Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Luckymoon schreef:Wat een leuke muizentaartjes vandaag zeg!!![]()
Hier de stapeltaart die ik gisteravond/vanmorgen heb gemaakt. Voor Gijs, de zoon van mijn vriend, die vandaag 9 jaar is geworden. Onderste laag gevuld met aangevette slagroom met verse bosvruchten en bosvruchtenjam. Middelste gevuld met citroenkwarktaarttoetje en lemoncurd. De Pokeball is gevuld met marsmousse en smarties
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y180/Tamarinde2/TamarindeTaart/PokeGijs4.jpg[img]
Helaas ben ik vergeten foto's te maken, zodat dit de enige foto is die ik heb, vlak voor het aansnijden...
Was trouwens mijn eerste serieuze stapeltaartik was erg erg tevreden over, en Gijs was helemaal super-poke-blij
Exodus schreef:Luckymoon schreef:
Da's een mengsel van slagroom en mascarpone.
Ow het antwoord
Moet je de slagroom dan nog wel met klopfix bereiden?
En hoeveel mascarpone op hoeveel slagroom?
1234 schreef:Vandaag weer lekker veel spulletjes gehaald uit Duitsland (Nordhorn)
Een soort plastic koepel met aparte bodem erbij waarmee je je taart luchtdicht in de koelkast kan zetten
Een taartsnij-hulp (metalen rand):
Soort vervanging voor de taartzaag zegmaar. Die taartzagen hadden ze daar ook liggen, maar met deze kan je als je wilt meer lagen snijden xD
Een taartmes voor die taart te snijden, een nieuwe springvorm van 28 cm. (zodat de biscuit groot genoeg wordt om te snijden met die snij-rand)
En uit de supermarkt nog marsepein, taartkartonnetjes, en zoetstoffen en chocolade-lettertjes en bloemetjes
Toch best handig, dat dat gewoon daar in de supermarkt ligt allemaal
Gelukkig heeft mijn vader deze spulletjes allemaal gekocht ,mwhaha
Ik zal de komende tijd wel veel taart moeten maken xD
Niet voor mezelf alleenDenk dat k ook voor verjaardagen een taart ga maken, haha Mijn spijsvertering is helaas niet zo hoog om dat alles te verwerken zonder 50 kg. aan te komen
gerdad schreef:1234 schreef:Vandaag weer lekker veel spulletjes gehaald uit Duitsland (Nordhorn)
Een soort plastic koepel met aparte bodem erbij waarmee je je taart luchtdicht in de koelkast kan zetten
Een taartsnij-hulp (metalen rand):
Soort vervanging voor de taartzaag zegmaar. Die taartzagen hadden ze daar ook liggen, maar met deze kan je als je wilt meer lagen snijden xD
Een taartmes voor die taart te snijden, een nieuwe springvorm van 28 cm. (zodat de biscuit groot genoeg wordt om te snijden met die snij-rand)
En uit de supermarkt nog marsepein, taartkartonnetjes, en zoetstoffen en chocolade-lettertjes en bloemetjes
Toch best handig, dat dat gewoon daar in de supermarkt ligt allemaal
Gelukkig heeft mijn vader deze spulletjes allemaal gekocht ,mwhaha
Ik zal de komende tijd wel veel taart moeten maken xD
Niet voor mezelf alleenDenk dat k ook voor verjaardagen een taart ga maken, haha Mijn spijsvertering is helaas niet zo hoog om dat alles te verwerken zonder 50 kg. aan te komen
Heb jij al gewerkt met de Duitse marsepein? Ik woon zelf in Duitsland en heb de marsepein nu voor mijn eerste taart gebruikt maar was eigenlijk benieuwd of jij hem net zo fijn vind als de marsepein van de taartsen webshop.
hyppolyte schreef:Even tussendoor, is het bij jullie ook altijd zo'n compleet slagveld na het maken van zo'n taart? Bij mij namelijk wel.
1234 schreef:hyppolyte schreef:Even tussendoor, is het bij jullie ook altijd zo'n compleet slagveld na het maken van zo'n taart? Bij mij namelijk wel.
Viel wel mee eigenlijk bij mij
Na iedere bereiding,bijv. slagroom kloppen oid, maakte ik de kommen en mixers/andere dingen enzo schoon en zette die in de hoek van t aanrecht, zodat ik die voor de volgende bereiding weer kon gebruiken en het aanrecht wel overzichtelijk bleef
Alleen het aanrecht lag bij het bekleden met fondant vol met suikerbakkerspoeder, maar dat is zo schoongemaakt
MootjeH schreef:Blij om te horen dat ik niet de enige ben bij wie het een puinhoop is. Heb het ook met koken. Ik ben nogal van de kommetjes, alles van tevoren in afgepaste hoeveelheden klaarzetten en zo. Maar dan zit je dus met al die kommetjes en lepeltjes etc. Ik zorg wel dat ik tussendoor een beetje opruim, bijvoorbeeld als ik de taart gesneden, gevuld en afgesmeerd heb ruim ik weer op, omdat je anders de kruimels op/in de marsepein krijgt. Dus voordat ik met marsepein aan de slag ga, is iig dat deel van de keuken schoon. Neemt niet weg dat even verderop de kommetjes en spatels dan tot het plafond opgestapeld liggen.