Taarten Decoreren deel XXIV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Re: Taarten Decoreren deel XXIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:40

Maak je de bokkenpootjes met slagroom?

Dames, ik ben op zoek naar een geschikte alcohol om te mengen met de coloring gels, maar kan niets vinden wat hiervoor geschikt is. Welke gebruiken jullie hiervoor? Ik heb destijds Smirnoff gemengd met rode gebruikt voor het rood op de theedoek van de boerenkooltaart maar dat droogde niet lekker.
Aangezien dit donderdag natuurlijk wel goed moet gaan, wil ik graag een sterkere drank gebruiken hiervoor.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:43

Hmhm, dat weet ik nog niet... Moet nog even kijken waar ik dat mee meng!

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 00:04

Meelezer breekt even in; je zou bij de apotheek kunnen informeren of zij je een klein flesje 95% alcohol kunnen/mogen verkopen die geschikt is voor consumptie. Even goed uitleggen waar je het voor wilt gebruiken, zodat je echt het goede spul mee krijgt. Niet alle apotheken mogen/willen het verkopen, maar als je niet vraagt om liters, dan zou het geen enorm probleem moeten zijn.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 00:06

Bedankt voor je reactie Annick:)
Ik heb al gekeken op internet of dit geschikte alcohol is, maar overal lees ik dat de alcohol van de apotheker absoluut niet te gebruiken is voor consumptie. Dit durf ik niet aan.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 00:19

Sommige apothekers verkopen ook alcohol die wel geschikt is voor consumptie, je moet dan ethanol hebben. Als je daar expliciet om vraagt en aangeeft waar je het voor nodig hebt, dan kunnen zij ook wel aangeven of ze het hebben. Navragen kost niks natuurlijk ;-) en anders bij een slijter eens vragen naar wat zij als sterkste, maar toch smaakneutrale alcoholische drank hebben en kijken of je daar zo'n mini-flesje van kunt krijgen. Hoe sterker de drank ook beter de verdamping lijkt me.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 00:37

Als ik op wikipedia zoek naar ethanol lees ik heel andere dingen hierover. Bijvoorbeeld allergisch reacties, ademhalingsproblemen, etc. Zeker weten dus?

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 00:41

ik gebruik altijd cointreau

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 01:39

Kom je niet toevallig meer bij de leukste taarten shop in Ommen voor die tijd Joolien? Daar verkopen ze gewoon rejuvenator spirit en dat is er voor bedoelt dus lijkt mee het meest geschikt?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 10:27

Ik heb een keer Malibu gebruikt
Maar ik denk dat je ook Jenever kan gebruiken.
Het mooiste is een blanke drank met veel alcohol.
Dan droogt het het snelste.

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:03

Afbeelding

1e taart die ik ooit gemaakt heb.
vind hem best goed gelukt! :)
De icing hebben we toch maar weg gelaten!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:39

Wauw, heel goed gedaan Imke! Hij ziet er mooi èn lekker uit +:)+

Bedankt voor de antwoorden over de alcohol dames.
Ik dacht dat rejuvenator spirit niet goed werkte met kleurgels. Ik moet sowieso een hele lading marsepein en fondant hebben dus ik denk dat ik dat allemaal maar besteld bij DLTS en dan direct een potje rejuvenator spirit.
Anders moet ik dat allemaal meesjouwen vanuit de stad op de fiets en het weegt nogal wat, al die pakjes.
En als ik het straks bestel heb ik het mooi op tijd binnen voor zaterdag.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:02

@Jolien: Ik gebruik jonge jenever om te mengen met dusting powder om te verven. Droogt goed op en heb ik toch in huis voor mijn schoonouders.
En je hebt idd nog die rejuvenator spirit waar Alwiene het over heeft. Gewoon verkrijgbaar in de webshops.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:07

Imke, heel goed gelukt!!

Idd (jonge) jenever (met appelsap ook erg lekker voor jezelf :P, wordt dan wel aapje genoemd ) of de rejuvenator

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:14

laura leuke cupcakes :) en semra en imke mooie taarten hoor!!

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:15

Hoeveel moet je verven? Bij veel kan je beter meer flesjes bestellen. Vervliegt waar je bij staat.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:17

Jolien87 schreef:
Als ik op wikipedia zoek naar ethanol lees ik heel andere dingen hierover. Bijvoorbeeld allergisch reacties, ademhalingsproblemen, etc. Zeker weten dus?

Ethanol wordt ook gebruikt in alcoholische dranken aldus wiki, dan wordt het natuurlijk wel verdund, maar dat doe je ook als je het mengt met kleurstof en eventueel wat water,om het percentage omlaag te brengen. Maar eh...bij twijfel niet doen! Lekker voor een andere sterk alcoholische drank gaan. Er zijn al genoeg tips voorbij gekomen zie ik.

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:42

Mooie taarten komen er weer voorbij zeg!

Had vrijdag ook een leuke opdracht :) Was al een tijdje terug dat ik een taart had gemaakt, vond hem best goed gelukt!

Afbeelding

Afbeelding

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:05

DIVA2 schreef:
Hoeveel moet je verven? Bij veel kan je beter meer flesjes bestellen. Vervliegt waar je bij staat.

Het is voor de theedoek van de boerenkooltaart, een paar rode vierkantjes dus. Denk dat ik het met 1 flesje wel redt, maar zal voor de zekerheid 2 flesjes bestellen. Het is gelukkig niet zo duur.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:15

Wat ik me afvraag, ligt het probleem van het drogen niet bij de kleurstof ipv bij de alcohol? Ik heb het nog nooit geprobeert met die gelkleuren, maar mijn man heeft daar wel eens mee gespeeld en dat was geen succes. Als ik jou was zou ik ook een potje rode dusting poeder bestellen en daar eens mee experimenteren.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:24

Ik heb geen idee Dorus, dat zou natuurlijk ook kunnen. Ik lees heel veel verschillende ervaringen over de kleurgels. Ik denk dat aan de ene kant de smirnoff niet genoeg percentage alcohol bevat, maar aan de andere kant dat de combi met de gel ook niet zo goed is. Nu voor de zekerheid dus maar 2 potjes van dat spul gehaald (vergeet steeds hoe het heet) en zal morgen nog een potje rode dust in de stad halen. Had net de bestelling al rondgemaakt, dus een beetje zonde van de verzendkosten om dan nog los een potje dust te kopen. En zo'n potje kan ik nog wel terug dragen vanuit de stad ;)

Het zou wat jammer zijn als ik donderdag tijdens de finale een gigantische flater sla als de theedoek niet droogt.
Ik heb al wel een soort van draaiboekje gemaakt en daarin heb ik expres de theedoek als eerste van de decoratie gepland, zodat die langere tijd heeft om te drogen, als dit nodig is.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:42

Jolien87 schreef:
Het zou wat jammer zijn als ik donderdag tijdens de finale een gigantische flater sla als de theedoek niet droogt.

Daarom zeg ik het. Ik weet ook niet waarom het toen niet goed droogde, maar beter van te voren nog wat experimenteren dan dat het donderdag net niet helemaal naar wens gaat.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:45

Precies, ik zal voor die tijd even een proeflapje maken. :j

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:49

Hierbij de taart die ik op de workshop heb gemaakt.
Gevuld met vanillecreme en aardbeien jam. Ik zou 'm gisteren mee nemen naar mijn collega's maar ja, dat feest gng niet door. Nu neemt Brent 'm morgen mee naar school. Heeft zijn klas ook een keer mazzel.
Afbeelding

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:51

Wauw, hij is prachtig Irene! Heel goed gedaan. *\o/*

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:53

Tenk joe!!