Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 21:02

SSmonamiSS schreef:
O: een handje Lion cereals met melk
T:-
L: appel
A: spaggeti carbonara
T:- niets want savond eet ik nooit!

D: sappen (orange en appel)
B: de bar versiert met kerstversiering, honden uitlaten :D

Ik probeer ook me vet weg te krijgen!! Ik benal 3 kilo afgevallen maar er mag van mij nog wel 3 af!! Maar dat is helemaal niet persee nodig Maar ik wil met kerst wat kunnen snoepen!! :D ik ben 1.64 en weeg nu 53 Kilo dus gewoon gezond!!

Je snapt zelf ook dat je zo dus niet gezond afvalt?

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 21:30

__Leonie schreef:
SSmonamiSS schreef:
O: een handje Lion cereals met melk
L: appel
A: spaggeti carbonara
T:- niets want savond eet ik nooit!

D: sappen (orange en appel)
B: de bar versiert met kerstversiering, honden uitlaten :D

Ik probeer ook me vet weg te krijgen!! Ik benal 3 kilo afgevallen maar er mag van mij nog wel 3 af!! Maar dat is helemaal niet persee nodig Maar ik wil met kerst wat kunnen snoepen!! :D ik ben 1.64 en weeg nu 53 Kilo dus gewoon gezond!!

Je snapt zelf ook dat je zo dus niet gezond afvalt?

Ik ben ook niet persee bezig met afvallen!! Maar het mag er natuurlijk wel af!!

KarinvdM

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 21:35

Nou, het lijkt er anders meer op dat je jezelf aan het uithongeren bent... :o

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 21:37

Sonja_vR schreef:
vandaag dan een poging tot lijstje bijhouden

planning

ontbijt : halve cup homemade granola ,1 banaan,1 cup homemade hazelnotenmelk, 2 gekookte eitjes check

tussendoor, 2 stuks fruit ik neem een peer en een appel mee naar de oefenruimte
avondeten : 100 gram vlees, 300 gram spruiten400 gram groente, halve portie zetmeel (nog niet zeker wat allemaal qua groente, rijst/aardappel etc) check+ 75 gram geitenkaas
drinken : 3 bakken koffiecheck,halve liter zelfgemaakte chai met hazelnotenmelk en honingwater en een irish coffe vanavond twee biertjes1tje maar

dit zou wat betreft eten een typische dag moeten zijn, ergens heb ik het idee dat ik er nog wat bij moet doen
denk dat ik hier sowieso een salade van het 1 of ander zou moeten toevoegen , dus puur groente + eiwitbron

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 21:45

KarinvdM schreef:
Nou, het lijkt er anders meer op dat je jezelf aan het uithongeren bent... :o

Dan ben ik er denk ik gewoon aan gewend!! Honger heb ik in ieder geval niet want dan eet ik gewoon wat gezonds!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 21:51

Je zou juist wat meer gezonde tussendoortjes moeten nemen, want veel groente en fruit eet je niet...

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 21:53

KarinvdM schreef:
Je zou juist wat meer gezonde tussendoortjes moeten nemen, want veel groente en fruit eet je niet...

Kan ik doen ja fruit zowiezo! Groenten eet ik bij het avond eten al veel!! 3/4 opschep lepels

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 21:55

jeetje, schrik van de uitroeptekens...

maar mijn lijstje komt ngo een zak chips bij...ja een hele...

iets met de tijd van de maand...maar die duurt bij mij soms wat lang en komt maar 3 keer per jaar voor geloof ik :+

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 22:11

Ja, het komt inderdaad er schreeuwerig en verdedigend over Sonja, dat viel mij ook al op.

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 22:16

Zo bedoel ik het niet hoor :o ik schrijf altijd met uitroep tekens merk ik nu als jullie het zo zeggen! Ik zal daar is op letten

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 22:24

Ik ben nu hazelnoten aan het kraken. Wist niet dat dat zo lekker was :9

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 22:26

Sonja_vR schreef:
Sonja_vR schreef:
vandaag dan een poging tot lijstje bijhouden

planning

ontbijt : halve cup homemade granola ,1 banaan,1 cup homemade hazelnotenmelk, 2 gekookte eitjes check

tussendoor, 2 stuks fruit ik neem een peer en een appel mee naar de oefenruimte
avondeten : 100 gram vlees, 300 gram spruiten400 gram groente, halve portie zetmeel (nog niet zeker wat allemaal qua groente, rijst/aardappel etc) check+ 75 gram geitenkaas
drinken : 3 bakken koffiecheck,halve liter zelfgemaakte chai met hazelnotenmelk en honingwater en een irish coffe vanavond twee biertjes1tje maar

dit zou wat betreft eten een typische dag moeten zijn, ergens heb ik het idee dat ik er nog wat bij moet doen
denk dat ik hier sowieso een salade van het 1 of ander zou moeten toevoegen , dus puur groente + eiwitbron

Lunch je niet? Of was je ontbijt laat?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 22:27

Vandaag geen gezonde tussendoortjes, verder tevreden :j.

O: 2 speltboterhammen met gekookt ei
T: klein stukje (misschien 15 gr?) Chocola
L: 3 speltboterhammen (Nutella, pindakaas, jam), banaan
B: 5 km fietsen
T: appel
B: 5 km fietsen
T: stukje chocola
A: varkensvlees, gebakken aardappelen, wortels, appelmoes, schaaltje vla
T: koekje
T: ?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:44

Horse_xx, ik probeer momenteel via ht advies van mijn orthomoleculair therapeut te eten , smorgens eerst bewegen en dan pas ontbijten om de vetverbranding op gang te helpen en mijn inslune aanmaak zo min mogelijk te prikkelen maar 2 maaltijden per dag.
Maar dat gaan er weer drie worden... Merk dat ik te veel snaaineigingen heb met twee maaltijden.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:45

Vervelend Chantal, misschien meer krachttraining erbij? Ik vind zelf dat je het heel goed aan mensen ziet of ze aan krachttraining doen.

Balen Danoesje, dat motiveert niet echt natuurlijk.. Maarja het gaat natuurlijk niet alleen om de kg's maar met name om gezond zijn en als je lang genoeg volhoudt gaan die kilo's op een gegeven moment ook wel :)

Haha een rollade :') Zo voelde ik me gisteren ook, ik kon serieus bijna niet meer lopen zo misselijk was ik :o In plaats van fatsoenlijk avondeten hebben we tapas gegeten en daarna heb ik de pepernoten, gevulde speculaas & banketletter aangevallen :P

Tuurlijk Mandy :D Ach met deze feestdagen is het sowieso moeilijk (en ongezellig) om alleen maar netjes te eten, zolang je het niet iedere dag doet en lekker blijft bewegen kan het vast geen kwaad.
Maar vooral vervelend dat je je naderhand zo naar voelt wanneer je te veel gegeten hebt.. Het is al gebeurd en je naar voelen is nergens goed voor :(:)

Zo ik had even een aantal drukke maar leuke dagen :)
Eergister trouwens in een tentje gegeten waar je je eigen wokmaaltijd samen kon stellen en je calorieën kon tellen en het was nog lekker ook haha.
Gister dus sinterklaas gevierd en vandaag weer lekker gezond:

O: 75 gram havermout, 7.5 gram lijnzaad, 7.5 gram haverzemelen, 175 ml ongezoete sojamelk & 187 gram appel met kaneel
T/L: 115 gram speltroggebrood met hazelnoten en rozijnen met 13 gram kaas, 2 mandarijnen
T/L: 2 vk crackers (38 kcal ps) met 10 gram appelstroop, 28 gram whey perfection
T: 1 mandarijn, 230 gram aan radijs/paprika/tomaat/wortel
A: halve kop groentesoep, 2 scheppen snijbonen, stuk ovenschotel (rundergehakt, appel, ui, aardappelpuree)
T: 300 gram magere yoghurt met 20 gram muesli (met noten & cacao bits)
D: 1xkoffie, veel water en thee
B: 35 min fietsen, 20 min lopen, 1 uur spinnen, 1 uur poweryoga, avondje stal
2003 kcal waarvan ong 110 gram eiwit, 59 gram vet, 257 gram khd

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 01:13

Dank je horse-xx!

Mijn probleem is vooral dat ik redelijk wat ben afgevallen en overal slank ben geworden maar
Dus ook heel veel van mn borsten heb ingeleverd.
Probeer nu stabiel te blijven en wil weer wat meer vrouwelijke vormen (en toch strak blijven) maar alles komt eraan op mn buik en niet op mn borsten. Doe al geen vetverbranding meer trainen, alleen kracht training maar red het daar nog niet mee dus
Denk dat de oplossing ergens in mn eten schuilt.

Vandaag:

O: glas warm water met citroen en spirulina.
Smoothie van magere bio yoghurt met bessensap, lijnzaad, havermout, diepvries bessen, banaan en twee kiwis.
T: gekookt eitje
L: drie vezelrijk crackers met een bolletje mozerella en een avocado.
A: kant en klare griekse salade van de ah
En toe een stukje chocolade letter
T: appel
T: na sporten cracker met hutekase
T: klein stukje chocolade letter (hij riep me)

B: half uur dressuur, sportschool kracht training voor mn billen en 20 minuten buikspieren

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 09:29

Dani_ schreef:
Dani_ schreef:
O: 1 banaan, 1 appel en 2 mandarijntjes
T: -
L: (collega is jarig, dus we hadden lekkere broodjes besteld) Halve ciabatta met avocado, wasabi-mayonaise, gegrilde groenten en rucola. Halve ciabatta met carpaccio, parmezaanse kaas, gedroogde tomaat en rucola. (vult enorm deze broodjes, dus bewust wat minder geweest met ontbijt en er is nog over dus sluit niet uit dat ik vanmiddag nog een stukje neem. ;) )

T: inderdaad nog wat stukjes van de ciabatta en wat amandelnootjes.

D: 1,5 liter spa, aantal koppen, groene thee, beker innocent smoothie

A: drie stronkjes witlof gewikkeld in ham en met geraspte kaas uit de oven. Erg weinig, maar van al dat brood voelde ik me echt èèn olifant...

D: twee glazen rode wijn

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 09:56

Vandaag.
O: smoothie van galiameloen, slamelange, peterselie, gojibessen, lijnzaad en chiazaad.
T: neem dadels en nootjes mee naar de paarden.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:20

Horse, verse hazelnoten zijn heerlijk inderdaad!
Mooi lijstjes komen ook weer langs! :)

Ik ben gister de hele dag behoorlijk losgegaan qua snoepen, in de middag al wat oreo's, en 's avonds nog veel chips, tussendoor nog ergens een paar stukken van een foccaciabroodje, en als avondeten lasagne met als toetje ijs. Werd vanochtend wakker met een enorm hongergevoel :? Dus nu maar weer even een normaal schema komende dagen! Heb voor sinterklaas het voedselzandloper kookboek gekregen, dus vast weer allemaal nieuwe inspiraties voor mooie gerechten:j

O: Al begonnen met een leuk recept: boekweitpannekoekjes, ik had niet precies alles in huis om te makens zoals het recept, maar toch heerlijk kunnen ontbijten! 30 gram boekweitgrutten, 1 ei, 12 gram amandelen, 15 gram quinoavlokken, 150 ml melk (ik had helaas alleen normale koemelk in huis). Met warmgemaakt zomerfruit en 1 tl honing.
T: koffie

Verdere planning:
T: smoothie
L: havermout
A: waarschijnlijk gewokte/geroosterde pompoen met tomaat, ui, knoflook, courgette, paprika en misschien een vleesvervanger.
En vast tussendoor nog wel wat mandarijnen

B: hardlopen, en iets met paard

Vanavond hier een feestje voor m'n bijna 18-jarige zusje, dus ik zal vast nog wel wat gaan drinken.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:38

Gewoon luisteren naar je gevoel Fleur, meestal als je dan juist weinig gaat eten/compenseren krijg je alleen maar meer zin in slecht eten.
Leuk dat je dat kookboek gekregen hebt, mooi lijstje ook vandaag :D

Mooi lijstje ook zadiacje! Alleen van de kant en klare salade ben ik nooit zo'n fan maar moet een keer kunnen!
Misschien juist accepteren dat het gewoon je bouw is om wat minder grote borsten te hebben? Met gewicht erbij komt het op je buik dus dat is niet de oplossing.. Met krachttraining kun je alles natuurlijk strakker & gevormder maken maar dat ik juist niet handig voor je borsten gezien die toch met name uit vet bestaan. Je kunt je borstspier trainen wat je wil maar daardoor worden je borsten niet echt groter helaas :P
Dus lekker accepteren hoe je eruit ziet :D

Dani, inderdaad een beetje weinig. Die broodjes klinken wel lekker! Maar niet fijn dat je er zo op reageert, reageer je altijd zo op brood?

Vandaag een rustdagje maar ik eet gewoon wat ik normaal op trainingsdagen eet want morgen is mijn eerste hardloopwedstrijdje en ik wil natuurlijk genoeg energie hebben! :D En het liefste in de top 5 rennen :+

O: 90 gram havermout, 7.5 gram lijnzaad, 7.5 gram haverzemelen, 200 ml ongezoete sojamelk & 150 gram appel met kaneel
De rest post ik vanavond even in een keer :)

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:53

Al een tijdje niets geplaatst want de laatste dagen ben ik flink los gegaan met eten
O- 75 gram havermout, 150 ml sojamelk, 122 gram banaan, theelepel kaneel.

Hoe veel gram eiwitten, vetten en koolhydraten nemen jullie ongeveer op een dag? Of wat is jullie richtlijn?

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:00

AllstarLove schreef:
Al een tijdje niets geplaatst want de laatste dagen ben ik flink los gegaan met eten
O- 75 gram havermout, 150 ml sojamelk, 122 gram banaan, theelepel kaneel.

Hoe veel gram eiwitten, vetten en koolhydraten nemen jullie ongeveer op een dag? Of wat is jullie richtlijn?

Ik sport veel en probeer 2 gram eiwit per kg, 1 gram vet en de rest koolhydraten te eten.
Dus 110-55-.. Maar met name de eiwitten zijn te hoog als je niet zo veel sport!

Ongeveer 0.8 gram eiwit, 1 gram vet en de rest koolhydraten bij normale activiteit lijkt mij normaal :)

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:27

Succes met je wedstrijd morgen Lis! Hoeveel km ga je lopen? :)
Ik eet vandaag ook gewoon normaal, ga niet compenseren door minder te eten, alleen wil ik ongezonde dingen komende dagen gewoon even zoveel mogelijk vermijden.

Allstarlove ik heb even voor je gekeken en op normale nette dagen zit ik qua eiwit tussen de 45 en 60 gram, kh tussen de 130 en 250 gram en vet tussen de 45 en 70 gram ongeveer. Alleen dat staat op valtaf bij totaal, zit het met de verhoudingen van grammen die jij nu noemt Lis, ben daar nog niet thuis in namelijk :o
De grote verschillen in kdh's zit vooral in m'n avondeten en of ik een keer stiekem wat extra snoep. Een richtlijn heb ik nog niet echt, ben pas een weekje zo m'n eten aan het bijhouden, dus ik wil eerst is een wat duidelijker beeld krijgen van mijn huidige eetpatroon.

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:37

Oke dankjulliewel! Ik sport niet heel veel, af en toe hardlopen of paardrijden. Zal het zo even invullen wat ik tot nu toe heb gegeten en proberen m'n avondeten er een beetje aan toe te passen.

En succes met je wedstrijd lis!

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:55

Thanks Fleur & Allstarlove! Maar 5 km, dus niet echt bijzondere voorbereidingen nodig wat betreft eten maar zou hem heel graag binnen 24 min lopen dus beetje extra energie mag :P

Die 0.8 gram eiwit en 1 gram vet per kg zijn dingen die ik opgezocht heb op internet (artikelen, pubmed enzo) dus is geen vast gegeven.
Ligt er ook net weer aan hoe je lichaam reageert en wat voor voedingsrichtlijnen je volgt maar voor de gemiddelde mens wel een goede richtlijn denk ik zo.