Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:16

Hier een lekker simpel kruidcakeje in de oven, maar het ruikt heeeerlijk

Saskiaa_Jarig

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:14

Lekker Phylos! :9

Ik ga morgen vast de bodem maken voor mijn kersenyoghurttaart. Donderdagavond komt er visite, dus woensdag de yoghut ed erop en donderdag nog de topping. Ben benieuwd hoe ie smaakt, het ziet er zo lekker uit! :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 01:15

Ik heb gekozen.. Het worden meringues morgen!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 01:22

vooral het verse nog net warme bananabrood :9

Ik moet altijd alles lang bakken in mijn ovetje.. cupcakes zijn na 30 minuten soms pas goed.. en dan bedoel ik dat een saté prikker na 20 minuten echt compleet besmeurd is :')

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 09:01

Roselie schreef:
Owhh speculaascake klinkt ook lekker!Heb je het recept?Of een link van de site?

Nou, eigenlijk heb ik dat vrij simpel gedaan :o Gewoon een pak fijne cakemix gekocht en daar een aantal eetlepels speculaas & koekkruiden van verstegen door gedaan. Hoeveel je er door wilt verschilt per persoon, zou er zeker 2 el in doen en dan het beslag even proeven of je er nog meer door wilt. (volgens mij had ik er ongeveer 3el door)

Nog even over de muffins, ik heb zelf de oven altijd op 175-180 graden, maar ik zie ook veel recepten die de oven ineens op 200graden hebben. Ik ben alleen bang dat ze dan alleen maar sneller droog worden. Gewoon maar 175-180 graden aanhouden?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 09:42

Jans, bij jou was je oven kapot he? Bij mij is mn huis kapot :')

Zette de wasmachine vandaag aan, plus de magnetron, alles begon te flikkeren en te knetteren. Niet goed geloof ik :+ Het is bij mij vandaag dus verboden ook maar iets in de keuken te doen :') Jammer want had onwijs zin om die Brookies te proberen vandaag...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:08

Bij mij ging ook het hele huis kapot, en de oven was de oorzaak :') toen moest de aardlek vervangen worden, hebben 2 uur in het donker gezeten op vrijdag avond met enorme trek in kipvingers uit de oven :')

De monteur is er, en volgens mij heeft hij het probleem al gevonden *\o/*
Nou heb ik enorme bakzin.. maar heb ik een flinke keelontsteking en kan ik mn spul zelf niet opeten :')

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:09

Aww, arme Priary! Enige wat ik kan bedenken wat je wel kan maken is arretjescake. :P Daar heb je alleen een pannetje op het vuur voor nodig om de boter te smelten en een koelkast om hem hard te laten worden. :P

En fijn Jans dat ze het gevonden hebben! Laat de Great Bake-Off voor jou beginnen. *\o/*

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:12

Electrisch fornuis op dezelfde groep :')

Nou ja, ik hoop dan maar dat iedereen mooie foto's gaat posten van hun baksels, kan ik daar visueel van mee genieten :P

Jans, das mooi balen van je keelontsteking... Wel fijn dat het probleem gevonden is! Ik wacht maar even op mijn vriend, die zei al dat ik stoppen moest vervangen maar ik heb zo het idee dat dat het probleem niet is :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:19

Het zal hoogstwaarschijnlijk in een apparaat zitten. Ik kan bij ons bijvoorbeeld niet de oven en de vaatwasser / wasmachine / droger tegelijkertijd aanhebben. :+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:21

Wij moeten idd ook uitkijken wat we tegelijk aan zetten, maar ik heb nog niet meegemaakt dat het allemaal al begint te knetteren als ik alleen al de lamp aan doe...

De oven/magnetron is er overigens helemaal mee gestopt, dus ben beetje bang dat het daaraan ligt ;(

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:22

Oei, dat klinkt idd niet goed Prairy! Hopelijk heeft je vriend het probleem snel gevonden en kan hij het oplossen. Misschien steeds 1 apparaat uit laten en de stop weer om zetten? Kun je kijken aan wel apparaat het ligt.

En Jans: let the baking begin! :D

Maar wat is jullie mening, muffins gwn op 175-180 graden bakken toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:22

Klinkt gewoon precies als wat er bij ons gebeurde :(:) wat voor merk hebben jullie?

Mijne is geen combi, maar echt een oven / gasfornuis van Smeg.. ben blij als hij het weer doet zometeen.

Meringues hier kom ik *\o/*

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:27

Siemens, het is een combi oven (denk nu 2 jaar oud?)

@Fugelicu, ik durf eigenlijk niet eraan te klooien en mijn vriend is pas om half 6 ofzo thuis. Zekeringen zijn ook niet goedkoop om mee uit te proberen. Gelukkig heb ik de mazzel dat hij een electrotechniek opleiding gedaan heeft ook al doet ie er nu niks meer mee.

Over de muffins, denk dat een hogere temp en kortere baktijd voor jou beter is als lagere temp en langere baktijd, dat ze dan smeuig worden zoals je wilt.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:41

Net het appelnotenbrood in de koelkast gezet, klopt het dat het een hele stevige massa is??
het staat nu afgedekt met een theedoek :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:42

Dan heb je nog garantie gok ik zo? Wettelijke garantie is 2 jaar :j

Nou de monteur is weg, rekening valt me 100% mee.. zo maar eens inkopen doen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:50

Hmm dan moet ik het bonnetje eens op gaan zoeken (hopen dat we die nog ergens hebben...)

Veel plezier met bakken ;)

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:05

Bij mijn ouders was de combi-oven 2 jaar geleden ook stuk. Viel idd nog onder de garantie. Idd handig dat je vriend electrotechniek gestudeerd heeft! Is het nog wel een beetje warm in huis dan? De CV doet het nog wel?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:21

EstherMe schreef:
Net het appelnotenbrood in de koelkast gezet, klopt het dat het een hele stevige massa is??
het staat nu afgedekt met een theedoek :)

Het moet nog wel 'vloeibaar' zijn, niet echt deeg-deegachtig. Maar het is zeker een stuk steviger dan 'normaal' cake beslag.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:30

FuGeLiCu schreef:
Bij mijn ouders was de combi-oven 2 jaar geleden ook stuk. Viel idd nog onder de garantie. Idd handig dat je vriend electrotechniek gestudeerd heeft! Is het nog wel een beetje warm in huis dan? De CV doet het nog wel?

Ja, het is een bepaalde groep die raar doet :) De vorige bewoners van ons huis (of die daarvoor) hebben een hele rare verdeling gemaakt met wat er op bepaalde groepen zit. Op de groep die nu uitgevallen is zit:
- Verlichting keuken
- Oven
- Wasmachine
- Droger
- Verlichting + stopcontacten garage
- Verlichting tuin
- Verlichting berging

Beetje veel dus :+

Nu ik erover nadenk, volgens mij zit de kookplaat op een aparte groep :) Dat zou wel fijn zijn, kan ik iig nog koken (en de arretjescake maken, staat dat recept ook in je overzicht _Mara?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:32

Overzicht?

Ik ben op weg naar nieuwegein, zitten iets meer winkels dan vianen (leveringsproblemen bij de supermarkt onder mn huis en te koud om te fietsen met dubbele keelontsteking) dus lekker om de hoek in de warme bus naar nieuwegein gedoken :')

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:32

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:34

Hoe bedoel je overzicht? Er is geen electrisch plan als je dat bedoelt. En het overzicht in de meterkast is ook nogal vaag :')

Mara, tnx, zal eens kijken of ik daar nog tijd voor heb na de belastingteruggave :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:35

Tnx! Ga ik zo thuis eens lekker doorneuzen :D

Ik bedoelde het overzicht van Mara :+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:38

Ah ik denk al :+

Voor het volgende deel moet die link wel in de startpost staan :D Of kan jij dat bij deze misschien ook doen Jans (als mod zijnde, of ben je dat niet van dit deel?)