dan weer vieze handen doordat je met vieze spullen bezig bent. Dat snapte ze niet :+.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:37

hyppolyte schreef:

Viel wel mee eigenlijk bij mij :D
Na iedere bereiding,bijv. slagroom kloppen oid, maakte ik de kommen en mixers/andere dingen enzo schoon en zette die in de hoek van t aanrecht, zodat ik die voor de volgende bereiding weer kon gebruiken en het aanrecht wel overzichtelijk bleef :')

Alleen het aanrecht lag bij het bekleden met fondant vol met suikerbakkerspoeder, maar dat is zo schoongemaakt :P

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 00:06

Zo gaaf allemaal :o Wat is een goede/makkelijke taart of basis om mee te beginnen?

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 07:54

1234 schreef:
hyppolyte schreef:

Viel wel mee eigenlijk bij mij :D
Na iedere bereiding,bijv. slagroom kloppen oid, maakte ik de kommen en mixers/andere dingen enzo schoon en zette die in de hoek van t aanrecht, zodat ik die voor de volgende bereiding weer kon gebruiken en het aanrecht wel overzichtelijk bleef :')

Alleen het aanrecht lag bij het bekleden met fondant vol met suikerbakkerspoeder, maar dat is zo schoongemaakt :P

Dat doe je goed :j
Bij mij is het ook zo'n giga puinhoop.

hamsterfan, in de openingspost staan handige taarten om mee te beginnen.

Ik heb weer hele mooie taarten voorbij zien komen! Kaastaart, mooi! Van alles en nog wat die is ook erg leuk! en een mooie pokemon stapel!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:29

Paula schreef:
Weet iemand of je zelfgemaakte slagroomtruffels ook buiten de koelkast kunt bewaren (in een bonbon doosje)?

Iemand? :)

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:40

Paula schreef:
Paula schreef:
Weet iemand of je zelfgemaakte slagroomtruffels ook buiten de koelkast kunt bewaren (in een bonbon doosje)?

Iemand? :)

Heb hier geen ervaring mee, maar het lijkt me niet omdat er slagroom door zit..

mensen, verbeter me als ik fout zit :o

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:42

Blij om te horen dat ik niet de enige ben bij wie het een puinhoop is. Heb het ook met koken. Ik ben nogal van de kommetjes, alles van tevoren in afgepaste hoeveelheden klaarzetten en zo. Maar dan zit je dus met al die kommetjes en lepeltjes etc. Ik zorg wel dat ik tussendoor een beetje opruim, bijvoorbeeld als ik de taart gesneden, gevuld en afgesmeerd heb ruim ik weer op, omdat je anders de kruimels op/in de marsepein krijgt. Dus voordat ik met marsepein aan de slag ga, is iig dat deel van de keuken schoon. Neemt niet weg dat even verderop de kommetjes en spatels dan tot het plafond opgestapeld liggen. :D

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:46

MootjeH schreef:
Blij om te horen dat ik niet de enige ben bij wie het een puinhoop is. Heb het ook met koken. Ik ben nogal van de kommetjes, alles van tevoren in afgepaste hoeveelheden klaarzetten en zo. Maar dan zit je dus met al die kommetjes en lepeltjes etc. Ik zorg wel dat ik tussendoor een beetje opruim, bijvoorbeeld als ik de taart gesneden, gevuld en afgesmeerd heb ruim ik weer op, omdat je anders de kruimels op/in de marsepein krijgt. Dus voordat ik met marsepein aan de slag ga, is iig dat deel van de keuken schoon. Neemt niet weg dat even verderop de kommetjes en spatels dan tot het plafond opgestapeld liggen. :D

wow wat herkenbaar!
ik zet ook eerst alles klaar in kommetjes in de goede hoeveelheid, daarna alles mixen/maken en de taart snijden/vullen en daarna ruim ik pas op :')
al ik bijvoorbeeld de mixer 2x moet gebruiken maak ik die wel eerst goed schoon, maarja das logisch ;p

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:49

Ik ruim tussendoor ook wel op idd; anders wordt het echt een enooooooorme puinhoop met klodders boter, kruimels en rondstuivend meel :=

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:52

Heeft iemand trouwens nog een idee hoe je een taart goed vervoert? Ik heb zo'n draagbaar taartgeval van Wilton, dus heb daar vanochtend de taart in mee naar mijn werk genomen. Maar de taart schoof in de auto enorm heen en weer, binnen dat taartdraaggeval. Gelukkig geen schade (een muisenneusje moeten repareren), maar ik werd er niet heel blij van. En heb toch wel heel voorzichtig gereden...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:06

Waar had je m staan dan, Mo?
Meestal zet ik het dan op de bodem neer, achter mijn stoel ofzo. Dan staat ie het meest plat.
Misschien een rubberen matje ofzo kopen voor ín dat taartgeval?

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:10

Ik had hem op de grond staan, voor de passiersstoel. Ik moet idd denk iets van een rubberen matje hebben voor in dat taartgeval, want dit was echt niet leuk. Bij elke bocht stond ik doodsangsten uit. En er zitten gruwelijk veel rotondes op de weg van huis naar mijn werk, dus elke keer was het weer *schhhhuiffff*. := (Bedenk me net dat het misschien wel geholpen had als ik het bakpapier onder de taart vandaan gehaald had. Die had ik eronder gezet om hem makkelijk te kunnen verplaatsen naar de koelkast en zo.)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:12

Ja...DAT was nou wel een idee geweest _O-