Vegetariërs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Appelmoes_11

Re: Vegetariërs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 22:21

Ja, dat doen ze. Helaas... :+

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 22:59

Zitten hier soms ook veganisten? Niet dat ik het zou mogen, maar ben wel geïnteresseerd erin.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 23:01

Ikke! :j

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:25

oehh ik heb gisteren iets lekkers gemaakt op mijn werk! Ik had pasta gemaakt met een saus van courgette, champignons, uitjes en knoflook met daar door heen een kaassaus, afmaken met was kruiden om het wat pittiger te maken en klaar! Lekker makkelijk, snel én lekker :)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:30

friends_f_e schreef:
Zitten hier soms ook veganisten? Niet dat ik het zou mogen, maar ben wel geïnteresseerd erin.

Mijn zus is er een en ik kook ook erg vaak voor haar :j

Op zich is het niet erg moeilijk, je laat de boter weg en vervangt dat door plantaardige boter en de kaas laat je ook weg.

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:35

MyLittleLove schreef:
friends_f_e schreef:

Mijn zus is er een en ik kook ook erg vaak voor haar :j

Op zich is het niet erg moeilijk, je laat de boter weg en vervangt dat door plantaardige boter en de kaas laat je ook weg.

Maar alles waar ei of melk in zit zoals bv brood? of koekjes, of eender welke andere dingen uit de supermarkt, die kan je niet meer eten. Is het niet heel moeilijk om dingen te vinden die toegelaten zijn voor een veganist?

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:38

In de winkel zijn niet veel veganistische dingen te vinden inderdaad. Bij ons zit er toevallig een natuur-winkeltje in de buurt met producten die ze wel mag. Mijn zus heeft wat recepten uitgeprint, daar staan er heel veel van op internet.
Wel wil ik je op het hart drukken dat je als je veganist word je ook echt de voedingsstoffen binnen moet krijgen die je nodig hebt. Als veganist mis je veel voedingsstoffen.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:38

Nee. Voor bijna alles is een veganistische vervanging te vinden. Er is veganistische bakboter, melk, kaas, brood, chocolade, koekjes, ijs, vlees, vis, honing, chips, haarverf, condooms, tandpaste, zonnebrand... het enige dat eigenlijk geen veganistische gelijke heeft is een ei. :)

Edit: over de voedingsstoffen, het enige dat je echt niet uit je voeding kunt halen is B12. Dat is dan wel weer vaak toegevoegd aan dingen zoals sojamelk. Het beste (maar dat geldt eigenlijk voor iedereen, dus ook mensen die alles eten, pescotariërs en vegetariërs) is om af en toe bij de huisarts een bloedtest te laten doen om te zien of je nog gezond bent.
Laatst bijgewerkt door Appelmoes_11 op 29-04-12 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:39

Net veganistische soep gemaakt met verse munt :9

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:44

Lekker MyLittleLove! :) Ik heb vandaag echt al teveel gegeten, ik ben helemaal opgeblazen en er moet vanavond nog bier in... :')

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:45

Ik heb maar een grote pan gemaakt, kan ik nog wat invriezen voor mijn zus :)
Haha leuk vooruitzicht :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 13:40

Gister een lekker tortellinisoepje gemaakt, vanavond weet ik het nog niet. Iets met krieltjes :P

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:49

Appelmoes_11 schreef:
Nee. Voor bijna alles is een veganistische vervanging te vinden. Er is veganistische bakboter, melk, kaas, brood, chocolade, koekjes, ijs, vlees, vis, honing, chips, haarverf, condooms, tandpaste, zonnebrand... het enige dat eigenlijk geen veganistische gelijke heeft is een ei. :)

Edit: over de voedingsstoffen, het enige dat je echt niet uit je voeding kunt halen is B12. Dat is dan wel weer vaak toegevoegd aan dingen zoals sojamelk. Het beste (maar dat geldt eigenlijk voor iedereen, dus ook mensen die alles eten, pescotariërs en vegetariërs) is om af en toe bij de huisarts een bloedtest te laten doen om te zien of je nog gezond bent.

He? wat zit daar dan in?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 13:54

Ei heeft wel veganistische gelijken :j er zijn vervangers voor, of prutjes die je ervoor kan gebruiken in je maaltijd, van de natuurwinkel

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:10

Dat klinkt erg lekker, prutjes... :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 00:29

Heerlijke bomvolle salade op vanavond, met champignons, rucola, kaas, gebakken aardappeltjes, croutons, tomaat, en een eigen gefabriceerde kruidenmayo (sus mayo met kruiden erdoor gegooid en dat even laten staan) yummmmm :Y)

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 00:31

Klinkt lekker Magrathea! Ja jammie, prutjes uit de natuurwinkel! :') Haha. Ik bedoelde meer als in iets dat echt ei is, zoals je sojamelk hebt, en rijstemelkchocolade... je hebt geen soja-ei, neem ik aan? :') Toch bedankt, ik ga zeker eens kijken! Gelukkig ben ik niet dol op ei. :=

Ik had een speltburger op! Kon ik wel gebruiken na al dat bier... :')

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:37

Ik was er gisteren bijna in geslaagd geen vlees te eten totdat mijn broer met een grijns aan mn moeder vroeg of ik geen vlees moest eten..

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:37

Pff wat flauw :\

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 13:19

UMayDream schreef:
Pff wat flauw :\

Ja en het onnozel kind is al 24 jaar :D

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 13:21

Nou zeg wat kinderachtig van 'm :=
Tjongejonge :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 14:33

Appelmoes, je moet gewoon dat 500 vega boekje kopen :+ Daar staat het in. Uit de natuurwinkel is een soort rijsmiddel van zetmeel en zaden, wat je bijvoorbeeld in cake kan doen.

Ik word helemaal kriegel van dat boekje trouwens. Wisten jullie dat suiker ook niet altijd vegetarisch is?? Voor het raffineren ervan worden soms koeienbotten gebruikt. Bietsuiker hoeft niet geraffineerd te worden dus dat is sowieso goed. Basterdsuiker geloof ik ook niet. En ruwe rietsuiker kan je ook gebruiken.

En wat ik me ook bedacht: in lijm zit toch ook vaak dier? Hoeveel verpakkingen gebruik je die lijm op zich hebben.. :\

Blegh, technologie vandaag draait nergens zijn hand voor om maar we hebben wel nog overal dooie dieren voor nodig. Bah bah bah :r

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 14:42

Ik denk er altijd maar niet teveel bij na.
Beter inconsequent goed dan consequent slecht denk ik altijd maar, vooral als ik inderdaad zo naar de "details" ga kijken.. het was gewoon niet meer te doen.
Vanavond eten we sowieso een "groentemix" van champignons met ui. Weten jullie daar misschien nog iets bij, groente of kruiden die erbij passen.

Lucieluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 15:50

Hoe doen jullie het trouwens met kauwgom? Daar zit toch ook dierlijke stoffen in?
Moet eerlijk zeggen dat ik me nog niet zo ver verdiept heb..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 15:58

Douce schreef:
Ik denk er altijd maar niet teveel bij na.
Beter inconsequent goed dan consequent slecht denk ik altijd maar, vooral als ik inderdaad zo naar de "details" ga kijken.. het was gewoon niet meer te doen.

Dat is zo. En ik kan helaas ook niet controleren waar de lijm op de verpakking vandaan komt
Vind het gewoon belachelijk dat ik op die manier toch gedwongen word om dode dieren te gebruiken. Dat we blijkbaar zo primitief zijn.. :n