Taarten Decoreren VI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 23:32

@Mikkie

Ik gebruik met marsepein veel poedersuiker, soms zit er zelfs een hele waas overheen, maar als je nadat de taart klaar is met een lichtvochtige kwast afstrijkt krijgt het door de poedersuiker gemengt met water een mooie glans over je taart..

liloenstitch

Re: Taarten Decoreren VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 07:42

Goedemorgen allemaal!

Wat een leuke taartjes weer voorbij zien komen. Ik vind het wel erg leuk dat door dit topic er ongelooflijk veel mensen aan het bakken geslagen zijn.

Het feestje van mijn nichtje afgelopen zaterdag was een succes. Alle 9 meiden hebben een heel leuk taartje gemaakt. En enthousiast dat ze waren. Na afloop leuk verpakt in een cupcakedoosje. We leken op een gegeven moment in tijdnood te komen omdat het vullen en afsmeren veel tijd in beslag nam, maar uiteindelijk waren ze allemaal ruim op tijd klaar.

Ik zal binnenkort de foto's van de 2 voorbeeldtaartjes plaatsen. Die staan helaas niet op mijn eigen toestel.

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 08:26

wereld schreef:
@Mikkie

Ik gebruik met marsepein veel poedersuiker, soms zit er zelfs een hele waas overheen, maar als je nadat de taart klaar is met een lichtvochtige kwast afstrijkt krijgt het door de poedersuiker gemengt met water een mooie glans over je taart..

Poedersuiker heb ik in het begin ook gebruikt maar ik zou gewoon een pot crisco aanschaffen. Poedersuiker wordt erg lelijk vind ik en met water is zonde..

Super mooie taart Jaffel!

Als je nog iets van ebay moet weten.. Ik ben inmiddels expert :Y)

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 08:27

imd schreef:
Geeft niet hoor, misschien is er iemand anders..

Ik moet deze week ook nog bestellen. :)

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 08:28

Mayo schreef:
Zo de FI Mold 6-8-10 prefect pearls zijn besteld :D Dit keer bij http://www.taartenprinses.nl Die heeft trouwens ook grootverpakkingen 1:3 marsepein voor leuke prijzen. Weet alleen niet welk merk het is jammer genoeg.

Ze hebben ook prima service Mayo. Ik had er ook kleurtjes besteld. Die hadden er heel veel :j

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 09:20

ik ga vanavond een biscuit bakken :j, morgen samen met polivy een workshop in deventer!!

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 10:24

Zo jullie gaan wel heel erg snel zeg!

Wat een prachtige taarden komen er hier voorbij. Vooral die witte met die blauwe sliertjes vind ik erg mooi.

Mijn 1e keer is redelijk verlopen hoor. De eerste taart was dus 26 cm en daarom behoorlijk laag. Daarom maar een bakvorm van 24 cm erbij gekocht en daar de 2e taart mee gemaakt. Al een stuk beter. Zal vanavond de foto's plaatsen.

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 10:51

Kun je ook een siliconenbakvorm goed kunnen gebruiken voor Biscuit.
Ik ga m'n eerste taart puzzelen. Mijn zoontje wordt drie jaar a.s. zaterdag. Het moest Hector worden, en ik wou de dieren erbij doen van Bob de bouwer. Maar kan geen plaatje vinden van freddy de vis....

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 10:53

Ik gebruik een siliconen bakvorm, gaat prima!

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 10:59

Ik heb woensdag een workshop en wilde een puzzeltaart maken. Moet alleen nog een leuk plaatje zoeken. Beertje paddington leek me wel grappig.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 11:42

Wauw, wat een prachtige creaties weer zeg. Die paardentaart :wow:

Weet iemand hoe lang een bestelling meestal duurt voor het binnen komt? Ik heb zaterdagochtend de bestelling gedaan bij taart&decoratie.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:08

Daar heb ik nog nooit wat besteld BP. Maar ik zou zo denken uiterlijk woensdag?

liloenstitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:18

Ze kunnen bij Taart en decoratie best snel zijn, maar de laatste keer duurde het bij mij best lang, maar ik had er wel goed contact over. Ik had toen donderdagmiddag besteld en betaald en uiteindelijk na 1,5 week de bestelling pas binnen.
Dit had wel iets sneller gekunt als ik niet een dag wilde wachten op binnenkomst van een besteld artikel. En ook met GLS duurt het altijd iets langer voor het afgeleverd is dan via TNT. Het was uiteindelijk donderdag verzonden, maar pas woensdag afgeleverd.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:20

Oke, nou ja, ik heb alleen verschillende kleuren fondant gekocht die gewoon leverbaar waren. Als ik het maar voor zaterdag heb want het is voor de paastaart.
Ik heb wel via tnt gedaan. Die 1 euro verschil wilde ik wel betalen voor een snellere levering.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:26

LetsgoKelly schreef:
Poedersuiker heb ik in het begin ook gebruikt maar ik zou gewoon een pot crisco aanschaffen. Poedersuiker wordt erg lelijk vind ik en met water is zonde..

Hoezo met water is zonde?
Wat bedoel je?

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:44

Ik heb laatst bij taart&decoratie besteld, dat was vrij snel binnen. Dag of 3 geloof ik.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:55

Ik heb net een stukje van mijn eigen taart gegeten en jeetje wat is die machtig geworden. Zal wel komen door de botercreme denk ik.... Welke vullingen zijn minder machtig? Volgens mij hoef ik nu tot vanavond niks meer te eten en dat was nou ook weer niet de bedoeling. :D

Vanochtend is ook de strik ingestort. Echt helemaal ingezakt is ie en dat terwijl ik de losse onderdeeltjes bijna 24 uur heb laten drogen op hun kant (dus zonder druk op de lus). Iemand enig idee hoe dat komt? Gisteren leek de fondant echt helemaal uitgehard te zijn. Ik lees dat sommigen van jullie tylose door de fondant doen. Wat is dat precies? Wordt de fondant daar harder van?

Wat dan wel weer leuk is om te vermelden. Mijn collega's zijn van mening dat ik mijn taartje zo had kunnen verkopen voor €25,-. Heb ze maar niet verteld dat die strik oorspronkelijk 3d was en echt niet plat op de taart hoort te liggen en dat de bloemetjes de gaten in de fondant bedekken. :D

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:03

wereld schreef:
LetsgoKelly schreef:

Hoezo met water is zonde?
Wat bedoel je?

Dan gaat het zo glimmen en het wordt er niet mooier op.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:07

Ik vind dat juist wel heel mooi... Als je heel wienig water gebruikt vind ik het wel heel mooi...

Het lijkt dan niet of de taart kletsnat is, maar krijgt een subtiele glans, zo als deze taart..

Afbeelding

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:12

Hoe ziet het er dan uit met crisco?
Daar heb ik nog nooit mee gewerkt...
Is dat spul vettig?
Gaat het daar niet van glimmen?

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:40

Ja is vettiger, waardoor het ook een mooie glans krijgt.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:29

Heeft iemand enig idee hoe de paaseivormige taarten worden gemaakt? Het lijkt me erg leuk maar ik weet niet hoe ik dat moet realiseren. Is daar een speciale vorm voor of kan dat op een andere manier?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:40

Ik denk twee (Blanda-)bolletjes op elkaar, maar dan wel een beetje bijgeschaafd in een ei-vorm?

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:52

Had ik ook al bedacht. Maar dan worden ze of heel groot (20) of te klein (12)..

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:55

Daar is een wilton bakvorm voor. :)