Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 15:26

Dan is het juist leuk om ermee te experimenteren. Want peulvruchten worden nu heel anders gebruikt dan toen wij klein waren!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 17:04

Ah bah, dat snap ik wel :=

Ricotta kun je makkelijk zelf maken door tofu te keukenmachineren met een scheutje sojamelk en wat zout en citroensap :) Krijg je ook een lekker fris smeersel van, en ook nog met calcium en eiwit :) Alleen maar goed dus!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:07

Probeer eens bonenburgers te maken! Zijn heel veel lekkere en simpele recepten voor, erg smaakvol en niet gauw droog te noemen.

Pannenkoekendeeg van kikkererwtenmeel, amandelmelk of havermelk en wat bakpoeder + snufje zout, ja, echt alleen dat, zijn zeker een aanrader! Eventueel stukjes groenten en verschillende kruidenmixen erdoor heen, je kan er alle kanten mee op.
Gisteren die pannenkoeken gemaakt met geslonken spinazie door het deeg en vervolgens gevuld met pittige guacemole, komkommer en gepofte zoete aardappel. Echt zo lekker en simpel!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:08

Bosh! maakt ook veel met bonen en alles is echt mmmmmmmmmjjammm <3 Je kunt ze volgen op Facebook

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 18:11

Ah bah ja, koude peulvruchten met vieze saus, dat klinkt niet lekker :')
Als je bonen bijvoorbeeld verwerkt in een burrito, of in een ovenschotel, of in een curry of wokschotel dan smaakt het meteen veel minder droog :j Ik doe ze zelfs wel eens in de soep.
En probeer ook eens linzen. Die koop je gedroogd en hoeven maar 20 minuten te koken, ze smaken heel anders dan bruine bonen bv en zijn niet zo droog en melig, en je kan er heerlijke gerechten van maken :9

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:35

Ik sla jullie tips op en wil de aankomende tijd wel wat experimenteren, zeker met peulvruchten om eens te zien wat ik weg krijg :D

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:36

Ik ga mee met de rest, dat zijn geen fijne associaties nee. Jakkes! :')
Wat Annemiek zegt van de linzen, die lijken qua structuur ook minder op bonen. Ik vind ze gewoon gekookt altijd een beetje nootachtig :9

Zomaar een ideetje dames, maar kikkererwtenmeel zou je ook voor hartige taart moeten kunnen gebruiken, nietwaar? Dan kun je pas een bonenbom maken. Hartige taart van bonenmeel met bonen en aardpeer. Ruikt iedereen meteen dat je eraan komt :+ Dit ga ik denk ik maar eens doen.

Als ik het dan toch over aardpeer en overheersende luchtjes heb; aardpeer is overheerlijk in lasagne (champignons + blauwe kaas), maar werkt ook heel goed om een lekkere stampot mee te maken, eventueel om van die stamppot overblijfsels vervolgen kroketjes te maken. En aardpeerstampot met schorseneren en een romig champignonnensausje is echt goddelijk (tijdens het eten en niet daarna, voor de mensen om je heen althans). :)) De moeite waard om eens te proberen :)

Margathea; die van Bosh! heb ik ook even opgeslagen. Mooie site!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:42

Ik volg ze op Facebook dus ik zit regelmatig kwijlend te turen naar al het lekkers dat ze klaarmaken met de topview camera :Y) :Y)

Wat bonen betreft trouwens, begin gewoon eens met een klein blikje bonen in de chili of op een wrap (voor twee personen dus), dat je een beetje kan wennen. Dan krijg je wel al de voedingsstoffen binnen maar zonder dat je het associeert met de vieze smaak :) En zo steeds een beetje meer eten tot je het daadwerkelijk lekker vindt!
Kikkererwten zijn trouwens ook lekker om te bakken met wat pittige kruiden, daar krijg je een heerlijke saladetopping mee :Y)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:56

Oeehw, ik mag een blog gaan schrijven voor happy cow *\o/*

Het lijkt me namelijk super leuk als op deze site er ook info komt te staan over vegan producten in supermarkten. Dat is iets wat ik eigenlijk best wel mis en waar je ook niet zo makkelijk achter komt als je bijv op vakantie bent. En dat terwijl er bijvoorbeeld in Nederland super veel vegan producten gewoon in het schap staan (denk aan de robuuste koeken, veel AH huismerk producten, zelfmaak croissantjes, Croky chips... )

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 09:13

Sec: ik lust geen soja (misselijk )
En kikkererwten eet ik alleen als falafel of humus
De structuur van hele kikkererwten trek ik echt niet
Heel vreemd, want ik ben verder echt geen moeilijke eter(meer het type kliko := )

Maar kidney, bruine, witte, aduki, zwarte en andere bonen eet ik weer wel

O en nog een website tip
Osheglows.com
Zij heeft echt heel erg fijne recepten er tussen zitten ,

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 11:37

Is er trouwens iemand anders die zaden kiemt om ze door salades te mikken? Of bijvoorbeeld door een omelet voor de niet veganers? Er zijn hele prettige kiempotten en mixen voor - ik heb deze meegesjouwd uit Duitsland bij de DM bijvoorbeeld - en het heeft net weer een andere structuur en smaak. Mocht er iemand interesse hebben, dan kan ik later deze week wel even naam en merk en foto van de potten plaatsen.

Leuk, gefeliciteerd met je blog Margrathea! Deel je 'm hier eens?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 11:49

Ik maak regelmatig zelf taugé, maar heb ook wat andere kiemzaden gekocht laatst.
Over de taugé heb ik een tijd geleden een blog geschreven, hoe je zelf kiempotten kan maken en hoe de taugé zo recht en dik mogelijk wordt: http://www.abcreatief.com/LEKKER/tauge-zelf-maken/

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 11:58

mar_fay schreef:
Leuk, gefeliciteerd met je blog Margrathea! Deel je 'm hier eens?

Als ik het niet vergeet zal ik het doen *\o/*

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 13:53

Ik kiemde een aantal jaren terug. Maar ik heb er het geduld en de structuur niet voor om het heel vaak te doen.

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 18:13

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 18:41

Ik had Evers gevraagd waarom de mannen van vrouwelijke politici altijd belangrijker zijn dan de politica zelf. Wat een onbenullige vraag.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:05

phormicola schreef:
Ik had Evers gevraagd waarom de mannen van vrouwelijke politici altijd belangrijker zijn dan de politica zelf. Wat een onbenullige vraag.

Ja he :o

Plus, het is niet alsof er verder in de politiek geen vriendjes zijn. Maar daar hoor je nooit wat over. :o

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:09

En als je moeilijk wil doen, heb ik meer problemen met de man van minister schippers eigenlijk... dit vind ik niet zo heel gek, hoewel het matuurlijk wel gedoe kan gaan opleveren. Ben verder geen fan van thieme maar dit is beetje flauw...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:11

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:20

Er is een ander mooi topic over politiek :)
Maar als je jelmer de boer, iemand die minimaal 2x per maand intercontinentaal vliegt "omdat het kan" serieus moet gaan nemen over klimaat... sorry, nee

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:26

Hij heeft zeker gelijk. Maar inderdaad. Of hij het nou zo goed doet met z'n gevlieg en het eten van vlees :+

En over Thieme: misschien hebben zij en haar man dezelfde ideeën. Dat zou vreemd zijn, twee mensen die tot elkaar aangetrokken zijn omdat ze hetzelfde denken over dingen :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:43

Ow oeps gepost in het verkeerde topic _O-

En phormicola: ja he, dat snap ik ook nooit :o

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 20:49

Niks raars aan de man van Thieme toch? Zou inderdaad wat zijn als hij slager was. Wel snap ik dat mensen moeilijk doen over die verminderde BTW, want dat is inderdaad een beetje je eigen bedrijf helpen.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 22:29

Hadden jullie al de reclame van Becel gezien? Ze komen met 100% plantaardige boter op basis van advocado, walnoot en nog iets...

Vind het echt een vooruitgang dat zo'n groot merk daarin mee gaat! Uiteraard omdat er blijkbaar vraag naar is (wat meer keuze dan alleen Alpro in de AH zou fijn zijn), en ze daar markt in zien, maar dan nog: een hele verbetering! :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:36

Picassox, dat hebben ze al :) Ik heb deze boter staan thuis: https://www.ah.nl/producten/product/wi3 ... lantaardig
Bij ons in de AH te koop.

Magrathea, super leuk dat je een blog gaat schrijven. Ik ben heel erg benieuwd. Boodschappen doen vind ik best lastig buiten de vers afdeling om.

Gister dit gemaakt: http://www.degroenemeisjes.nl/groen-zon ... inesaus-2/
Weer een lekker recept! Ik kook nooit met aubergine maar voortaan vaker.

Ik neem iedere week een groente of product mee uit de supermarkt wat ik nooit koop/gebruik om daar iets mee te maken. Vind het een leuke manier van nieuwe dingen proberen :)