Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dani_ schreef:Je hebt vet en vet. Het vet in koekjes, margarineboter etc. is NIET het vet dat je nodig hebt en is zelfs ongezond voor je. Het is het onverzadigd vet (enkel- en meervoudig) wat essentieel is voor je lichaam. Omega-3 bijvoorbeeld werkt preventief tegen van alles en nog wat. De term "levensgevaarlijk" komt een beetje kort de bocht over, maar ik begrijp het wel.
IMJ schreef:Dani_ schreef:Je hebt vet en vet. Het vet in koekjes, margarineboter etc. is NIET het vet dat je nodig hebt en is zelfs ongezond voor je. Het is het onverzadigd vet (enkel- en meervoudig) wat essentieel is voor je lichaam. Omega-3 bijvoorbeeld werkt preventief tegen van alles en nog wat. De term "levensgevaarlijk" komt een beetje kort de bocht over, maar ik begrijp het wel.
Dat zeg ik ook, maar phormicola zegt dat het anders is, dat het onzin en achterhaald is dat verzadigde vetten slecht zijn. Ik zou dat zo graag lezen in een gedegen onderzoek!
Vandaar dat ik daarnaar vroeg.
Ik heb veel nascholingen met en van internisten.. ze verkondigen dan allemaal iets achterhaalds volgens phormi, daarom zou ik dat zo graag ergens terug willen zien..
edit: en dit staat er misschien banketstaaf dan ik wil laten overkomen.
Ik wil nl heel veel van mensen aannemen, maar dan wil ik het ook graag ergens terug kunnen vinden!
IMJ schreef:Het meeste vet dat we tot ons nemen zijn de verborgen vetten (of dat we tot ons zouden moeten nemen.)
Ben je er heel bewust meebezig Karin?
Hmm, eerst een account aanmaken, doe ik later wel.
Is best leuk om is bij te houden en dan echt alles wat je in je mond stopt invullen!
Kan me voorstellen dat je het goed zat bent!!