Beste Taartenbaksters.
Mag ik hier even binnenvallen en jullie een uitdaging voorleggen?
Het is zo dat ik bij Apenheul werk, afdeling Sales en een van de arrangementen die ik 'verkoop' is een trouw arrangement. Sinds dit jaar beschikken wij over een schitterend nieuw pand wat ook trouwlocatie is. Nu hebben we nog geen complete bruiloften gehad behalve die van een collega, dit winterseizoen, als we gesloten zijn, wil ik aan de slag met het samenstellen van een compleet trouw arrangement.
Wat ik daarbij erg graag wil kunnen leveren is een speciale Apenheul-bruidstaart.
En daar zit em de moeilijkheid. Natuurlijk kan ik lokale bakkers vragen maar ik heb geen FLAUW idee wat leuk zou zijn.
Het moet een mooie bruidstaart worden die toch enigszins 'Apenheuls' is maar het mag ABSOLUUT GEEN 'kindertaart' worden met gekke aapjes enz., het moet een elegante taart zijn die ook op een chique bruiloft niet zal misstaan.
De bedoeling is dat er dus een standaard 'Apenheul bruidstaart' mee te boeken is voor stellen die dit willen (ze blijven hier vrij in, willen ze hun eigen taart van hun eigen bakker, dan is dat mogelijk, ik wil de Apenheultaart echt als 'extra service' aanbieden. Hij moet dus ook keer op keer na te maken zijn en in 1 of meerdere lagen te bestellen zijn naar gelang het aantal gasten.
Voorlopig is er geen haast bij, ik weet niet hoe snel jullie gaan in het topic maar ik begreep uit de OP dat jullie per topic een uitdaging hebben, dit zou dus voor een volgend topic kunnen aangezien ik pas vandewinter met het arrangement aan de slag ga.
Als hier mensen zijn die dit in opdracht en op bestelling zouden willen leveren zou dat gaaf zijn, maar als iemand nu eenmalig een leuk 'ontwerp' heeft en het ok vindt dat ik dat na laat maken bij een locale bakker, dan is dat ook goed. Het gaat mij vooral om de creatieve ideëen en het 'ontwerp' zeg maar, aangezien ik gewoon echt geen idee heb wat mooi zou zijn en wat wel en niet werkt.
Even twee puntjes... Apenheul ver'menselijkt' apen niet in uitingen dus geen aapjes met jasjes of op fietsjes enz. (en omdat het geen 'kindertaart' mag worden zal dat sowieso al niet werken) en 'apen eten geen bananen...' (nee echt... da's een algemeen geaccepteerde fout, maar apen eten - in ieder geval bij ons maar ook in't wild niet echt - weinig tot geen bananen, veel te veel suikers, is ongezond voor ze, wordt alleen gebruikt om medicatie te geven of bij hoge uitzondering als lekkernij).
Oh weet je wat... ik maak de uitdaging nog wat groter

De winnaar krijgt van mij twee vrijkaartjes voor volgend jaar. Ongeacht of de winnende taart uiteindelijk ook daadwerkelijk geleverd/gebruikt gaat worden, want ik kan me voorstellen dat ondanks dat er mooi werk uit komt de winnaar haar ontwerp niet wil 'af staan' of het toch net niet is wat ik zoek ofzo...
Are we on?