Vegetariërs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pippaa

Re: Vegetariërs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:51

Volgens mij maakte mijn moeder altijd gekookte prei. Iew.
Wij hebben zo broccoli, indian curry aardappelgolfjes (klinkt heel spectaculair, is het niet) en burritos van gisteren die overgebleven zijn. Alles moest op :P

Lucieluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:12

Douce, wij eten thuis regelmatig prei, met een sausje! Lekker hoor :)

Klinkt lekker Pippaa!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 21:10

Ik heb nu net twee kaiserbroodjes op om de ergste honger te stillen, ga straks een lekker tortellinisoepje maken met stokbroodjes en kruidenboter erbij :Y) (altijd op maandag, lekker laat eten ivm paardrijles :P )

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:25

Douce schreef:
Vegetarische lasagne in de viswinkel :')? Klinkt zo...
Wij hadden vandaag gekookte prei. Eten meer mensen dat wel eens? Ik heb 't echt pas een jaar geleden voor het eerst op.

Tja, maar ze hebben hem ook gewoon bij een beenhouwer ofzo, bij ons int stad hadden ze hem toch ook. Staat hij gewoon bij de andere lasagnes.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:31

Geloof het ook wel, maar het klinkt natuurlijk wel als een paradox. Maar tenslotte liggen hier de vegaburgers ook gewoon tussen het vlees.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 22:40

Ja precies. Al hebben ze er bij de jumbo een heel speciaal vak voor. Duurde ff voor ik daar achter kwam :P

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 23:43

Pffft... ik heb de supermarkten afgezworen. Het was vandaag weer zo'n ramp, de purechocoladerijstwafels waren op (de enige versie waar geen melk in zit, en ik ben verslááfd aan chocoladerijstwafels), het biologische brood was op, de enige veganistische chocolade is uit het assortiment gehaald en ik heb een halfuur alle etiketten staan nalezen (lactose ei ei ei lactose melk melk melk kan sporen bevatten van...) en ik heb het nu echt even gehad. Ben naar huis gegaan met een bak sojayoghurt, want soja-ijs hadden ze ook niet meer. :(

Dat wordt dus shoppen bij de biowinkel, waar alles tien keer zo duur is. Leeeuuuuuk! :+

Nou, goed, genoeg geklaagd :P Iedereen lekker gegeten vandaag?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 23:54

Zijn er geen andere supermarkten in de buurt? Wel stom zeg... In dat boekje staat ook hoe je zelf sojaijs kan maken? :D
T is vooral wennen in het begin, na een tijdje weet je vast wel wat waar wel en niet in zir :j

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 07:54

Ik dacht dat ik ook wel redelijk wist waar vlees en vleesbijproduct in zat, maar ik heb me keihard vergist in engels bier. Daar schijnt vis/varkensvet in te zitten voor een stevig laagje schuim.. :r

Ik ben nogal een speciaalbierliefhebber maar dus nooit geweten (sinds 4mnd geleden) dat er in guinness en murpheys dus vleesbijproduct zat. Bah.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 08:05

Magrathea schreef:
Dat klinkt wel lekker ja :j dank jullie voor de tips .
Het wordt vooral lastig om dingen te vinden die mijn vriend en ik allebei lusten, tegen de tijd dat we samen wonen. We gaan nogal vaak apart eten vrees ik :+ hij houdt bijv heel erg van zuurkool terwijl ik daar echt van over mijn nek ga.

wat mij heeft geholpen met zuurkool...sowieso aantal keer doorsnijden(of knippen, ook handig) en daarna met een scheutje sinaasappelsap en wat water echt nog een 20 minuutjes in een afgesloten pan op laag vuur laten pruttelen
ik lust het wel, maar dan moet het übergaar zijn
dan kun je eventueel ananas, banaan, appel en cashewnootjes toevoegen , aardappelpuree er op en nog even in de oven

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 08:25

In guinnes ook? -O- ;(

Dat klinkt goed sonja! Ga ik ook eens proberen :9

Vervelend zeg, appelmoes! Lastig ook, inderdaad voor alles een nieuw adresje zoeken, ze zullen toch nog wel ergens anders het een en ander hebben? De biowinkel is inderdaad érg duur..

Gister lekker couscous (in het water een heel blokje groentebouillon oplossen) gegeten met creme fraiche, munt, basilicum en gedroogd tomaatjes gegeten, makkelijk en érg lekker :9

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 08:32

Wat!? Categorie, belachelijk, hebben ze daar nog geen stofje voor uitgevonden?
Ik heb nog een flesje guiness in de koelkast, maar die drink ik nog wel op :j heb ik toch niet zelf gekocht.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:08

Ik heb pas ook eiersalade op, kwam ik er achteraf achter dat er kip in zat... Geen grote stukjes gelukkig.

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:59

Huh, dat verbaast me ook wel van dat Engelse bier!! Alsof die schuimlaag zo belangrijk is dat er varkens voor gedood moeten worden |o

Vanavond even makkelijk eten hier (ben nu pas thuis ;) ): Toscaanse carre van de Ap, aardappelschijfjes en rode kool :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 20:01

Ik ben echt dom. Was mijn frittata vergeten uit de oven te halen... Dus ik was klaar met eten en dacht ineens ....wut ik ben iets vergeten :+

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:05

En toen was tie zwart? :')

Wij hadden veganasi uit de laatste allerhande en die was pittig zeg!!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 20:19

Oh nee ik heb zo'n oventje dat uitgaat als de timer klaar is :j hij was lauwig xD

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:49

Vandaag, ei met spekreepjes, vegetarische dan he en bloemkool met aardappelen.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:54

Wat even we vandaag?

Ik heb zelf maar gekookt want mijn ouders willen persé döner halen, dus ik heb een koude pastasalade met tomatensaus en croutons :9

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:14

Hier aten we peen en erwtjes met aardappelen en een vega-schnitzl, lekker nederlands haha.
Morgen ga ik trouwnens weer duiken, maar deze keer neem ik vega-worstjes mee := En lekker wat cup-a-soupjes en een thermoskan met kokend water, jammie :9

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 20:31

Ik at veganistische vissticks op veganistisch brood met veganistische tomatensaus... :+ en een bakje soja-yoghurt toe. Erg lekker, dat wel!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:04

:+ Ik heb pasta gegeten met broccoli, ui, walnoten, ricottasausje gemaakt en mozarella erop gesmolten. Lekker (on)gezond := Had vandaag een stressvolle (drukke) dag (zie onderschrifttopic, daar staat en verslag) dus kon wel een vettig pastaatje gebruiken :D

Appelmoes, wat moet ik me voorstellen bij veganistische vissticks?

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:07

Sojasticks van Provamel! :j Uit de biologische supermarkt. Ben er vandaag geweest met mijn moeder, dus zij betaalde, ghehehehe. ~~}>

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:09

Honing haal ik altijd bij mijn collega, haar man doet dingen met bijen en sinds een jaartje heeft ze ook een eigen kolonie en wint daar ook honing van. Is heerlijk, en helemaal van blije bijen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:10

Produceren niet-blije bijen ook honing?