Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mootje schreef:Mijn lijstje voor vandaag
O: 25 gram havervlokken, wat yoghurt, melk en aardbeien
T: niets, zat in vergadering
L: Bakje rauwkost, volkoren triangel met filet americain en een beker optimel
T: Banaan
A: Bord pompoensoep en oldamsterdam-envelop
T: Ik denk een stukje 85% chocolade
Rosa__ schreef:O: kopje warme chocolademelk
O: los stuk (100 g) biologische afbakciabatta met olijven erin
O: halve galiameloen
Heel lekker stevig en compleet ontbeten...
T: afhaalbeker zwarte koffie, flesje suikervrije cranberrylimonade
Toen met de lunch ontstond er een of ander misverstand over de afbakfocaccia die ik eigenlijk had willen maken, echt zo'n issue waarmee ik zoiets dacht van 'nja, dan ben ik maar degene die niet moeilijk doet'.Toen maar naar de winkel gegaan, een te hard wit pistoletje meegenomen...
L: witte pistolet met smeerkaas
T: andere helft van de galiameloen, kopje warme chocolademelk
Sheran schreef:Je moet ook altijd even zoeken naar wat je 's ochtends wél wegkrijgt
Ik heb vandaag gegeten:
- 2 volkoren eierkoeken
- 6 maisboterhammen met vegetarische paté
- 1 maisboterham met hagelslag
- 1 bakje rijstepap (bleeh)
- 1 peer
- 1 vega zigeunerschnitzel met rijst en groente
Vanavond komen er denk ik nog wat boterhammen en een ei bij
Hebben jullie nog tips?
Rosa__ schreef:Rosa__ schreef:O: kopje warme chocolademelk
O: los stuk (100 g) biologische afbakciabatta met olijven erin
O: halve galiameloen
Heel lekker stevig en compleet ontbeten...
T: afhaalbeker zwarte koffie, flesje suikervrije cranberrylimonade
Toen met de lunch ontstond er een of ander misverstand over de afbakfocaccia die ik eigenlijk had willen maken, echt zo'n issue waarmee ik zoiets dacht van 'nja, dan ben ik maar degene die niet moeilijk doet'.Toen maar naar de winkel gegaan, een te hard wit pistoletje meegenomen...
L: witte pistolet met smeerkaas
T: andere helft van de galiameloen, kopje warme chocolademelk
Ik ga nu koken: rijst, en in de koekenpan gebakken zalmfilet met spitskool, wortel en knoflook.
En daarna ga ik nog een schaaltje frozen yoghurt naar binnen werken, want ik zit zo in totaal op veeel te weinig calorietjes...
Ik weet niet wat 't is, ik ben ook iemand die echt een passie heeft voor eten (en koken en bakken), ik geniet heel erg van 'haute cuisine' zeg maar... Recepten bedenk ik vaak eindeloos door, en ik eet nooit zonder dat ik bewust geniet. En toch... Is het voor mij zo moeilijk om aan een normaal aantal kcal te komen... Vroeger dacht ik 'rond de 1500 is wel goed' (hoewel dit over het algemeen wordt gezien als laag); ik leek er niet van af te vallen, en het was precies waar mijn honger naar stond. Of moet ik misschien (stiekem) zeggen; waar ik heb 'getraind' mijn honger naar te zetten...? Ik was een tijdje overmatig bezig met mijn gewicht. Inmiddels zie ik ook wel dat ik met de jaren steeds ietsje lichter word. Aan de ene kant wil ik wat aankomen (beetje open misschien, maar heb problemen met menstrueren -> dat baart me wel echt zorgen). Aan de andere kant voel ik veel angst om aan te komen, terwijl ik weet dat ik er dan waarschijnlijk net wat 'beter' uitzie... Want dit gewicht is beneden de grens van mooi slank, en dat zie je ook niet met al die winterkleren rond deze tijd.
Ik ken ook niemand die zowel bang is om af te vallen als aan te komen.Hoewel mijn angst om af te vallen nu groter is, en dat vind ik eigenlijk wel een overwinning.
Mijn gedachten worden steeds 'losser'.
imd schreef:Sheran schreef:Je moet ook altijd even zoeken naar wat je 's ochtends wél wegkrijgt
Ik heb vandaag gegeten:
- 2 volkoren eierkoeken
- 6 maisboterhammen met vegetarische paté
- 1 maisboterham met hagelslag
- 1 bakje rijstepap (bleeh)
- 1 peer
- 1 vega zigeunerschnitzel met rijst en groente
Vanavond komen er denk ik nog wat boterhammen en een ei bij
Hebben jullie nog tips?
Whut? Dat is zoooooooo lekker!Zéker met wat bruine suiker
![]()