Ik had ze ook gezien ja.. er zijn verschillende varianten.. weet niet of het er dan mooier van wordt.. iets om de volgende keer te proberen
Dorus
Geplaatst: 05-02-11 14:16
Ik denk dat het ook heel veel verschil maakt hoe je de bloemen maakt, of je gewone of mini-cupcakes hebt, hoe groot/rond/vlak je pot is. Etc. Beetje experimenteren dus
Ik ben taarten aan het maken en nu heb ik een probleem. Mijn marsepein is over datum. Ik dacht dat ik hem nog niet lang heb. De marsepein smaakt gewoon goed. Zouden jullie het gebruiken.
Dorus
Geplaatst: 05-02-11 15:34
De datum die op de verpakking staat is een uiterste verkoopdatum en daar is vaak een ruimte veiligheidsmarge op ingebouwd. Een pak melk die over de datum is en nog goed ruikt en eruit ziet durf ik gerust nog te drinken, maar bij marsepein weet ik niet goed genoeg hoe het moet smaken/ruiken/voelen dus dat zou ik niet aandurven.
En denkt de hema nou echt dat ze taarten aan ons verkocht krijgen
Hahahaha Falona, die Hema reclame zie ik ook . Hoe lang is ie overdatum? 2 weken over datum zou ik nog wel aandurven, 2 jaar niet .
Dorus
Geplaatst: 05-02-11 15:40
Die zie ik dus bijna iedere keer als ik in dit topic zit. Ik heb zo'n taart irl gezien en vond het niet zo bijzonder. En als je dan bedenkt dat mijn taart die er langs stond wel op ging en die Hema taart niet
probleem opgelost. die ik bij de hand had was van julie en dat durfde ik niet aan. Ik ben nog een keer gaan zoeken en heb uiteindelijk toch degene gevonden die niet over datum was. Had een extra kastje ingericht met bak spullen en daar lag de nieuwe.
Dorus
Geplaatst: 05-02-11 19:14
Met wat voor kleurstof kan ik kokos kleuren? Heb net een bakje kokosschraapsel bij de Appie meegenomen en wil die graag roze/rood kleuren. Kan dat gewoon met die Wilton icing colors?
Polivy
Geplaatst: 05-02-11 19:18
Ja hoor. Gewoon de kokos in een boterhamzakje ofzo doen en dan een klein beetje kleurstof erdoor. Gewoon beginnen met een klein beetje. O ja, begin met heel weinig kokos, want ik had wat meer en ik heb echt heeeel erg veel over.
Thx, dan ga ik dat zo eens proberen. Hubbie is namelijk weg. Bedenk me net trouwens (al googelend naar iets anders) dat het misschien wel leuk is om regenboog cupcakes te maken. Dat kan ook met diezelfde kleurstof?
Polivy
Geplaatst: 05-02-11 19:21
Jup. Gewoon kleurstof door je mix doen en dan het leuk in je cupcakebakje doen (ik heb een roze biscuit en een blauw biscuit in de vriezer staan) Overigens niet schrikken als het heel raar of donker uit de oven komt. De binnenkant is dan super
Dorus
Geplaatst: 05-02-11 19:23
ow ik heb ook roze kleurstof ik dacht dat ik alleen rood had
Gaaf MM, ben heel erg benieuwd!!! Ben je er happy mee?
MamaMiesje
Geplaatst: 05-02-11 21:21
Oké, daar gaat 'ie dan
De constructie: Een onderplaat 10 mm dik en 35 cm doorsnee Een bovenplaatje 10 mm dik en 18 cm doorsnee Twee kokertjes (van een lege rol zilverpapier) met fondant er omheen In die rolletjes een stukje rondhout (een bezemsteel in dit geval), onder en boven in de platen geschroefd
De voetjes: Een Blanda bolletje van 10 cm Eén sneetje er tussenuit gesneden, doormidden gedeeld en vooraan het voetje geplaatst Afsmeren, om het beentje heen 'drukken' en bekleden. Hier was ik zelf niet zo tevreden over de afwerking, met name aan de achterkant. Het is mooier als je gewoon een heel bolletje kunt maken en dan het beentje er doorheen drukt. Maar gezien de constructie -zie hierboven- was dat nu niet mogelijk
De opbouw: De 'buik' van Bot op het bovenste plankje
Zijn 'hoofd' erop en een zwarte band er omheen
Omdat ik nog allerlei details eraan moest maken en de taart steeds moest ronddraaien, toch maar weer van de constructie afgetild omdat al met al de taart zóveel woog dat het toch nog aardig wiebelig werd Twee randen blauw op de zwarte rand, zo vormde ik zijn mond Antennetje op zijn hoofd Oogjes erop en zijn armen eraan. De armen waren nog even moeilijk zoals jullie zien, want ze waren toch te zwaar en bleven niet in de taart hangen. Uiteindelijk opgelost door met satéprikkers de handjes in het lijf vast te zetten. Ik was niet zo tevreden met het zwart en blauw van zijn 'mond'. Had dat eigenlijk gisterenavond willen doen, maar ik werd ziek. Dus het moest allemaal vanmorgen nog en helaas met wat haast.
Het eindresultaat:
De reactie van de (bijna) jarige: En dáár doe je het nou voor