Ik zit aan de provencaalse aardappeltjes met kroten.
Sonja_vR
Geplaatst: 21-05-13 22:32
onder het mom >lekker makkelijk< aardappels koken met zout naar behoefte, pond broccoli koken net zo lang als dat hij net zacht is. aardappels pureren met wat melk en een klontje boter (al dan niet soja ) en zachte geitenkaas verkruimelen. en dan gewoon de broccoli en de kaas door de puree heen werken , peper er bij naar smaak en klaar ik eet hem met appelmoes er bij en heb vandaag zachte geitenkaas met honing van de versafdeling gebruikt
ik bedenk me opeens dta een paar gehakte walnoten er door ook wel eens erg lekker zou kunnen zijn...of hazelnoten...mmm, volgende week eens proberen
edit weet ik het hoeveel was voor twee personen, ik gebruik denk ik een 2 flinke aardappels per persoon + 1 extra
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 21-05-13 22:39, in het totaal 2 keer bewerkt
ik vind het ook echt errug jummie en had nog geluk dat ik dit gemaakt had, vriendje kwam pas na 8 uur thuis, dus ik heb gewoon halfje op en toen later de rest in de oven gezet voor hem vlak voor hij thuis was dat werkt trouwens ook erg lekker... helft van de kaas achter houden stamppotje in een ovenschaal kiepen en dan gehakte walnoten en de rest van de kaas er over heen kruimelen mmm, drie keer raden wat ik de volgende week met broccoli ga doen
edit : mijn andere optie voor vandaag was een roerbak dingetje, als je dat her opwarmt word het zo slap... edit 2 de hoofdreden waarom ik nooit vegan zou kunnen eten...kaas... without cheese life has no meaning
net bij de jumbo geweest, is een eindje rijden dus ik dacht, laat ik daar eens lekker wat vlees van de vegetarische slager gaan inslaan.. Hebben ze helemaal niks meer liggen omdat het niet goed verkocht..
Bij jou ook al? Wat jammer zeg! Het is inderdaad erg duur allemaal.. Maar lékker! Dat ze het dan gewoon in de vriezer leggen.. dan hoeven ze ook niet bang te zijn dat ze iets moeten weggooien. Zo doet de natuurwinkel hier in de buurt dat ook.
Dag dames, ik ben er ook weer Inmiddels een vent aan de haak geslagen die voor hij met mij was zoiets had van 'VLEEEEEESCH en wel veel!' maar inmiddels is bijgedraaid is naar 'als het lekker is vind ik het goed'. Met zijn vrienden haalt hij nog steeds een broodje döner na het uitgaan maar bij mij krijgt hij lekker falafel, een tosti kaas-champignons, rijst met groenten en noten of lasagne met bergen kaas en groenten
Vanavond uit eten trouwens. Ben benieuwd of er lekker vegetarisch is
Heb trouwens een tijdje terug ergens in Maastricht gegeten... Ik heb het geteld, van de 38 hoofdgerechten waren er 2 vegetarisch kaaaarig! (En dan was er ook nog een dagschotel, ook niet vegetarisch.)
Hier hebben ze bij de griekse restaurants overal maar een en dezelfde vegetarische schotel Wel erg lekker, maar ook wel jammer dat het elke keer hetzelfde is.. Altijd een gepofte aardappel, dikke bonen in tomatensaus, rijst, gevulde aubergine, en een bakje salade
Ik was een keer bij een Griek, vegetarische moussaka. Zou ik zelf niet maken dus ik vond het de moeite waard.
8nnemiek
Geplaatst: 24-05-13 11:17
Zo, ik heb even een opmerking gestuurd naar de Jumbo Dat ik het jammer zou vinden als de producten van de vegetarische slager toch niet meer verkocht gaan worden..
Mag ik me hier ook melden? Heb vroeger als kind korte tijd vegetarisch gegeten maar toen mn ouders met tofu, tempe en linzen aankwamen, was het snel bekeken intussen ben ik weer een aantal weken geen vlees aan het eten en het bevalt goed!
Ik eet (nog) wel vis overigens, weet niet of ik dan welkom ben?
Manou
Geplaatst: 24-05-13 14:06
Er zijn hier meer mensen die niet geheel vegetarisch eten, dus voel je welkom.