Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Polivy schreef:Ik vind je beessie echt geniaal!
En nu ben je mooi mijn slachtoffer voor mijn vraag. Ik zie namelijk dat je ook calla lelies hebt gemaakt. Hoe heb je het stuifmeel op de stamper nagebootst?
aafje87 schreef:Polivy schreef:Ik vind je beessie echt geniaal!
En nu ben je mooi mijn slachtoffer voor mijn vraag. Ik zie namelijk dat je ook calla lelies hebt gemaakt. Hoe heb je het stuifmeel op de stamper nagebootst?
Dat is een waanzinnig makkelijk trucje als je hem kent! De truc:
Pak een plastic bekertje doe hierin een laag kristalsuiker. Doe een klein drupje kleurgel erin, Wilton of Americolor werkt het beste.
Kleur geel bv. met een tandenstokertje doorroeren en laten staan totdat de kristalsuiker compleet geel gekleurd is.
Dan de stamper maken door een kegel steeds verder uit te rollen. Als hij op het stokje zit en zo goed als droog is inlijmen met eetbare lijn (tyclose aangelengd met water)
De gekleurde suiker op een boord uitstrooien en de stamper er doorheen rollen.
En klaar is je stamper met stuifmeel
MamaMiesje schreef:@Noppes:
Het geheim is, naast een redelijk strakke biscuit, hééél strak afsmeren
Als ik klaar ben met afsmeren (en ik stuc echt elk gaatje dicht), dan zet ik de taart even een half uurtje in de koelkast. Dan stijft de boter mooi op en als je daarna gaat bekleden, is de taart tegen een beetje druk bestand.
Als je marsepein scheurt kan het zijn dat:
-de kwaliteit niet goed was
-je niet goed doorgekneed hebt, vóór je begon te rollen
-je te dun uitgerold hebt
Citaat:Traktaties
De traktaties waren ook erg gevarieerd. Natuurlijk is er volop snoep uitgedeeld, maar een heerlijk verpakte stukje peperkoek en een mandarijn waren er ook bij. Eén bewoonster had zelfs speciaal voor deze gelegenheid een eigen 'pompoenlolly' gemaakt: een mooi rond cakeje op een stokje, gedompeld in oranje schcolade met daarop een echt gezichtje.