Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anneliesdj schreef:O nee maar ik woon in het bos en er nestelt een koppel sperwers/buizerds op nog geen 100 meter, dus mijn angst is niet bepaald ongegrond.
Maar zijn je kippen niet alert genoeg of niet snel genoeg? En helpt het als je veel struiken hebt staan of de ren vlak naast huis hebt?
En is mijn gedachte dat een grote kip te groot is voor een sperwer wel redelijk? Of worden die net zo makkelijk gegapt?
anneliesdj schreef:O nee maar ik woon in het bos en er nestelt een koppel sperwers/buizerds op nog geen 100 meter, dus mijn angst is niet bepaald ongegrond.
Maar zijn je kippen niet alert genoeg of niet snel genoeg? En helpt het als je veel struiken hebt staan of de ren vlak naast huis hebt?
En is mijn gedachte dat een grote kip te groot is voor een sperwer wel redelijk? Of worden die net zo makkelijk gegapt?
franka75 schreef:anneliesdj schreef:O nee maar ik woon in het bos en er nestelt een koppel sperwers/buizerds op nog geen 100 meter, dus mijn angst is niet bepaald ongegrond.
die beestjes zijn zeer behendig al vliegend , hij zal moeite hebben met een kip maar het zeker proberen
anneliesdj schreef:Ik heb trouwens een flinke hazelaar staan waar ik de ren wil maken, zit nog even te denken of die naast of in de ren komt. Maar die bied behoorlijk wat beschutting als hij goed in het blad staat.
Sjolvir schreef:Hmmmm, kersen... alleen gaat kersenboom hier niet passen.
Appeltaart, klinkt ook goed, maar een appeltaartboom is denk ik te veel gevraagd.![]()
Soldetuut, pracht tuin van je vader, heel afwissellend van alles naast en bij elkaar.
Die terasplanken ook goed idee om te gebruiken als bakken hout.
Hier ook tomaatjes poging, voor salade en pasta, en courgette uiteraard ook voor in de pasta, zou niet weten wat ik anders met
een courgette moest doen, vind het eigenlijk smakeloze dingen, maar wel leuk op een composthoop.
En de zaadjes die nu uitkomen zijn leuk! Hele grote blaadjes op een steeltje.
Anneliesjdj, tomaten lukken niet, hoorde net mijn buurvrouw hetzelfde zeggen en ook aardbeien wou bij haar niet.
Hoop dat ik met mijn stukje tuin dan meer geluk heb.
Zijn ze gek bij de tuincentra? zakje aarbei zaadjes 5 euro? huh? Is dat normaal?
paarse asperges, fun! Ken wel die bonen die verkleuren als je ze kookt vind ik ook enig.
(zijn paars worden gewoon groen)
Sabelpootjes zijn wel heel schattig en is toch niet erg dat het kleine eitjes zijn?
Filmpje van die kipjes, die kippen zijn ook leuk om te zien, maar dan moet ik met 3 kippen elke week cake gaan bakken
om van al die eieren af te komen.
Hier is het idee, kippen aan zijkant van het huis en als ik thuis ben kunnen ze ook achtertuin in, of als ik niet thuis ben
en moestuinplantjes zijn niet meer TE kwetsbaar, voor die eetmonstertjes.
Anneliesdj, ik heb geluk!
Net even 1 conifeer getest, je trekt ze zo om!
Zijn al deskundig om zeep geholpen door de buren die er muurtje langs hebben gezet en hun hele tuin hebben betegeld.
Dat komt dus goed!
(meteen ook weer even samen over de schutting gehad, die zij ook willen, dus samen kosten delen en samen plaatsen
en samen 1 uitzoeken die we beiden wel leuk vinden. )
De gewraakte conifeer die slachtoffer werd van mijn test actie.
[ Afbeelding ]
Oh, oh, ben denk ik ook even kwijt.. in andere site...