Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Pompoentaart heb ik nog nooit gemaakt, maar wel vaak van gehoord. Is dat echt lekker? Ik kan me er helemaal niks bij voorstellen!
Magrathea schreef:Ik merk vooral dat de mensen, sorry dat ik het zeg, gewoon enorm zeiken. Om de prijs hoef je het echt niet te laten namelijk, in de regel is vegan eten gewoon goedkoper dan vlees. Nee niet als je gelijk geijpt naar de dure A merk vleesvervangers terwijl je net zo lekker iets anders kan eten. Tofu is trouwens niet zo heel duur bij de Indische toko.
_Nelleke_ schreef:Magrathea schreef:Ik merk vooral dat de mensen, sorry dat ik het zeg, gewoon enorm zeiken. Om de prijs hoef je het echt niet te laten namelijk, in de regel is vegan eten gewoon goedkoper dan vlees. Nee niet als je gelijk geijpt naar de dure A merk vleesvervangers terwijl je net zo lekker iets anders kan eten. Tofu is trouwens niet zo heel duur bij de Indische toko.
Hier heb je het niet over mij hoop ik? Want dan ben ik niet helemaal duidelijk in wat ik bedoel. Het is voor veel mensen gewoon te ingewikkeld om vega(n) te eten. No offence, maar die hebben vaak niet meer inspiratie dan 5x pw aardappelen vlees en groente, 1x spaghetti bolognese en 1x patat met kroketten.
Om echt verandering te zien moet het veel laagdrempeliger worden. Vega alternatieven die heel goedkoop zijn bijvoorbeeld.
(Die zondag met Lubach was hier gister ook gepost, briljant inderdaad.)
Wat een prachtige oogst 8nnemiek.
_Nelleke_ schreef:Haha het gaat er ook niet zo zeer om wat je vind van die mensen, maar te meer wat je kan doen om ze wel over de streep te trekken. Want we kunnen natuurlijk met z'n allen met de armen over elkaar gaan zitten mokken en zeggen dat de rest van Nederland maar stom is omdat ze hun best niet doen, maar dat gaat je, behalve tegenstanders, niks opleveren.![]()
En sorry, de informatieverstrekking is wat dat betreft ook om te huilen, want ik ben er best wel mee bezig en heel bewust EN goed met internet, maar veel info wat in cowspiracy werd verteld was mij NIET bekend. Dus wat dat betreft zijn er zat mensen die gewoon echt geen idee hebben.