Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 16:08

South Beach Diet Lachen
Heerlijk, gezond en veel eten en toch afvallen.

hepske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 16:13

Dat heeft mijn moeder ook nog gedaan, is inderdaad goed.
Ik kan met zulk dieet pas beginnen als ik alleen woon, nu moet ik eten wat de pot schaft, "gelukkig" niet meer zo lang...
Dan zal ik zelf mijn "mager" potje moeten koken..

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 20:54

Zo, ik heb me gefietst vandaag zeg... 20 minuten met tegenwind, toen 20 minuten met wind in de rug. Is op zich niet zo veel, maar tegenwind + een fiets die alleen in de 3e versnelling kan, voel je wel Knipoog

Vanavond nog even buikspieroefeningen doen, m'n moeder heeft zo'n Ab King Pro gehaald ofzo

Net een 4 stukjes pure chocola op, vanmiddag nog iets van 5 chipjes gehad ofzo.
Heb lekker ontbeten met yoghurt met muesli, toen een keizerbroodje met kaas en 2 sneetjes Alison brood met pesto filet américain als lunch, daarna in de tuin "gewerkt" (lees, bloembakken geverfd)

En vanavond een maaltijd salade met walnoten, schimmelkaas, sla en mosterd/azijn/olie dressing. En nog een stuk stokbrood met kaas en knoflook boter. Al met al een goeie snoepdag Tong uitsteken

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 09:43

Klinkt lekker, je avondeten, Scarlet Ja

Ik heb gisteren overdag best wel weinig gegeten; 3 boterhammen kipfilet, een stukje kipfilet en wat fruit. En toen had ik barbeque, eigelijk niet echt veel gegeten, maar wel lekker Lachen
's avonds heel stom geweest en 2 plakken appelcake op en wat chips/borrelnootjes en nog een halve eierkoek.
Dus vanochtend was ik bang dat ik aangekomen zou zijn. Was het gewoon in een keer 56,5 Wow!
Ik had wel heel de week puntjes 'gespaard' dus daardoor zal het wel komen.
Nouja, minder hoef ik echt niet te wegen. Dus nu ga ik opbouwen Lachen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 14:05

Ben ook lekker aan het genieten nu, Watermeloen, een paar ijskoude stukken Vingers aflikken
Misschien ook niet supergoed, maar beter dan chocolade Lachen

Jeaninee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 14:47

Fruit kan ook heel lekker zijn! Haha! Denk aan aardbeien (hmm.. jammer van die slagroom)
Ik heb vandaag een gevulde koek, een stukje kaneelstok en twee boterhammen (bruin, met boterhamworst en met kruidenboter en ijsbergsla en komkommer)
Valt nog mee toch? Maar aangezien het kermis is hier in leeuwarden en mijn zusjes naar de kermis wouden, ging mn vader mee en heeft een kaneelstok voor me meegebracht. En je raad het nooit maar het was ook nog eens de goeie!! Ik dacht die komt vast wel met zo'n zacht poederding aan maar nee hoor het was zon lekkere met rooie streepjes Haha! Vingers aflikken

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 15:03

Mazzel-meid schreef:
Ben ook lekker aan het genieten nu, Watermeloen, een paar ijskoude stukken Vingers aflikken

waarom zou watermeloen niet goed zijn ? super toch !!!!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 15:09

Ik ben gisteren lekker uit eten geweest met mijn vriend, ik had een vegetarische schotel met allemaal groentes en tomatensaus, was wel redelijk vet had ik het idee, maar smaakte wel Knipoog Daarbij nog rijst. En als nagerecht ijs Tong uitsteken Met slagroom en vruchten Haha! Een sorbet, smaakte goed Tong uitsteken
's Avonds op de kermis nog een appelbol, dus was geen gezonde dag voor mij. Maar wel geslaagd en ach, het is weekend Lachen

Heb bij mijn vriend geslapen, dus vandaag pas rond 1 uur/half 2 gegeten. Wel veel want ik had echt trek Tong uitsteken 6 witte boterhammen, 4 met vegetarische boterhamworst en 2 met kaas. En 2 glazen dubbeldrank Bloos
Morgen ga ik echt weer gezond doen want het loopt nu een beetje uit de hand Scheve mond

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 15:11

IngridM schreef:
Mazzel-meid schreef:

waarom zou watermeloen niet goed zijn ? super toch !!!!

Maar het smaakt zo zoet, denk dat er wel veel fruitsuikers in zitten? Dus ga maar niet heel de dag watermeloen eten Haha!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 15:21

In watermeloen zit ook wel veel suiker volgens mij, maar ach, voor een keertje Lachen

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 16:13

Zit ook ontzettend veel water in denk 'k Knipoog En fruitsuikers zijn nog altijd beter dan gewone suiker.

Hmm, gister uiteindelijk nog naar een vriendin gegaan, dus nog wat cocktails gedronken en chips gegeten, zag 't ook meteen terug op de weegschaal Bloos Nou ja, vandaag nog maar 1/3 stokbrood op met jonge kaas, en vanavond zo'n Valess ding, dus over 2 dagen is 't er wel weer af.
Misschien haal ik deze week de 71.0 wel, zou mooi zijn Haha!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 16:29

Die Valess dingen zijn echt lekker vind ik Scarlet Ja en zijn ook wel gezond geloof ik.

Ik denk dat mijn avondeten niet zoveel wordt, zit nu zo vol van die 6 boterhammen, flink wat meloen en een appel. Ooh en ik heb net een glas karnemelk gedronken, omdat ik normale melk niet lekker vind Haha! Toch een beetje vervanging Tong uitsteken

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 16:30

tuurlijk er zal vast wel suiker inzitten, maar fruit is fruit hoor........zeker voor mijzelf wil ik me daar niet mee bezig houden, dan ga ik echt weer teveel ermee bezig......meloen=fruit=gezond.

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 17:17

Ik heb nu een week dieet achter de rug en ben 4 kg afgevallen. Ik zou erbij wat meer moeten sporten maar ja ben wel een beetje lui........ Gelukkig dieten we hier met de hele huishouding dus dat is dan wel goed vol te houden.

En fruit is altijd beter als chocolade enzo! Maar of het ook altijd lekkerder is............

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 17:32

ik heb liever aardbeien dan chocola, ik ben echt gek op aardbeien Haha!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 19:06

spetterlover jij bent gek hahhaa
hoe kun je nu IETS (wat dan ook) boven chocolade prefereren ??? ongelooflijk vrouwmens hahahaha

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 19:12

IngridM schreef:
spetterlover jij bent gek hahhaa
hoe kun je nu IETS (wat dan ook) boven chocolade prefereren ??? ongelooflijk vrouwmens hahahaha

haha inderdaad Tong uitsteken
Ik ben echt verslaafd aan chocola.. dat kan ik echt altijd eten Vingers aflikken
(vandaag gelukkig helemaal geen chocola gegeten! Lachen )

Ik doe dus Weightwatchers, en heb een cdrom, waarop je je dagboek bijhoudt, je gewicht etc.
Nu geeft hij dus aan dat ik op m'n streef zit, en dat ik moet gaan stabiliseren. Eerst mocht ik elke dag 19 points, nu moet ik in 1x naar de 23, vind ik wel een beetje eng.. zo ineens Scheve mond
Maargoed, ze zullen vast wel weten waar ze het over hebben denk ik.. dus ben benieuwd!

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 19:27

Als je maar vooral gezonde dingen toevoegd! En niet een reep chocola, of een pak donuts ofzo. Maar dat snap je zelf ook wel denk ik Tong uitsteken

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 19:41

Maar ik hou van aardbeien en die eet ik met veel minder schuldgevoel dan chocola Tong uitsteken Dus ze smaken me beter Haha!
Ik eet ze zeg maar liever dan chocola, hoewel ik chocola lekkerder vind Tong uitsteken Klinkt raar of niet Haha!

Nog een vraagje Lachen
Iedereen verkiest bruin of volkoren brood voor wit brood, waarom? Alleen omdat het meer 'vult' en je langer geen trek krijgt of is wit brood echt veel ongezonder om nog meer redenen?

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 21:27

Als je wit brood eet kan je net zo goed een schep suiker eten Knipoog
Schijnt.
Dus dat is niet echt gezond!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 21:32

Bloos! ooh dat wist ik niet eens
Maarja, bij mijn vriend kan ik moeilijk vragen of ze bruin brood voor me kunnen halen Tong uitsteken Maar daar ben ik toch alleen in het weekend. Thuis eet ik vrijwel altijd bruin.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 23:48

Wat ik altijd begrepen heb, is dat in witbrood veel minder vezels zitten dan in bruin. En dat 't daarom zo slecht is, onder meer omdat je dan niet echt meer lekker naar de wc kan Knipoog

Hmm, m'n moeder had heerlijk krieltjes gebakken. Nou ja, morgen weer lekker wu shu Lachen

hepske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 07:12

Gisteren overdag heel weinig gegeten.
s morgens een pistolet met smeerkaas, 1korstje met weinig choco, s middag ook een pistolet met smeerkaas.
Maar dan tot een uur of 7 niets, en dan krijg ik toch zoveel honger dat ik me s avonds niet meer kan inhouden, heb ik toch zeker 5 boterhammen op met smeerkaas, en ook nog met bruine suiker.... niet goed dus dan nog voor de tv, enkele vettige koekjes, niet goed dus.
Maar als ik het zo opschrijf is het al veel minder dan een normale dag,...
Alleen lukt dat niet snoepen blijkbaar niet zo goed, deze morgen boterhammen met choco gegeten, ik smeer er wel maar weinig op maar toch...(we hadden niets anders)
Ik ga me nu dus maar weer herpakken.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 07:30

hepske schreef:
Gisteren overdag heel weinig gegeten.
s morgens een pistolet met smeerkaas, 1korstje met weinig choco, s middag ook een pistolet met smeerkaas.
Maar dan tot een uur of 7 niets, en dan krijg ik toch zoveel honger dat ik me s avonds niet meer kan inhouden, heb ik toch zeker 5 boterhammen op met smeerkaas, en ook nog met bruine suiker.... niet goed dus dan nog voor de tv, enkele vettige koekjes, niet goed dus.
Maar als ik het zo opschrijf is het al veel minder dan een normale dag,...
Alleen lukt dat niet snoepen blijkbaar niet zo goed, deze morgen boterhammen met choco gegeten, ik smeer er wel maar weinig op maar toch...(we hadden niets anders)
Ik ga me nu dus maar weer herpakken.

Om 's avonds vreetbuien te voorkomen moet je gewoon goed eten over de hele dag. Neem gewoon wat meer en neem ook (gezonde) tussendoortjes, bijvoorbeeld een stuk komkommer of fruit, dat helpt bij mij heel erg Ja

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 13:16

ja hepske, je moet het wat meer over de dag verdelen. Je ziet mij bijna elke 2/3 uur iets eten. Stukje fruit, krackertje, de 3 maaltijden, groente etc.
Zo voorkom je het beste snaaibuien.......succes!