Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:14

Mag ik ook meedoen?

Ik wil niet zozeer afvallen (ok, een kilootje of 2 zou welkom zijn maar hoeft niet), maar heb enorm veel last van mijn maag en darmen...
Heb onlangs iets gelezen over het specifieke koolhydraten dieet om darmproblemen te verhelpen. Hierbij mag je geen granen, brood en pasta, maar wel enkelvoudige suikers zoals in fruit (maar dan niet deze in snoep en ijs uiteraard). Rijst zou je ook af en toe mogen omdat dit geen gluten bevat en zo minder belastend is. Droge witte wijn mag je (gelukkig) ook. Voor de rest eet je veel groenten (in het begin geen rauwe), eieren, magere vis en vleessoorten en bepaalde kaassoorten. Heeft er hier iemand ervaring mee?

Ik ben sinds gisteren gestart en hoop dit vol te houden tot mijn maag en darmen zich een beetje gedragen. Daarna zou ik geleidelijk dingen toe willen voegen (ben verslaafd aan geroosterde boterhammen, havermout... dus dat ga ik enorm missen)

coydog

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:18

Ik merk dat ik een stuk fitter ben sinds er geen brood e.d. op het menu staat.
Ook vaak problemen gehad die niet echt een oorzaak hadden (bv b12 tekort).
Dus zou het echt proberen als ik jou was, ben benieuwd naar jouw ervaringen.

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:26

Bedankt, een beetje meer energie zou bij mij ook welkom zijn... Hoe lang heeft het bij jou geduurd vooraleer je je fitter voelde?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:27

Ik ben ook benieuwd :j Ik ben Atkins voornamelijk gaan doen omdat m'n hele maag/darmstelsel chronisch van slag was en ik was het zat. Nu is alles rustig :)

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:29

Bij mij ging het na een week al beter, geen opgeblazen buik, chronisch diarree en meer energie.
Zie het nu zelfs weer zitten om met m'n paard te gaan starten, had ik begin dit jaar eigenlijk al afgeschreven.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:32

Ik had na een week extra energie en na 9 dagen was de hoofdpijn weg :) De darmproblemen waren vrijwel de eerste dag al opgelost.
Ik was ook altijd en overal misselijk, maar nu niet meer :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:42

ik ben ook veel fitter, toevallig zei mijn man net dat dat echt opvalt. Darmproblemen, die niet de aanleiding waren, zijn ook een stuk minder geworden. Ik mag dus geen suiker, granen (incl rijst, aardappelen, mais), bonen en peulvruchten, en geen zuivel. Alleen met dat laatst smokkel ik nog wel eens, zit nu dan ook aan een boekweitpannekoek met kaas :oo

Ik heb trouwens gisteren een heerlijke maaltijd gemaakt:

Voorgerecht was gegratineerde geitenkaas met truffelhoning, geserveerd met een dadelwalnootbrood en citroen chutney.
(geitenkaasje onder de grill tot die net zacht is, dan wat honing erover en serveren op wat rucola. Sneetje dadelwalnootbrood (van de AH) ernaast en een lepeltje citroenchutney (had mijn moeder gemaakt, die heeft het recept).

Hoofdgerecht was een stoofschotel van hamlappen, ui, spekjes, courgette, wortel, shiitakes en rode wijn. Allemaal eerst even fruiten in wat olijfolie en dan gaar sudderen in de rode wijn. Evt aanvullen met wat bouillon. Lekker simpel en prima te eten. Ik had er nog pastinaak doorheen, dat was iets te zoet, knolselderij zou ook prima kunnen (en blijft khd-vrij)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:50

Truffelhoning.... ^) I hate you :))

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:03

Ik voel me ook in bijna alle opzichten beter sinds ik geen suiker, brood, pasta en rijst meer eet. Alleen dat meer energie hebben, voel ik niet zo. Ik heb juist vaak een heel moe gevoel in mijn ledematen. Ik weet niet of dat het gebre aan kh's is of slaaptekost door Julia :o Ik vind het allergrootste voordeel (naast gewichtsverlies :o ) dat ik totaal niet meer opgeblazen ben, nooit meer winderig en ook gene honger meer heb. Ik zweer erbij!

Gister zat mijn man naast me een patatje flip te eten en dat was toch wel lastig hoor. Ik heb 1 frietje gepakt met een berg mayo en satésaus en toen was mijn honger wel weer gestilt. De weegschaal werkt nog steeds goed mee. Van de week de 68 langs zien komen, maar vanochtend weer net boven de 69. Morgen weegdag dus ik hoop dan wel onder de 69 te zitten. cm's gaan ook hard! Nog even en ik heb een stapel nieuwe rijbroeken nodig.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:04

Oh Lielle, dat klinkt goddelijk! Ik heb het voorgerecht voor kerst gevonden denk ik.

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:07

Super dat jullie ook minder darmproblemen kregen, en daar bovenop nog meer energie! Dat geeft mij echt moed :-).

@ Lielle, waarom is zuivel niet goed? Da voorgerecht klinkt lekker!

Vanmorgen als ontbijt een bol mozarella gegeten gesmolten in de microgolf omdat daar geen suikers in zitten, maar dit is misschien ook niet het meest ideale ontbijt...

k Ga vanavond dit topic eens wat uitgebreider proberen doorlezen (maar 56 blz, zal nog een beetje werk hebben :-) )

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:36

Mrijn, die moeheid in je ledematen komt vaak door een tekort aan zout en/of kalium :j Drink elke dag twee koppen bouillon, dat zal al veel helpen :)

Kun je geen eieren eten bij je ontbijt, Binoche? Ik zweer daar bij :D

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:53

Mrijn schreef:
Ik voel me ook in bijna alle opzichten beter sinds ik geen suiker, brood, pasta en rijst meer eet. Alleen dat meer energie hebben, voel ik niet zo. Ik heb juist vaak een heel moe gevoel in mijn ledematen. Ik weet niet of dat het gebre aan kh's is of slaaptekost door Julia :o Ik vind het allergrootste voordeel (naast gewichtsverlies :o ) dat ik totaal niet meer opgeblazen ben, nooit meer winderig en ook gene honger meer heb. Ik zweer erbij!

Gister zat mijn man naast me een patatje flip te eten en dat was toch wel lastig hoor. Ik heb 1 frietje gepakt met een berg mayo en satésaus en toen was mijn honger wel weer gestilt. De weegschaal werkt nog steeds goed mee. Van de week de 68 langs zien komen, maar vanochtend weer net boven de 69. Morgen weegdag dus ik hoop dan wel onder de 69 te zitten. cm's gaan ook hard! Nog even en ik heb een stapel nieuwe rijbroeken nodig.

Het moe gevoel in de ledematen kan ook nog door Magnesium tekort worden veroorzaakt. Magnesium kan je gewoon kopen, wordt door Atkins ook aangeraden, (evenals Ca en Zn en multivitaminen) misschien gewoon even proberen of het helpt?

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:45

@ phormicola: k ga dat morgenvroeg eens proberen, misschien eitjes met reepjes kippewit erdoor :-)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 09:54

Goedemorgen allen,

Het is alweer een paar weken geleden dat ik hier meepostte. Door omstandigheden even 2 weekjes afstand genomen van het dieet. Nu weer back on track. Ik heb alleen een beetje moeite om daadwerkelijk te starten en die pot met pepernoten/ schuimpjes op m'n bureau ongemoeid te laten :o

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 10:58

Dan die pot ergens anders neerzetten Jac :D

Hier ook stuk minder opgeblazen gevoel en hoewel het nog wel eens een dagje fout gaat, voel ik me top en *\o/*
Heb dit weekend ook het pak gekocht wat ik vorige week gezien had en de broek die vorige week nog zeker niet dicht ging, ging nu al iig op 1 haakje dicht!
Dus ik ben op de goede weg :))
Volgende stap is uiteraard dat die broek dan teg root word :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:01

goed zo ingrid! :D

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:05

had het ook niet verwacht hoor, want avond ervoor had ik bij mn ouders gegeten en aten ze hartige taart...gehakt, spinazie, rijst en bladerdeeg...
Bladerdeeg kon ik er wel afslopen maar de rijst was ruimschoots aanwezig...
maar goed, heeft blijkbaar geen dramatische gevolgen gehad :D
Behalve dan dat mn darmen de KHD wel even fijn vonden :o

Wil even paar dagen nu weer strikt zijn en dan langzaam eens richting fase 2 gaan en wat rood fruit in mn yoghurt toe gaan voegen :j

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:15

Wat doe jij ook alweer Ingrid? Atkins of SB?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:18

Wat kunnen lichamen verschillend reageren he? Jouw darmen zijn er blij mee, die van mij vermoorden me zowat :')

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:27

SB :)
Met een lichte Atkins-touch :+
Ben iets makkelijker met vet :j alleen niet de twee weken compleet non-khd aangehouden, ben paarkeer mist in gegaan...

Ja, mijn stoelgang lag ongeveer stil een paar dagen en als er wat uit komt was het een hel :o
Dus was er wel ff blij mee :o

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:41

Ik heb mezelf gister weer een kh-shock bezorgd :o. Vrienden kwamen borrelen en namen mijn lievelingswijntje mee. Daar hoorde natuurlijk allerlei lekkers bij en toen was het hek van de dam! Geen zin meer in avondeten, maar wel in een bak met ijs en heel veel pepernoten met schuimpjes toe. Vanochtend dus geen 68..., maar 69.4 (dat is toch -0.8 in een week). Nu 2 strengen dage en woensdag bij de coachmevrouw aan de vetmeter. Taille is trouwens nu al wel met 8 cm afgenomen!

Super dat je je pak al bijna past Ingrid! Ik mag geen nieuwe kleren kopen van mezelf (alleen nieuwe bh's want mijn oude hangen erbij voor nop). Ik ga pas inslaan als ik in de buurt ben van mijn streefgewicht.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:45

8 cm :wow: Goed hoor! We gaan allemaal weleens de mist in. Bij mij was Harry Potter de aanleiding. Atkins kan de boom in, ik ga choco chippies eten :')

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:47

ik koop verder ook eigenlijk niets nieuws, eerstvolgende broek wil ik in een maat kleiner :o
Maar aan de andere kant...als ik die maat kleiner pas...pas ik ook die hele stapel broeken weer die nu leuk liggen te zijn in mn kast >;)

Keertje de fout in moet kunnen toch? gewoon weer even paar dagen heel netjes en dan is het ook were goed :)

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:52

Mag ik mij ook melden? Ik ben nu sinds 12 weken bezig met gezonder eten en dan ook af te vallen. Ben van 75 kg naar 66 kg gegaan. Alleen las ik op de eerste pagina van dit topic dat er ook een 'eetstoornis' bestaat dat mensen alleen gezond eten.

Nu dacht ik toch wel een beetje aan mezelf. Ik eet alleen groentes, fruit, volkoren producten en ik drink alleen melk producten en water en soms een glas chrystal clear. Snoepen doe ik nooit omdat ik me dan nogal schuldig voel en bang ben dat ik me kilo's er weer bij krijg terwijl ik al zoveel ben afgevallen.