mijn moeder heeft dus amandelen meegenomen maar dat zijn van die harde bruine. maar ik heb amandel meel nodig kan ik hier van ook amandel meel maken of gewoon fijner?
Zou het niet doen, dat sluit niet goed af en geeft ook misschien af? Huishoudfolie is beter, en anders in een boterhamzakje/pedaalemmer zak en dan goed alle lucht eruit.
Roquen
Geplaatst: 06-12-09 11:28
Als je bruine amandelen hebt moet je ze eerst koken, dan kun je daarna het velletje eraf halen. Vervolgens kun je ze vermalen, maar je hebt al vrijsnel dat de olie vrijkomt en dat is eigenlijk wel nadelig. Het kan wel hoor. Ik heb het zelf met een blender vermaald, wel steeds zeven tussendoor.
ik heb vandaag een biscuit gemaakt,met frambozenglazuur erover.banketbakkersroom aan de binnenkant,en wit met roze muisje erom heen.verder een clown erop en bloemetjes. foto's volgen nog. was mijn eerste "taart".ziet er leuk uit,maar mierzoet!
Mrisss
Geplaatst: 06-12-09 19:14
Mayo schreef:
Echt al die modderbadjes zijn zoooo leuk, die ga ik echt binnenkort ook maken
Ja idd ik heb dat idee dus ook. Heb zelf helemaal nog niets in huis en geen ervaring . Maar mijn vraag was even hoeveel marsepein gebruiken jullie voor je varkens. Ik heb een site gevonden waar ik roze marsepein kan kopen in 250gr of 1 kilo. Nou gaat het mij misschien alleen eerst op 1 taart. Hoeveel zou ik dat het beste kunnen bestellen?
Nee je hebt echt niet meer dan 250 gram nodig voor die varkentjes.. Het is alleen wel goedkoper om in één keer een kg te bestellen op die site van delekkerstetaarten
Nou als ik zie dat een kilo gekleurde marsepein 8,50 is, dan zou ik kiezen voor blanke marsepein en kleurstof, ben je in totaal wel ietsje duurder uit, maar dan heb je iig de mogelijkheid om die kilo te verdelen in diverse kleurtjes.
vraagje over die marsepein ik wil graag witte marsepein gebruiken, is dta eenvoudig te kleuren (roze viel me mee namelijk) ofis het verstandig een blok wit te kopen?
Blank Dat kleur je vrij makkelijk met gel-kleurstoffen. Ik gebruik de kleurstoffen van Americolor, die geven een mooie diepe kleur.
Ethelate
Geplaatst: 07-12-09 10:45
Ik heb voor mijn taart (vorige pagina) ongeveer 125 grams marsepein gebruikt voor de varkentjes. Ga er van de week dus nog 1 maken Hij was echt super lekker Die chocolaag van chocotoffs wordt ook niet kei hard maar blijft heel romig.
Ik heb ook een piggies in the mud taart gemaakt gisteren. Wel in een vorm van 24 cm, dus het is een behoorlijke modderpoel Heb het gedaan met Nutella aan de bovenkant, was wel een behooooorlijke plakzooi. Morgen foto's, want ik had niet genoeg kitkats