Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 18:21

secricible, eet denk ik echt te weinig, gewoon geen trek. Vanmorgen 100gr Turkse yoghurt (nog minder khd dan Griekse, wel stuk zuurder), 4 aardbeien, eetlepel Slimpie en een theelepel gebroken lijnzaad. Tussen de middag alleen een stukje kaas.
Lasagne staat nu in de oven, met gegrilde aubergine en courgette ipv lasagnevellen, stoofvlees staat op voor morgen, makkelijk uit het werk. Maar de weegschaal was me goed gezind vandaag; -3,5kg in 2 weken, dus nog niets te klagen denk ik.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 18:26

Oh dat valt nog wel mee dan. En als je echt denkt te weinig te eten, het misschien paar dagen bijhouden in mfp ofzo. Dan weet je het wat preciezer dan een gevoel. Paar dagen stilstaan kan ook prima natuurlijk zonder dat er verder wat aan de hand is.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:44

Ik lees nog met jullie mee maar momenteel weinig tot geen kha arm gegeten. Net de vakantie afgesloten met heerlijke sushi :o

Vanaf morgen ga ik er weer op letten.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:56

Heb alles weer gelezen.

Ben heel benieuwd naar de lasagna, was het lekker.

Vakantie officieel voorbij, morgen weer op ratsoen. Heb alleen weer geen idee wat ik ga eten.

Wat is jullir "standaard" ontbijt en lunch?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:00

Ontbijt: iets van xuivel, niet werkdagen wel eens eieren
Lunch: salade in enige vorm

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:04

Ontbijt: shake op werkdagen, vrije dagen eieren of griekse yoghurt
Lunch: meestal salades, soms omelet met groenten. Mn moeder maakte vaak groentensoep, dat ga ik ook nog eens doen denk ik.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:43

Laura: welke shakes had jij ook al weer? En smaken ze nog ergens naar? :o

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:46

Ik heb de smart protein van de body en fitshop, ik heb eerst een probeerdoos gekocht met 10 verschillende smaken. Van de 2 lekkerste heb ik een grotere verpakking gekocht, berry blast en raspberry yoghurt. Ik vind die prima te drinken, maar niet alle smaken.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:50

Ik pak 100 gr ham of wat kaasblokjesbof een bifi worstje en in de weekenden eieren.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 07:57

Ik neem een eiwitshake van Body en Fit met 250ml ongezoete amandelmelk, bij elkaar maar 3 kg koolhydraten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 07:59

Griekse yoghurt met een banaan of blauwe bessen en dan in de shaker. Die ongezoete amandelmelk had ik van de Aldi, was echt niet lekker.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 08:18

Ik vind een banaan niet echt in een koolhydraatbeperkt dieet passen eigenlijk :o

Ik heb tijd geleden shakes ook weleens aangemaakt met ongezoete amandelmelk, maar vind met water toch lekkerder.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 08:19

Laura82 schreef:
Je kan gewoon nasi hoe je het normaal maakt maken, en dan de rijst vervangen door bloemkoolrijst. Dat maak je door bloemkool te vermalen in de keukenmachine.
.

Ik maak nooit nasi :o

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 08:22

Ik ben zelf ook nog beetje zoekende naar lekker recept, maak het nu met een boemboe van conimex, maar zou t liever zelf maken. Alleen de recepten die ik tot nu toe heb geprobeerd vond ik niet zo.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 08:40

Banaan is niet kha nee... Heb je met je ontbijt je hele dag khd op.

Die shakes heb ik ook besteld, ben erg benieuwd!

M'n voorlopige lijstje vandaag:
O: 125gr Turkse yoghurt met lijnzaad, Slimpie en pecannoten
T: handje hazelnoten
L: avocado, knoflook en tomaat
T: stukje olijf/tomaat kaas
A: sperziebonen met stoofvlees

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 08:47

Die avocado knoflook en tomaat, maak je daar een soort guacemole van?

Ik begin nu last te krijgen van het in ketose gaan, ben misselijk en voel me niet lekker. Heb het idee dat t erger is dan vorige keer, maar kan ook dat ik het alweer beetje vergeten ben. Blegh... nou ja, moet er ff doorheen. Alleen mn humeur is ook om te schieten...

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 09:01

Mijn voorlopige lijstje vandaag:

O: 300ml amandelmelk, schep eiwitpoeder
T: 50 gram blokjes kaas, 20 gram walnoten
L: salade met 100 gram kip, tomaat, feta en komkommer
T: 4 gevulde eieren (pfff krijg ik nooit op!) met 1 eetlepel mayonaise
A: 1 gevulde paprika met 100 gram magere gehakt en 30 gram kaas
T: 150 gram Skyr

Ik probeerde vanochtend met een stripje te meten of ik in ketose ben. Maar in de nacht plas ik soms wel 4 keer. Kan ik dan sochtend wel ketose meten? Of ben ik dan al mijn ketonen al kwijt over de nacht?

Heb voor het eerst in afgelopen jaren geen trek/honger meer bij een dieet. Maar ik kan me gewoon NIET voorstellen dat je met dit eten gaan afvallen, het is zo lastig te geloven. Ik ga nu elke dag wegen, gewicht is nu al 2 dagen hetzelfde. Ik hou jullie op de hoogte..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 09:19

4 gevulde eieren krijg ik ook niet op nee, vind ik voor een tussendoortje ook wel heel veel.

Ik kan de hele dag meten of ik in ketose ben, alleen als ik heel veel gedronken heb kleurt ie soms niet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 09:24

Succes laura! Ik wil ook ff strips halen idd.

Ik voel me vandaag ontzettend opgeruimd in mijn hoofd. Werd redelijk fris wakker en had beetje trek. Heb koffie gepakt en in de auto opgedronken en realiseerde me dat daarna de trek weg was. Hoop echt dat het eerste effecten zijn van keto en dat het zo blijft.

En ik ben ook nog niet echt afgevallen sinds vrijdag. Had ook als doel tijdens overgang naar keto vooral om die overgang te maken en heb gewoon gegeten als ik trek had. Dagmenu was 1700kcal maar ging er eigenlijk altijd wel wat overheen. Mocht van mezelf gewoon eten, zolang het geen khd wareb.
Als ik dadelijk echt helemaal in keto ben komt de kcal wel weer :)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 09:26

Laura82 schreef:
4 gevulde eieren krijg ik ook niet op nee, vind ik voor een tussendoortje ook wel heel veel.

Ik kan de hele dag meten of ik in ketose ben, alleen als ik heel veel gedronken heb kleurt ie soms niet.

Het punt is meer dat ik ze gisterochtend gemaakt heb en ze vandaag dus wel op moeten, anders gooi ik ze weg. Ik ga dat nooit opeten, ben geen ei liefhebber, tenminste zo gekookt. Ben echt blij als ik 2 halfjes op ga krijgen... Heb nog wel een collega hier om te delen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 09:28

Quellian schreef:
Oeh, wat ziet die foto er lekker uit!!

Heb me enorm ingehouden, ging dus prima. Had vanmorgen de stukjes pizza van gisteren en asperges, muffins met bosbessen gebakken, daar 2 van gegeten (1 mee) en daar gehaktballetjes met zaanse mayo en mosterd. Als toetje een cola light. Morgen een verjaardag (hopen op blokjes kaas) en 's avonds onbeperkt spareribs knagen.

Gribaldi, heb je het dan niet lastig als je boven de verse friet hangt?

Nee geen last van om dan te eten, heb enkel bij het begin geproefd 2 stukjes om te kijken of de smaak goed was(om half 11 kwamen de eerste klanten) en verder kan ik daar vanaf blijven. Heb er tussendoor een paar op, maar was geen bak of puntzak dus qua khd zal het wel mee hebben gevallen. Moet zeggen als je een hele dag boven die bakken hangt je ook absoluut geen trek hebt hoor :')

Gisteren 5 stukjes pizza, wilde een khd arme bodem maar die had de rijdende pizzatruck niet. Maar had beleg van tomaten, rucola en mozzarella.
Vandaag gewoon weer netjes in het gareel. Moet zeggen dat ik afgelopen week totaal niet opgeblazen was en ik mij goed voelde.

Gisteren natuurlijk stukje pizza en voelde mij 's avonds gelijk zwanger, vanmorgen zelfs misselijk :') Dus dan leer je wel kleine porties eten :P

Sec, lekker die mousse, ik heb er vrijdagavond ook een gemaakt van slagroom, mascarpone en cacao.
Vond het ook erg lekker!
Fijn dat je lekker kunt genieten khd arm en je niet laat verleiden :P

M_D_H, ik had ook hoofdpijn gisteren, bizar haha. Moest echt een aantal ibuprofen innemen :')
Je cocktail klinkt wel lekker trouwens :P

Quellian, ik slik nu levertraan maar qua vermoeidheid nog weinig verschil helaas.. Misschien toch weer die multivitamine erbij doen, die heb ik nog liggen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 09:40

Wat zijn dat voor strips Laura?

4 eieren zou ik wel op krijgen hoor :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 10:02

Yes Laura82, maak er guacamole van :j Misschien haal ik nog wat kipfilet bij, maar het is echt een enorme avocado. En succes met je weer in ketose geraken, je voelt je dan echt niet tof nee.

gribaldi, zou gewoon een potje bij halen, krijg je in ieder geval vanalles binnen.

4 eieren is pittig ja, maar zonde als je ze moet weggooien en als je je collega er blij mee kunt maken... :P

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 10:05

Laura 82 ik neem soms een banaan om beter naar de wc te kunnen gaan. Ik slik ook ijzer tabletten en dan ga ik moeilijker.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 10:23

Ik heb ook vezel tabletten van de kruidvat!