wereld schreef:Wat mooi zeg voor een tweede taart!!
Ik en fondant zijn ook echt geen vriendjes, marsepein is rekbaarder en steviger vind ik..
Dat scheurt veel minder snel bij mij....
Ook vind ik fondant erg dof....
Dankje. Zelf ben ik stiekem ook wel verliefd om mijn taartje. Nu hoop ik alleen nog dat ie ook lekker smaakt (vulling= botercreme met aardbeienjam gemengd)
Mijn fondant scheurde inderdaad erg snel, maar ik denk dat ik het ook gewoon te dun heb uitgerold. Was een beetje bang dat het anders niet over de taart zou passen. (En achteraf had ik veel te veel, want ik heb nog een hele lading bloemetjes gemaakt voor een volgende taart
)
Dat eerste boltaartje heb ik met marsepein gemaakt, maar dat vond ik maar plakkerig spul. Vorige week was ik shoppen bij Hanos en daar zag ik fondant liggen, dus heb ik de gok gewaagd. Eigenlijk vind ik het wel fijn werken, het plakt niet zo erg als marsepein. Ik heb wel het idee dat de kleuren lichter blijven, heb er serieus veel groene kleurstof doorheen gekieperd, maar het bleef zo'n pastel-kleurtje. Ach ja,... ook wel mooi.
Ik heb de taart nu trouwens in zo'n plastic taartdoos in de bijkeuken (koel) staan. Morgenvroeg neem ik 'm mee naar kantoor.
Maar nou zit ik een beetje te dubben of ie daar wel goed staat of is de koelkast een betere plek?