Taarten decoreren XVI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MightyJoe

Re: Taarten decoreren XVI

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:38

Oeps, typfoutje. 24 cm. Dus het moet kloppen lijkt me..?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:41

heb ff op internet rondgekeken.. ik denk dat ik te kort heb gemixt. In het boek stond dat ik het gewoon door elkaar moest scheppen tot een mengsel zonder klonten. maar ik heb dit wel gemixt maar dat was maar een paar minuten. Raar dat in het boek niet staat dat je moet mixen...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:46

welk boek is het? Ik vond persoonlijk de hoeveelheid bloem wel laag maar ik zit even op het leukstetaartenforum te kijken en daar hebben ze een recept met 125 gr. bloem en 25 gr. maizena. Dus dat zal wel kloppen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:47

op het dlt forum gebruiken ze 5 eieren.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:51

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:58

ook belangrijk indd om lang genoeg te mixen, anders mislukt het biscuit ook!

Hier nog mn taartje van vandaag, gevuld met champagnecreme :P

Afbeelding

close-up van de roosjes:

Afbeelding

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:21

Mooie roosjes!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:30

Mooi hoor, voor het nette zou ik de 'onderkant' van de roosjes afknippen/snijden, zodat ze niet zo diep zijn :) .

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:42

Leuk die bloempotjes, hoe is die aarde gemaakt?

Cakeboard bekleden, Rinske, ik snap je uitleg niet zo? Je snijd hem op maat, vierkant dus, en dan je bakvorm erop leggen, en het 'gat' eruit snijden? Dan erop leggen, en dan de taart ertussen?

Nou mijn B de B taart is af! Het voorbeeld wat ik had uitgekozen, was eigenlijk veel te moeilijk voor mij. Maar toch eigenwijs, dus toch proberen te maken. En hij is best redelijk gelukt. Heb m wel echt nagemaakt, haha maar meer omdat het voorbeeld gewoon zo leuk is.
Heb m ook al gestapeld, morgen alleen nog de geboetseerde poes en B de B erop, en dan maak ik ook meteen foto's.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:08

Heeft iemand van jullie de PME cursus gedaan?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:17

Samantha_ schreef:
Leuk die bloempotjes, hoe is die aarde gemaakt?

Cakeboard bekleden, Rinske, ik snap je uitleg niet zo? Je snijd hem op maat, vierkant dus, en dan je bakvorm erop leggen, en het 'gat' eruit snijden? Dan erop leggen, en dan de taart ertussen?

Nou mijn B de B taart is af! Het voorbeeld wat ik had uitgekozen, was eigenlijk veel te moeilijk voor mij. Maar toch eigenwijs, dus toch proberen te maken. En hij is best redelijk gelukt. Heb m wel echt nagemaakt, haha maar meer omdat het voorbeeld gewoon zo leuk is.
Heb m ook al gestapeld, morgen alleen nog de geboetseerde poes en B de B erop, en dan maak ik ook meteen foto's.

Het bloempotje was maar een voorbeeld van DLT om aan Valina te laten zien hoe een bloempotje eruit ziet.
Maar volgens mij is de aarde van bastognekoeken gemaakt. Lijkt het in ieder geval wel op.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:19

Of verkruimelde chocoladecake :)

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:22

ohhh ik ben ideeën/inspiratie aan het opdoen voor klein opdrachtje van binnenkort....

Voor iemand die haar stage gelopen heeft bij een dierenarts praktijk. Ze wil hun bedanken met een 17,5 cm taartje in het teken van kleine gezelfschaps dieren ;).

Kom niet verder dan om de hele taart heen van die hangende botjes aan een touwtje met klein strikje eraan... wat kattenpootjes o.i.d. Nog meer ideeën??

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:30

Samantha_ schreef:

Ik rol de fondant uit en snijd hem nog niet op maat. Ik leg de bakvorm op de plak fondant. Snijd dan de ronde uit met een pizzasnijder (rondom het bakblik, even groot als de taart dus).

Dan maak ik een sneetje in de fondant plak, zodat hij een open kant heeft.

Ik leg de taart op de cakedrum en maak de cakedrum heeeeel lichtjes nat met een kwastje met water. Vooral niet te veel water!

Dan leg ik de plak fondant om de taart heen op de cakedrum en leg hem netjes om de taart heen.

Dan aan de achterkant maak ik hem op maat en leg ik de naden tegen elkaar. Dan met de smooter over de hele cakedrum om hem mooi glad te maken. En ook achter over de naad heen zodat je die niet meer ziet.

Als laatste maak ik de lap fondant pas op maat van de cakedrum. Dit doe ik door de smooter op 45 graden op de rand te zetten en zo de fondant af te 'snijden'/'smoothen'.
Dan nog een lintje om de cakedrum heen en het ziet er netjes uit :D .

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:33

Ja nu vat ik m, hihi!

Die PME cursus, ik wil me opgeven voor PME 1 in houten bij liescakeshop, in september, maar het aanmelden op de site lukt me niet, hij stapt niet door.

Twijfel wel, het is toch 250 euro, en kost me 2 vrije dagen, omdat het op vrijdag en zaterdag is...

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:35

Ik ga het proberen voor dochterlief haar taart, eind juli. Maar dat cakeboard, dat is zo'n dikke toch?
Verder zag ik laatst op youtube een filmpje van iemand, die smootherde met 2 smoothers? Iemand hier die dat ook doet?

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:37

Ik smoother zelfs met 3 verschillende smoothers :j Of bedoel je 2 smoothers tegelijk?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:38

Ja 2 tegelijk! Ze hield er 1 aan de zijkant, en 1 bovenop, en kreeg zo een hele strakke bovenkant.
En 3 verschillende, vertel?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:40

Ashleey_ schreef:
ohhh ik ben ideeën/inspiratie aan het opdoen voor klein opdrachtje van binnenkort....

Voor iemand die haar stage gelopen heeft bij een dierenarts praktijk. Ze wil hun bedanken met een 17,5 cm taartje in het teken van kleine gezelfschaps dieren ;).

Kom niet verder dan om de hele taart heen van die hangende botjes aan een touwtje met klein strikje eraan... wat kattenpootjes o.i.d. Nog meer ideeën??

Misschien een poes, cavia, konijn, hondje erbij?

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:41

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:41

Dat smoothen lukt mij trouwens nooit. Daar krijg ik scheuren van. Het wil bij mij nooit glad over het fondant glijden.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:42

Ik heb me opgegeven voor de vrijdag en zaterdag in september PME1 in Houten. Ben benieuwd. Heb geen ambities om taarten te gaan verkopen, maar ik wil graag een hoop leren.

@ Ashleey: misschien ook nog wat 'medicijnen' en injectiespuiten.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:45

Goede toevoeging Frensie. En een stethoscoop? Verbandje?
Misschien ook wel een hond of kat zo'n kap geven? :')

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:45

Polivy schreef:
Ashleey_ schreef:

Misschien een poes, cavia, konijn, hondje erbij?

nee boetseren is dus niet mijn ding := :D wil het beetje strak maar toch leuk houden!

Edit; medicijnen kan ik ook wel iets mee doen! Maar even kijken hoe ik die dan weer op de taart ga zetten...

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:47

Ook als boetseren niet je ding is (mijne nl ook niet) is bv een kat zoals die op die bol wol echt appeltje eitje, mocht je het toch ergens nog overwegen. Die is mij zelfs goed gelukt. :')
Ik ga verder nog even voor je nadenken.