Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:12

Pompoentaart wil ik ook nog wel eens proberen :D Vandaag pompoen uit de oven met cherrytomaatjes, zongedroogde tomaatjes, bosuitjes en een zelfgemaakte rucola-pesto (recept dankzij vriendlief ;) )

_Nelleke_ schreef:
Ik heb ook nooit op die manier gekookt maar vergis je niet dat half Nederland nog wel op die manier kookt. Vleesvervangers zijn (helaas) vaak duurder dan het vlees-alternatief. Ik had laatst de braadworst van de vegetarische slager, die was 3,29 oid, voor de grap even gekeken wat 2 gewone braadworstjes kosten: 1,25. Ik vind dat verschil echt enorm en ik begrijp waarom 90% dan voor de echte variant kiest, want die is gewoon goedkoper.

Op het moment dat vleesvervangers goedkoper zouden zijn dan het 'echte' vlees, dan denk ik dat er pas echt mensen voor een alternatief gaan kiezen.

Het is nu nog echt voor de mensen die er bewust mee omgaan en voor kiezen, en dat vind ik jammer.

Ik denk dat het niet zozeer is dat de vleesvervangers te duur zijn, maar het vlees veel te goedkoop in dit voorbeeld... Overigens pak je nu ook wel één van de duurdere vegamerken (DVS) tegenover een behoorlijk goedkoop stel braadworstjes. Als je de vervangers andere merken tegenover biologisch vlees zet, trekt de prijs al een stuk rechter. En nog even los van dit alles... vlees is nou eenmaal een luxeproduct. Geen noodzaak. Dus nóg goedkoper voor die 90% is om gewoon geen braadworst te kopen ;)

_Nelleke_

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:39

WildWings, dat begrijp jij wel, en dat begrijp ik wel, maar 90% van Nederland niet. Daarom vind ik dat er veel meer overheidsinvloed mag zijn. Maar zelfs een vegetarisch kookboekje wordt al gezien als indoctrinatie. :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 11:22

Hahaha, ja echt, wat een verhaal was dat :=

Dat is ook zoiets wat ik heel vaak hoor, jamaar waarom maken ze biologisch/vegetarisch niet goedkoper? Ja want het vlees nu is zo normaal geprijsd... Net wat een dierenleven je waard is

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:49

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:34

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 00:21

Noten... lekker juist :9 maar dan pak ik wel gewoon amandelen dienik even in een droge pan rooster :D

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:41

Ik heb net op brood die tomatenspread op van zonnatura, best lekker!

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:56

Oh wat een lekker recept! Bedankt voor het delen, die ga ik ook eens maken.

Noten zijn heerlijk! <3 Niet schrappen hoor, geeft een aparte smaak.

Die tomatenspread is lekker he, alle spreads van Zonnatura eigenlijk wel :o Nadeel is dat ik niet zo van brood houd, maar soms moet je wel he haha en dan pak ik altijd dat.

Ik heb gisteren alweer die hartige taart met zoete aardappels gemaakt, super lekker vind ik het :o Deze keer met bladerdeeg, maar he het blijft zo'n rare structuur :(

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:58

Trouwens, ik heb toch zo hard moeten lachen om dit artikel van de Speld :')

http://speld.nl/2015/11/05/gezondheidsr ... hten-eten/

Iemand had dit er onder gereageerd op Facebook:

'Nou ik blijf gewoon lekker doorgaan met in mezelf snijden hoor. Mijn opa heeft het zn hele leven gedaan en die is 88.'

Ik kwam niet meer bij _/-\o_

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:05

Misschien is hackny allergisch voor noten := Dan zou ik toch niet aanraden om de amandelen erin te laten, haha.

Ik merk dat het toch lastig is om bij kant en klaar maaltijden een vegan optie te kiezen. Het kost me veel moeite om alle dierlijke producten te vermijden :\ Daar baal ik wel flink van. Met mijn bestuursfunctie is het gewoon erg moeilijk om altijd vegan te eten. Maar ik probeer dan toch altijd te gaan voor de optie met weinig kaas. Ei heb ik wel echt helemaal afgezworen, daar krijg ik tegenwoordig buikpijn van :\ En ik neem geen kaas bij de pasta ook al gaat die toch altijd wel schoon op. Gelukkig kan ik buiten de avondmaaltijden om wel eigenlijk alles vegan eten *\o/* Het voelt zo goed!

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:55

Magrathea schreef:
Misschien is hackny allergisch voor noten := Dan zou ik toch niet aanraden om de amandelen erin te laten, haha.

Ik merk dat het toch lastig is om bij kant en klaar maaltijden een vegan optie te kiezen. Het kost me veel moeite om alle dierlijke producten te vermijden :\ Daar baal ik wel flink van. Met mijn bestuursfunctie is het gewoon erg moeilijk om altijd vegan te eten. Maar ik probeer dan toch altijd te gaan voor de optie met weinig kaas. Ei heb ik wel echt helemaal afgezworen, daar krijg ik tegenwoordig buikpijn van :\ En ik neem geen kaas bij de pasta ook al gaat die toch altijd wel schoon op. Gelukkig kan ik buiten de avondmaaltijden om wel eigenlijk alles vegan eten *\o/* Het voelt zo goed!

hihi nee joh vind het gewoon minder maar hebben jullie nog tips voor goed eten
elke avond kwa maaltijd?
vanavond gecaramelineerde witlof gehad met champions en vega balletjes
van de lidl hmmmm heerlijk !
wat hebben jullie deze avond gegeten?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:01

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:05

@NatasjavE dat ziet er lekker uit!

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:22

Komkommer rauwkost van de jumbo met een avocado erdoorheen :9 en een broodje erbij dan wel.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:33

Vega balletjes bij de IKEA. En thuis vegan vanille vla gemaakt van oatly en custard.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:04

Klinkt lekker allemaal!
Ik had pompoenrisotte met een restje kapucijners, heerlijk vegan :9

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 09:10

Ik een pasta met vegan zelfgemaakte pesto. Was lekker!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:48

Heb je een recept?

Met mijn nieuwe rooster ben ik maarliefst 1 dag voor half 6 thuis. -O- Heb de ochtenden vrij (half 3 beginnen oid :') ) dus ik denk er over om dan alvast dingen klaar te maken om te koken. :j %)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 12:05

Idee: groenten snijden vooraf (eens per week ofzo) scheelt al flink!

Pfff ik zie net een post op Facebook, dat tampons ook al niet meer vegan zijn. Nooit bij stilgestaan natuurlijk maar die dingen worden ook op dieren getest ;( wat nu?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:01

Yoni misschien?
Inmiddels ook bij etos te krijgen(chemicalievrij, best spannend wat voor troep er in de reguliere merken zit....)
Weet niet zeker of ze ook dp vrij zijn, maar zag ze voorbij komen bij de groene meisjes

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:01

Lekker blijven gebruiken, dit lijkt me een geval van kan echt niet zonder.

Je kunt trouwens ook een mensturatiecup gebruiken, daar al eens van gehoord?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:07

Bite size vegan heeft er iets over, hoewel het vooral lang doorgaat over de safety... vanaf 17:30 de conclusie in elk geval en alternatieven :P

Zo'n menstruatiecup schijnt een heel goed/veilig/gezond/geldbesparend (en waarschijnlijk meer vegan?) alternatief te zijn overigens...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:10

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:28

Ja zo'n cup kijk ik al een tijdje naar maar kan me ook weer niet voorstellen dat die dp vrij zijn. Maar dat is in elk geval een stuk milieuvriendelijker (en dan hoef ik dat stinkende prullenbakje slachtafval ook niet meer te legen :r )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:40