Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyLittleLove schreef:friends_f_e schreef:Zitten hier soms ook veganisten? Niet dat ik het zou mogen, maar ben wel geïnteresseerd erin.
Mijn zus is er een en ik kook ook erg vaak voor haar
Op zich is het niet erg moeilijk, je laat de boter weg en vervangt dat door plantaardige boter en de kaas laat je ook weg.
Appelmoes_11 schreef:Nee. Voor bijna alles is een veganistische vervanging te vinden. Er is veganistische bakboter, melk, kaas, brood, chocolade, koekjes, ijs, vlees, vis, honing, chips, haarverf, condooms, tandpaste, zonnebrand... het enige dat eigenlijk geen veganistische gelijke heeft is een ei.
Edit: over de voedingsstoffen, het enige dat je echt niet uit je voeding kunt halen is B12. Dat is dan wel weer vaak toegevoegd aan dingen zoals sojamelk. Het beste (maar dat geldt eigenlijk voor iedereen, dus ook mensen die alles eten, pescotariërs en vegetariërs) is om af en toe bij de huisarts een bloedtest te laten doen om te zien of je nog gezond bent.
Douce schreef:Ik denk er altijd maar niet teveel bij na.
Beter inconsequent goed dan consequent slecht denk ik altijd maar, vooral als ik inderdaad zo naar de "details" ga kijken.. het was gewoon niet meer te doen.