[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IngLio

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:42

detour schreef:
Thanks! Doe dan al heel wat goed... Ga echt geen stoelgangtabletten kopen maar zou graag dagelijks een keer gewoon kunnen po*pen.

koffie? dat helpt mij meestal wil richting de wc, hoewel ik echt totaal geen moeite heb met de grote boodschap...
(magere) yoghurt... dat maakt het ook wat "soepeler"

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:43

LJ: Lust je wel kibbelingen? Anders begin je toch eerst daarmee! Misschien wel vol verkeerde vetten vanwege de frituur maar dat moet je zien als een investering.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:44

Inglio, yoghurt is er wel! Op koffie reageer ik niet meer laxerend en vind koffie ook ongezond, dus dat is voor mij geen oplossing.. Ga voor de yoghurt.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:48

yoghurt-se Lachen
activia yoghurt al geprobeerd?
men zegt dat het werkt...
heb het zelf ook geprobeerd, maar mijn stoelgang was eigenlijk al prima, dus merkte weinig verschil... maar wie weet heb je er wat aan... (is alleen wel duurder dan een gewoon pak yoghurt en dat doet eigenlijk ook prima z'n werk hoor!)

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:00

Mijn dag is weer gigantisch verpest. Komt gewoon door die stomme essay Boos! Heb er een hekel aan als ik niet gelijk een mooi verhaal in elkaar kan flansen Boos!

IngLio, heb jij ervaring met Steffi? Zij komt volgende week donderdag mijn merrie behandelen. Zij is een beetje mijn laatste hoop Bloos

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:11

Na een redelijk gezond weekend weer een nieuwe werkdag.

O: 4 snee brioche brood met halvarine Vingers aflikken en een kop thee
T: 1 plak onbijtkoek
L: 2 bb met smeerworst
T: salade met slasaus halfvol en pijnboompitten
A: Magnetronmaaltijd, nasi met sate en satesaus
T: 1 of 2 pakjes liga evergreen, appel of bosvruchten

March, je pup is dus geslaagt voor zijn A diploma?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:24

benangelique:

Ik heb veel hardgelopen, hoogtepunt was 1,5 uur.. ikd enk dat ik nu op de 30 minuten zit, ik heb een halfjaar om dit uit te bouwen..

O: magere yoghurt F&F, ontbijtkoek
T: pepermuntjes
L: 3 BB 20+ kaas
T: appel, komkommer, liga
D: broccoli, schnitzel, gekookte aardappel

Zo hardlopen, ik heb al paardgereden.

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:35

Ik heb net gehoord dat ik tante ben geworden!!!!! Go jij! Go jij! Hyper! Ja
Mijn broer en schoonzus hebben een zoontje gekregen. Van blijdschap heb ik 5 paaseieren opgegeten Bloos

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:44

Foei toch meiden, niet zo zondigen allemaal Knipoog

Ik heb het heel wisselend, de ene keer heb ik een goede stoelgang, de andere keer is het weer hopeloos. Merk wel dat als ik meer fruit eet, het dan beter is!

Boyzone, hij is zeker geslaagd voor zijn A diploma Haha!

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:44

Gefeliciteerd Nienke! Haha!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:00

Nienke gefeliciteerd! Party!!
Hoe heet het kindje?
Leuk joh, heb je al een foto?

Ik heb net een Ben en Jerry's taart gebakken. Bloos! Maar ga hem niet helemaal alleen opeten, morgenavond gaan we met 7 vriendinnen gezellig eten en taart oppeuzelen, en gelijk de vakantie bespreken. Lachen

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:06

gefeliciteerd nienke,

een van jullie bekent met nutricia shakes heeft me vader namelijk voor me mee genomen

moc, die ben en jerrys taart heb ik laatst ook gemaakt hij smaakte goed zijden ze en ik vondt hem ook erg goed gelukt om te maken

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:53

gefelici nienke

en hallo Lachen

O: kom special k met halvolle melk
T: -
L: 3 sandiches met kaas, kom soep
T: perzik
A: heeeeeeeeeeeeeel veel groenten, 1 snee brood, mager vlees, 2 komen soep
T: appel
T: magere melk

raar maar weer! geen moment honger Boos!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:57

hoe bedoel je weer geen honger kijk als je nu geen honger hebt dan betekent dat je lichaam lekker verzadigd is

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:00

gefeli nienke!
steffie is goeeeeddd! (wie vroeg dit ook al weer?) zij is ook een aantal keren bij noob geweest.
uk; de nutriciashakes zijn heel gezond. zitten heel veel calorieen in en die geven je net dat beetje extra zonder dat je denkt dat je onwijs veel gegeten hebt. wordt vaak voor mensen met eetproblemen gebruikt.

meiden, ik ga naar bed. naast de pijn in mijn maag heb ik nu ook zo langzamerhand overal spierpijn. mijn ogen branden en ik heb het maar koud.... ook heb ik keelpijn. Boos!
moet morgen toch echt naar noob, ziek of niet ziek. ben al de hele week niet geweest vanwege mijn knie en kan echt niet mijn instructrice opbellen of ze nog een week voor hem kan zorgen...
wat zouden jullie doen? wel gaan werken en ook naar het paard? niet gaan werken en niet naar het paard? niet gaan werken en wel naar het paard?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:03

ben, als ik jouw was dan zou ik lekker kijken hoe het morgen gaat want als je je echt zo brak voelt dan wil je instructrice vast nog wel een paar dagen extra voor je paardje zorgen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:05

probleem is dat zij eigenlijk ook ziek is.... en zij moet ook haar paard doen dus doet ze die van mij er nu bij....

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:09

arme angelique!

en ukje: wat is verzadigd?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:11

ben, ja dat wist ik ook niet dat zij ook ziek was dan iemand anders vragen?
lana, dat betekent dat in dit geval je genoeg hebt gehad

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:13

ow Lachen oef! dacht dat ik weer slecht had gedaan? is niet veel ik weet het. maar ik heb helemaaaal geen trek. en na dit wekend is het niet zo erg. heb echt enorm gevreten! Clown

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:20

Gewoon even kijken hoe je je morgen voelt BA. Maar je paard is toch wel belangrijk, en je hoeft toch niet zo lang te gaan?
Anders lekker thuis blijven, even paardje doen en weer verder uitzieken.

Leuk stukje voor de dames die engels kunnen: Ik ben 't er iig helemaal mee eens.

Stop stressing over calories, just eat it
By Lauren Adler

“What are those?” Kelley asked me as I popped some capsules into my mouth, swigged water and swallowed.

“Fish oil. Good for your hair, skin. Prevents cancer and heart disease and Alzheimer’s and diabetes. You know, your all around feel-good pill.”

“Weird,” she said. “Fish oil? How many do you take a day?”

“Four. 4,000 milligrams.”

She considered this. “Well, how many calories do they have?”

“Seriously, Kelley, calories?” Keiko inserted. “They’re VITAMINS.”

“Fifteen maybe?” I guessed. “I don’t know.”

Kristen shook her head. “That’s SIXTY CALORIES a DAY.”

“So?”

“So…that’s like six extra minutes on the elliptical!”

Okay, HOLD ON. Just hold on a damn minute, calorie girls, and listen here: STOP. Stop with the calories. Stop thinking about calories. Stop looking for the calories on the nutrition facts of a Snapple. Stop adding calories together when you eat four M&M’s and a piece of cheese. Stop calculating the calories you burn as you speed walk along a treadmill in Baker-Ferguson. And please, for the love of God and for the sake of everyone around you, stop talking about them.

In December of 2007, Health magazine cited a study that showed a person’s general intake of calories from year to year varies by only 10 calories. TEN! So, if you are the average person like the FDA assumes and intake 2,000 calories a day, in one year you consume about 730,000 calories. That means last year, you probably ate 730,000, and this year it was 730,010.

Or 729,990. And most people burn about what they eat every day. It takes 3,500 EXTRA calories to gain only ONE pound. Not 10 extra calories. Not even close.

The barely significant disparity of 10 calories explains the fact that generally, most people do not change from Bosc-pear-shaped to pencil-stick-shaped to Bosc again in a matter of three years, unless they alternate their breakfast habits yearly, switching from starting their day with chair-sized chocolate bunnies to munching on a single baby carrot.

So why bust your balls for 10 calories? You will eat what you are going to eat eventually. If you don’t eat the Snickers bar tonight, you probably will next weekend when you have a sore case of the drunk munchies; and if you fight those munchies that night, they’ll get you next month, or this summer. If you want that Snickers, you will find your way to it.

But fear not—one Snickers bar, a bowl of fettuccine alfredo, an extra tablespoon of olive oil in your stir fry, or a second banana will not make you fat. So chill out. Eat it if you want it, don’t if you don’t, and just stop thinking—and talking—about it. Just like no one cares what you eat, no one will care if you eat 3,500 calories worth of Snickers bars and gain ONE POUND from it. No one will notice. YOU probably won’t even notice.

Less-cal, low-cal or no-cal does not equate to health. A scoop of almond butter is a hell of a lot healthier than three packages of Splenda in your tea, and that’s a calorie ratio of 200 to zero. Use your common sense. Ignore the calories and look at the ingredients. If it says: cashews, almonds, pistachios, strawberries, sesame seeds, sunflower seeds, pumpkin seeds, dates, raisins, cane juice and sea salt (such as a Ms. May’s Trio bar), it probably has a billion calories and its probably really good for you. However, if its ingredients reads: carbonated water, caramel color, phosphoric acid, natural flavors, caffeine, aspartame, potassium benzoate, citric acid blah blah and oliebol you can’t even pronounce (such as a can of Diet Coke), then it probably has 0 calories and it will probably eventually eat away at your bones and blood and heart like a hungry termite in a damp tree.

So just don’t be silly. It’s all common sense. Calories won’t kill you. And yes, you can take fish oil without getting fat from 60 extra calories a day. I promise.

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:30

Zo meteen bijlezen, jullie hebben weer flink je best gedaan vandaag...

Mijn dag:
O: lu petit déjeuner + tas halfvolle melk
T: appelflap ( Bloos )
L: broodje club hesp
T: muesli met magere yoghurt
D: aardappelen + broccoli + varkensgebraad met kruiden
T: muesli met magere yoghurt

Beetje muesli-verslaafd aan het worden wat mss toch ook niet zo goed is (toch 330 kcal per 100 gram) maar allesinds wel beter dan echt snoepen. Dag valt dus wel nog redelijk mee imo.

Heb ook ontdekt dat een goede vriendin van me op school evenveel weegt als me en ongeveer even groot is, en zij wil ook graag 5 kg verliezen dus gaan we samen op ons eten letten (snoep het meest tijdens college, dus dat komt wel goed uit). Nog een extra motivatie dus. Haha!

Oekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:36

haha... zo waar Huilen van het lachen

Ik heb mn schema weer helemaal opgepakt na een weekend waar ik verder niks meer over kan zeggen dan: rampzalig

O: 2 bruine boterhammen met vlokken
T: appel
L: 2 bruine boterhammen, 1x kifpilet 1x 30+ kaas
T: Fruit & Fit en druiven
A: een bord soep en een wit bolletje met een plakje ham
T: Plak indische cake

Beweging: half uur gewandeld, oefeningen, en net een uur gezwommen
drinken: 3 glazen melk, 1,5 L water, 2 mokken groene thee

wel goed toch? Haha!

pffft.. ik had me vanochtend met veel moeite mn nest uitgewerkt, kom ik op school krijg ik te horen dat ik weer naar huis kan ivm met de waterleidingen Huilen van het lachen
echt prachtig, ik woon nogal ver buiten de stad, en normaal krijg ik altijd opmerkingen dat ik in een gat woon, maar nu was ik de enige met water Huilen van het lachen
haha machtig Haha!

@ Anjatjeuh, dat maakt het wel makkelijker idd, en met zn 2en is altijd leuker dan alleen! Haha!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 23:06

Nienke_ schreef:
LJ: Lust je wel kibbelingen? Anders begin je toch eerst daarmee! Misschien wel vol verkeerde vetten vanwege de frituur maar dat moet je zien als een investering.

Allereerst gefeliciteerd!!

Enne.. kibbeling lust in inmiddels! Dat heeft mijn ex me leren eten Lachen samen met viskoekjes en vissticks!
Nu heb ik mezelf laatst gedwongen een lekkerbekje (zelf gemaakt, uit de oven) te eten, eerst werd ik heel misselijk maar de tweede keer (andere keer dus, met rijst, eerste keer was met aardappel) vond ik het al best wel lekker! En vorige week voor het eerst pangafilet gemaakt en vond het eigenlijk best wel lekker!! Het maakt het ook nóg lekkerder als je weet dat één zo'n filet maar 80 calo's bevat Clown

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 23:07

Haha ik ben ook niet zo'n visfan. Lust wel graag kibbeling en gebakken mosselen, en een lekkerbekje en visfriet ook wel. Gegrilde tonijn ook jummie, maar dat zijn allemaal soorten die niet zo'n uitgesproken vissmaak hebben. Pangafilet lust ik niet. Haha!