Wie bakt er nog meer zo graag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Re: Wie bakt er nog meer zo graag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:26

De kladdkaka was beter dan de vorige keer, hij komt ook hard aan moet ik zeggen. :')
Onze vriend de chef kok heeft net ook een stukje genomen en vond 'm erg lekker *\o/*

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:20

Ik vind het ook leuk om te bakken.. alleen heb ruzie met m'n oven.. Heb al een tijdje het idee dat hij niet goed opwarmt, doet gerust een uur over 175 graden.. Heb al een speciaal thermometertje gekocht, maar de indicator op de oven klopt gewoon.. Net een cake gebakken (niet aan de standen gedraaid) maar die kwam er zwart uit en nog lang niet gaar :n, zoveelste keer dat een simpele cake "mislukt".. (heb overigens al tig lekkere cakes met deze oven gebakken, dus aan mijn bakkunsten ligt het niet :+). Het vervelende is, dat de standen van knop zijn afgesleten, kan dus niet zien waar hij op staat, maar nergens anders op dan toen het wel goed ging..

Ik zit er aan te denken om een combi-magnetron aan te schaffen, omdat ik niet wil investeren in een inbouwoven (we huren particulier en wil geen cent meer uitgeven aan dit appartement dan nodig is).. Iemand ervaring met een bepaald type?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:27

Dan kan het zijn dat je bijvoorbeeld DENKT dat ie op elektrische oven staat, maar op hete lucht staat in werkelijkheid.. Dan moet de temp omlaag, anders gaat je dat te hard..

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:07

SaNNeS88 schreef:
Ik vind het ook leuk om te bakken.. alleen heb ruzie met m'n oven.. Heb al een tijdje het idee dat hij niet goed opwarmt, doet gerust een uur over 175 graden.. Heb al een speciaal thermometertje gekocht, maar de indicator op de oven klopt gewoon.. Net een cake gebakken (niet aan de standen gedraaid) maar die kwam er zwart uit en nog lang niet gaar :n, zoveelste keer dat een simpele cake "mislukt".. (heb overigens al tig lekkere cakes met deze oven gebakken, dus aan mijn bakkunsten ligt het niet :+). Het vervelende is, dat de standen van knop zijn afgesleten, kan dus niet zien waar hij op staat, maar nergens anders op dan toen het wel goed ging..

Ik zit er aan te denken om een combi-magnetron aan te schaffen, omdat ik niet wil investeren in een inbouwoven (we huren particulier en wil geen cent meer uitgeven aan dit appartement dan nodig is).. Iemand ervaring met een bepaald type?

als de cijfertjes ewg gaan kan je dat niet zelf streepjes zetten?
als je weet tot hoe hoog hij gaat kan je bij het begin een streepje zetten en bij het eind
begint hij op 50 en eindicht hij op 300 dan moet ie in het midden op 175 en dan kan je evt. daar de helft van doen dan kan je zo de graden weer weten

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:21

temperatuur is wel leesbaar, standen alleen niet :n

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 10:02

Nou, vriendlief heeft inderdaad aan de knoppen gedraaid.. mannen.. morgen (of vanavond) nieuwe poging wagen..

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:29

Ik heb een appeltaart gebakken voor een kinder verjaardag. Ik heb ipv een raster er van deeg een paardenhoofd bovenop gemaakt. Nu wil ik m nog een beetje decoreren. (oogje, hoofdstelletje enzo er op maken) Iemand een idee hoe ik dat t beste kan doen?

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:37

glazuur met kaneel er door ofzo ? ik zeg maar wat....
en rozijntje als oogje..

edit; of slagroom kleuren en daar er wat mee op maken?

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:40

ik zat zelf te denken aan een dun sliertje chocola ofzo, maar hoe doe je dat en waar koop je dat?
Laatst bijgewerkt door OldSkipper op 25-02-11 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:41

mm twijfel of dat lekker zou wezen? Chocolade met appeltaart in combi?
Je kan opzich toch gewoon chocolade smelten als je dan een spuitzak hebt met een dun mondje?

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:44

Ja dat is ook weer waar.. hmm of iets fruitigs ofzo? Ik heb wel een spuitzak maar daar zitten allemaal mondjes bij die flinke gaten hebben.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:15

je hebt wel van die speciale stiften van dockter oetker maar of dat smaakt weet ik niet?
Als je nouw appelsap met poedesuiker doet heb je appel glazuur? en dan een kleurstofje er door. als je dan een dun iets heb en veel geduld kan je telkens dippen en dan proberen er wat mee te tekenen?

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:25

Ik bak ook heel graag, vooral een aantal jaar geleden maakte ik regelmatig appeltaart, mon chou, kwarktaart, koekjes, cake, boterkoek ed...

Nu komt het er vaak niet echt meer van maar ik ben gek op de American cookies van de AH to go en wil deze zelf ook gaan maken :))
Iemand deze al eens gemaakt en welk recept heb je gebruikt?

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:33

Ik ben van plan om ze morgen te maken, en dan in het deeg een candy bar te doen. :9

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:36

arans schreef:
Ik ben van plan om ze morgen te maken, en dan in het deeg een candy bar te doen. :9

Dit slaat op mij neem ik aan? Maak je dan ook de donkere versie of gewoon de lichtbruine koekjes?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:25

M'n cakejes staan af te koelen.
De rolfondant kleuren ging best nog lastig, de marsepein kleurt sneller aan, je hebt voor die rolfondant meer kleurstof nodig.
En omdat ik toch op de probeertoer was heb ik bij 4 van dr 12 cakejes blauwe bessen door het beslag geroerd. Ik ben benieuwd.

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:45

Ik heb net brownie's gemaakt met witte chocolade stukjes :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 21:28

Bij mij zijn er chocoladekoekjes in de maak, deeg staat te harden in de diepvriezer.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:33

Klinkt ook allemaal lekker.
Cakejes staan schattig te staan op mijn standaard, maar ik heb zoveel pasta gegeten vanavond dat er echt geen meer bijpast bij m'n kopje thee, ik zit echt nog mega vol := .
De Rolfondant legt het bij de gezinsleden qua smaak trouwens wel af tegen de marsepein als versiering voor de cupcakes.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 22:37

Laurabram schreef:
De Rolfondant legt het bij de gezinsleden qua smaak trouwens wel af tegen de marsepein als versiering voor de cupcakes.

Dat is hier ook altijd de commentaar, maar fondant vind ik wel 10x makkelijker werken dan marsepein.

Mijn koekjes zijn lekkerrrrr :9 Ik heb van alles foto's gemaakt en mijn blog komt morgen :D

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:43

ladyisabelle schreef:
arans schreef:

Dit slaat op mij neem ik aan? Maak je dan ook de donkere versie of gewoon de lichtbruine koekjes?

http://picky-palate.com/page/3/ Dit recept wil ik ongeveer aanhouden, maart ik denk dat ik het recept uit mijn hummingbird boek ( mijn favo boek op het moment) aanpas door er cacao door het beslag te roeren.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:59

Ik word nou toch wel heel benieuwd naar dat hummingbird boek, toch eens in de winkel gaan kijken..

Bleehhh ik raak altijd al m'n recepten kwijt :') Nu weer op zoek naar die ene lekkere notentaart die ik had gezien :+

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 00:04

Echt kopen !!! ik dacht ook van er zullen vast een paar recepten in staan die wel leker zijn, maar ik wil ze allemaal proberen, en er staan ook heel veel verschillende dingen in.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 00:17

Ik ben de cakes aan het bakken voor m'n taarten van morgen.
Het plan is een 14-layers cake waarbij je de layers zelf moet snijden :=
Goddank heb ik een taartzaag. En ik ga hem vullen met chocoladefrosting en mokkacreme overdekt met chocoladeganache.
En dan ga ik nog de home-made vanilleslagroomtaart van de Hema maken. Zelfgemaakt is hij toch nét wat lekkerder ;)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 00:19

imd schreef:
Ik word nou toch wel heel benieuwd naar dat hummingbird boek, toch eens in de winkel gaan kijken..

Bleehhh ik raak altijd al m'n recepten kwijt :') Nu weer op zoek naar die ene lekkere notentaart die ik had gezien :+

Deze? http://yummyinmytummy.nl/zoet/taart/appelnotentaart/

Hihi, ik heb iedereen aangestoken met het Hummingbird boek :D Het is inderdaad écht z'n geld waard!