Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaartPaard

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:34

Volgens Amber waren die adzukibonen ofzo heel goed. Misschien ook maar eens proberen..

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:37

Mijn smoothie is trouwens echt super super super lekker :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:51

Wat voor heb je gemaakt dan?

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:53

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:54

Goeeedemorgen :)

Ik ben vandaag de dag slecht begonnen, met twee speltcrackers met biologische smeerkaas en een GIGApaasei, dat nu gelukkig op is :')

Weet nog niet echt wat ik verder ga eten vandaag :) Het wordt in ieder geval een saaie, lange dag, want ik moet leren voor mn toetsen..

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:56

Klinkt lekker Maartje! Maar hoe kom je aan radijsbladeren en basilicumbladeren? :P

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:58

Haha lekker hoor een paasei :D Gelukkig is pasen hier allang voorbij.

Nou als je een bosje radijsjes koopt dan snij je gewoon de bladeren eraf :) Basilicum kan je als plantj ekopen maar je kan ook bij de appie zo'n bakje kopen en dan zijn de bladeren wat mooier en groter, die heb ik nu ook gebruikt :)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:10

@MaartPaard: die smoothie klinkt goed! Die ga ik zeker opslaan. Ik wil toch ook een keer overgaan op wat andere smoothies, wat meer met groenten. Maar het idee van groentes in mijn heerlijk fruitsmoothie staat me nog een beetje tegen. Maar dat komt wel goed. :P

Goed idee trouwens van die bonen zelf weken etc. dan kan je inderdaad beter de hoeveelheid bepalen. Misschien ook maar een keertje doen. :)

Mensen die hebben liggen snoozen, haha. Ik werd ook 2 minuten voor me wekker wakker, maar ik was in zo'n diepe slaap dat ik me ogen bijna niet open kon krijgen. Maar aangezien ik een uur later zou gaan hardlopen moest ik wel opstaan, dus uiteindelijk ook wel gelukt. Om half 11 ga ik dus weer het rondje met me huisgenoot lopen en ik kan zowaar zeggen dat ik er zin in heb! Kijken of we het misschien nu al een stukje verder kunnen pushen, zo niet dan lopen we lekker hetzelfde rondje. Daarna bakje kwark met misschien een manderijntje, schijnt dat kwark goed is na sporten, iemand die me kan vertellen waarom precies?

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:11

@Colway: lekker is dat he, als je paard zo goed loopt! Gister heb ik ook enorm fijn gereden.

@Mara: lekker gratis fruit! Geniet ervan!

@Noor: fijn dat het nu beter gaat :)

Bah, witte bonen lust ik niet. Althans, heb ze nog nooit vers gegeten denk ik. Ik vind ze zo melig en vies.

Ik heb net een smoothie gemaakt van 1 banaan, 250 gr diepvries blauwe bessen (wel ontdooid) en half blikje kokosmelk. Lekker!!!!! Heb echt zitten genieten.

Tip: ik heb gister bij de Aldi 2 mango's en 2 avocado's gehaald. Ze waren per 2 1,29 euro. Koopje! Ben benieuwd hoe ze smaken :)

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:45

Ik ben ook weer in het land, beetje een jetlag en honger op de vreemdste tijden, maar dat zal wel bijtrekken. Paasweekend was qua gezond eten natuurlijk een ramp, maar we pakken de draad weer op.

Mara: Ik neem aan dat kwark gezond is na het sporten vanwege de grote hoeveelheid eiwitten erin, dat bevorderd spierherstel. Ook heeft het weinig koolhydraten, wat dan weer positief voor de lijn is.

Ik las overigens dat magere yoghurt helemaal niet zo goed voor de lijn is? En dat je lichaam de calcium uit magere yoghurt niet opneemt? Iemand die daar meer van weet?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:49

@ Mara kwark na sporten heeft te maken met de eiwtten en die zijn nodig voor spierherstel/opbouw

Ohhh en groente in je smoothies gewoon doen, proef je niets van, alleen de kleur wordt minder mooi ;-)

@ Avonturier, je lichaam haalt inderdaad geen of weinig calcium uit melk/yoghurt, calcium moet in een bepaalde vorm zijn wil het opneembaar zijn, beter kan je geloof ik peulvruchten eten.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:58

Hihi ik vind het juist altijd wel leuk als mn smoothie groen wordt van de spinazie :P Staat zo gezond :')

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:02

De mijne was vanmorgen een beetje groen/bruin :+ (door de boerenkool/zwarte bes/sinaasappel) en dan met allemaal groene vlokjes erin (want een staafmixer is minder glad makend dan de blender denk ik)

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:08

mijn tante had laatst een foto van haar smoothie geplaatst op fb, en die zag er donkerbruin uit, niet echt aantrekkelijk...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:18

Ohhh ik plaats ook wel eens foto's van mij smoothies en boodschappen haha, mensen denken dat ik gek ben geworden ;-)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:37

Lol, gewoon lekker laten denken Colway. Maar wat gooi je er dan in hemelsnaam in waardoor het bruin wordt? :P

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:51

Dit waren de ingredienten:
Apple, banana, nettle, sellery, salade, dandelion, cranberries, blueberries, lemon and ginger topping

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:04

Groen + oranje of rood wordt bruin ;-)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:21

Wat voor oranjes gooi jij in een smoothie? Sinaasappel + kiwi + peer + spinazie wordt felgroen :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:23

boerenkool + sinaasappel en rode bessen wordt bruin ;-)

Spinazie kleurt sowieso veel groener dan boerenkool en andijvie kleurt juist weer lichtgroen ;-)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:25

Allright. Leer der kleuren.

Vandaag voor de lunch lekker mijn overgebleven avondeten van gisterenavond (wokgerecht met broccoli, prei en vis) opgewarmd met 2 eitjes en nog een halve rode paprika. :9 Het gaat me ook steeds beter af om minder koolhydraten te eten. Is ook echt een kwestie van wennen.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:44

Minder koolhydraten vind ik nog best lastig..vooral het laten staan van brood. Het is zo makkelijk (en goedkoper) Ook wordt ik snel trillerig en ik sport ook vrij veel. Ik denk dat mijn lichaam wel koolhydraten nodig heeft om goed te functioneren. Ik probeer het wel te beperken en de ene dag iets meer dan de andere dag

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:51

Was toch al niet zo'n broodeter dus dat is niet zo'n probleem. Ik probeer het als Phylos aan te pakken.
Mijn salade was trouwens lekker :9 Wel wat veel, kleinere porties kunnen geen kwaad.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:56

Je kan toch speltbrood nemen phylos?

Weet iemand trouwens hoe je crackers zelf maakt?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:07

Ik merk ook dat als ik sport, ik meer behoefte heb aan koolhydraten hoor :) Alleen met mijn belachelijk drukke, maar nonsportieve leven, kan ik het best koolhydraten een beetje laten staan :)

Maartje: misschien is dit iets? http://www.eenkiloperweek.nl/index.php? ... e&id=74608