Gezond(er) eten deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VogeltjeM

Re: Gezond(er) eten deel III

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 23:38

Ja en laatst hadden ze ook ineens mango :D

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:01

Ik eet ook vrij veel diepvriesfruit. Zeker 1 doosje per week. Ik doe het vaak door de kwark, maar dan gaat het fruit wel eerst even in de magnetron. Ook in smoothies is het erg lekker, en de mango smaakt goed :) De aardbeien niet vind ik (erg slap).

Trouwens, ik had laatst voor het eerst sinds tijden weer biologische wilde zalm gegeten. Wat een verschil in smaak zeg! Echt heel smaakvol en stevig van structuur. Lijkt echt niet op de 'normale' diepvrieszalm. Ik las ook dat er in wilde zalm 4 keer zoveel vitamine d zit als in kweekzalm.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:21

De Turk bij ons op het plein gaat binnenkort een bio viswinkel openen :D Daar ben ik erg blij mee, want ik ben sowieso al fan van hun hele betaalbare biovlees :j

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 12:54

Nice!!

Wij gaan vanavond grillen, heb al de verzoeknummertjes 'veel groente' en 'veel vis' opgegeven :D
En heb voor de lunch een pannenkoek van havermout, spelt, banaan, melk en cacao gemaakt. Ben heel benieuwd hoe ie smaakt!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:27

lekker gezond een bak B&J's aant leegeten O:) kon mezelf niet inhouden,, maar genieten is het wel *\o/*

(de hele bak gaat me niet lukken hoor, hooguit 1/3 :=

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:16

:= Gezonde keuze Toad.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:58

haha, voor de rest vandaag wel gezond gegeten hoor.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 10:15

Ik heb nog geen vriezer dus als ik ijs heb moet het in een keer op. Gelukkig heb ik meestal wel hulp :D

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:43

vandaag weer wilde zalm gegeten met wortel en prei. Hmm, dat is zoo lekker!

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:42

Toad schreef:
vandaag weer wilde zalm gegeten met wortel en prei. Hmm, dat is zoo lekker!

Ik dacht dat ik in het vegetariërstopic zat, had al helemaal een halfboze reactie uitgetypt _O- lekker wakker weer :')

Kent iemand de granenbiscuitjes van Lu? De meeste 'gezonde koekjes' zijn toch niet zo verantwoord, maar deze leken me qua ingrediënten en suiker wel mee te vallen. Het is natuurlijk niet iets voor elke dag, maar misschien wel handig als tussendoortje af en toe. Wat vinden jullie? :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:49

Nee, al dat soort zogenaamd gezonde tussendoortjes zijn echt niet zo gezond. :n neem liever een stuk fruit.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 00:25

Ik eet 5-7 stuks fruit per dag, en af en toe heb ik daar wel genoeg van :') Ik ben het met je eens hoor, die granenkoekjes moet je niet nemen omdat ze zo supergezond zijn, maar ik zocht deze meer omdat ze weinig kwaad kunnen.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 00:36

Die koekjes kunnen vast wel met mate :) zelf bak ik graag zelf mn koekjes, heb ik helemaal controle over wat erin zit :D ik bewaar ze in de vriezer en bak dus altijd een grote voorraad tegelijk. Ik vind het heel handig zo :)

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 00:38

Oooh, zelf bakken, wat een goed idee! :D Jammer dat ik geen oven heb. Van het weekend maar weer eens mijn ouders pesten en hun oven gebruiken :j

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 00:42

:D

Ik heb ook eerder in dit topic een link geplaatst van een recept waar je geen oven voor nodig hebt, enkel een vriezer. Het smaakt een beetje naar een lionreep. Moet je mn berichten maar eens doorspitten in dit topic als je benieuwd bent :) ik vond het wel een aanrader iig :)

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 00:55

VogeltjeM schreef:
Ik heb iets lekkers gemaakt joh gisteren!! :oo

3 eetlepels melk/water
1 eetlepel cacao
65 gram pindakaas (de goede variant dan)
30 gram zemelen
150 gram havermout
Evt beetje honing

In een klein pannetje de melk aan de kook brengen, dan van het vuur de pindakaas etc erdoorheen roeren (beginnen met de cacao en pindakaas). Doe het mengsel in een vierkantevorm en zet het een paar uur in de vriezer. Dan kun je er koekjes of repen van snijden. Serveren uit de vriezer :) het is niet hard bevroren ofzo, en ik merk dat het weer uit elkaar valt als het ontdooit :)

Echt een aanrader!! Smaakt een beetje naar een lionreep.

Gevonden :D Wat een goed idee! ff quoten anders raak ik 'm weer kwijt :o Dankjewel!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:42

Ik heb een lekkere snack voor vanmiddag in de oven staan :-)

Dunne plakjes granny smith appel met honing eroverheen. Half uurtje in de oven. Ruikt al erg lekker!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:47

CleovG schreef:
Ik heb een lekkere snack voor vanmiddag in de oven staan :-)

Dunne plakjes granny smith appel met honing eroverheen. Half uurtje in de oven. Ruikt al erg lekker!

Klinkt lekker!

Ik heb gister dit gemaakt, en het was zo vreselijk lekker dat ik het even met jullie wilde delen :9

http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/ ... rty=rating

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:29

hingen we potdories op pagina 2 :+
maar vandaag vrij gezond tot nog toe, volkoren boterhammetjes als ontbijt en lunch, wel twee bastognekoeken op bij de koffie op mijn werk, maar vooruit , vanavond volkorenpasta met tuinboontjes, kip en pesto

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 16:01

Oh lekker, ik had nog tuinboontjes en kip in huis, maar wist niet wat ik ermee moest :D ik ben geïnspireerd!

Bij mij gaat het super momenteel met gezond eten, want ik doe aan de lijn :')

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:35

hmm die pasta klinkt lekker! ik ben sowieso wel fan van tuinboontjes en mijn vriend ook :)

Faraon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:35

Over gezonde tussendoortjes;

Je hebt bij de AH bij de koeken volgens mij speltkoekjes met cranberry van Leef! Zijn erg lekker en volgens mij nog redelijk gezond?!
Wel redelijk prijzig 1,99 voor 4

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:48

Ik ben vega gaan eten, maar erg makkelijk vind ik het niet. De groenten komen nu echt m'n neus uit. Als ik aan het avondeten denk word ik al helemaal naar :')

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:59

Ik meld me hier ook even!

Mijn voornemen is om gezonder en het liefst biologisch te gaan eten.. Er zit hier in de buurt een EkoPlaza en ben al op de site van Kievitamines.nl aan het kijken, dan krijg je elke week een biologisch groentepakket.. Dat lijkt me wel wat!
Weet iemand nog goede, goedkope winkels in omgeving Den Haag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:23

Toad schreef:
Ik eet ook vrij veel diepvriesfruit. Zeker 1 doosje per week. Ik doe het vaak door de kwark, maar dan gaat het fruit wel eerst even in de magnetron. Ook in smoothies is het erg lekker, en de mango smaakt goed :) De aardbeien niet vind ik (erg slap).

Trouwens, ik had laatst voor het eerst sinds tijden weer biologische wilde zalm gegeten. Wat een verschil in smaak zeg! Echt heel smaakvol en stevig van structuur. Lijkt echt niet op de 'normale' diepvrieszalm. Ik las ook dat er in wilde zalm 4 keer zoveel vitamine d zit als in kweekzalm.

Hoe lang doe je dat in de magnetron? :)