Taarten Decoreren VII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:38

Gewone slagroom met versteviger (klop-klop) erdoor :j

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:40

Ik ga wat verschillende kleuren proberen te mengen.. Heeft iemand hier ervaring mee? Op sommige sites staat dat je eerst de stukken marsepein apart moet kleuren en dan pas samen kneden en andere zeggen dat je het gewoon kan mengen als verf...

MamaMiesje

Re: Taarten Decoreren VII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:41

Met kleuren heb ik geen ervaring :n

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:49

Mrisss schreef:
Ik heb even weer een vraagje, Ik ken iemand die weg is van slagroomtaart. Nou heb ik al een recept gevonden voor de biscuit. (dat is toch hetzelfde wat ook tussen de originele slagroomtaarten zit?) Maar wat voor slagroom moet er tussen? Ik heb iets gevonden van aangevette slagroom. Maar kun je niet gewoon slagroom kloppen? Of zou dat te "slap" zijn en weer in elkaar storten?

Ik heb ook weleens een slagroomtaart gemaakt. Die heb ik gevuld met banketbakkersroom of botercreme-extra (botercreme met banketbakkersroom). Smaakte 'net echt'. De slagroom bovenop kun je verstevigen met klop-fix, dan blijft het allemaal net iets mooier.

Over het kleuren... ik heb eerst met de ene kleur volledig doorgekleurd en daarna de andere kleur erbij gedaan en dan weer goed doorgekneed. Werkte heel goed.

Mijn kaastaart is af en hij is leuk geworden!!! Was wel een ramp met vullen en afsmeren, op een of andere manier was de biscuit aan de buitenkant te 'knapperig' geworden, waardoor er met snijden hele stukken uit kwamen zetten. Ook had ik maar een ieniemienie paletmesje, dus het lukte me maar moeilijk om alles strak te krijgen. Maar ik moet zeggen dat ik met het uiteindelijke resultaat wel heel tevreden ben. Foto's volgen, moet ze nog even van de camera halen. ;)

Mrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:55

MootjeH schreef:
Mrisss schreef:
Ik heb even weer een vraagje, Ik ken iemand die weg is van slagroomtaart. Nou heb ik al een recept gevonden voor de biscuit. (dat is toch hetzelfde wat ook tussen de originele slagroomtaarten zit?) Maar wat voor slagroom moet er tussen? Ik heb iets gevonden van aangevette slagroom. Maar kun je niet gewoon slagroom kloppen? Of zou dat te "slap" zijn en weer in elkaar storten?

Ik heb ook weleens een slagroomtaart gemaakt. Die heb ik gevuld met banketbakkersroom of botercreme-extra (botercreme met banketbakkersroom). Smaakte 'net echt'. De slagroom bovenop kun je verstevigen met klop-fix, dan blijft het allemaal net iets mooier.

Misschien heel stom hoor (ik houd ook helemaal niet van slagroomtaart ;) ) Maareh je vult de taart toch met een jam ofzo en slagroom?

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:04

1234 schreef:
ponygekje21 schreef:
Kan iemand mij vertellen hoe ik het beste zelf aardbeienbavaroise kan maken? Ik wil de bavaroise mix van de webshop bestellen.. Daarbij moet ik slagroom en water mixen en dan naar eigen smaak maken. Hoe krijg ik de lekkerste aardbeienbavaroise? Met verse aardbeien?

Ik heb vorige week aardbeien-yoghurt bavarois gemaakt, maar dan zonder bavarois mix!
Ik heb zelf diepvries aardbeien gebruikt, en het was erg lekker! Gewoon die aardbeien gepureerd.
Wilde eerst verse gebruiken, maar in de supermarkt waren er niet echt mooie aardbeien op dat moment, dus had maar de diepvries genomen.

Ik heb dit recept gebruikt: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 ... tbavarois/

Je moet alleen wel de gelatine echt goed oplossen! hier staat dat je het moet oplossen met 3 eetlepels heet water, maar dat is veel te weinig.
Bij mij was het totaal niet opgelost. Toen ik later kokend water erbij deed, lostte het direct op, en nadat ik het erbij had gedaan en in de koelkast had laten opstijven, werd het een heel mooi gegeleerd geheel.

Iedereen vond het erg lekker hier!

Bedankt :D ga het zeker proberen! Krijg ik dan wel echt die lichtroze bavarois? En is het ook lekker om nog wat aardbeitjes in kleine stukjes te snijden en die dan door de bavarois te doen? dat je nog echte stukjes aardbei hebt?

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:04

Bedankt voor de tip MootjeH. Ik zal het eens gaan proberen!

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:08

Oh ja, ik had er idd ook nog een heel dun laagje aardbeienjam tussen. :j

Hier mijn muisjes op de kaas:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onderkant is een beetje rommelig geworden. Heb geprobeerd om het randje onder de bodem te schuiven. Dat lukte niet helemaal strak, maar voor de kaas vond ik het niet zo'n ramp. ;)
Laatst bijgewerkt door MootjeK op 05-05-10 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:08

Hij is leueueueukkk Mo!

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:10

Is het ook makkelijk om banketbakkersroom zelf te maken? of kan ik beter een 1 kilo zak banketbakkersroommix bestellen op de webshop?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:11

Die wil ik ook nog een keer gaan maken...

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:12

ponygekje21 schreef:
1234"
[quote="ponygekje21 schreef:
Kan iemand mij vertellen hoe ik het beste zelf aardbeienbavaroise kan maken? Ik wil de bavaroise mix van de webshop bestellen.. Daarbij moet ik slagroom en water mixen en dan naar eigen smaak maken. Hoe krijg ik de lekkerste aardbeienbavaroise? Met verse aardbeien?

Ik heb vorige week aardbeien-yoghurt bavarois gemaakt, maar dan zonder bavarois mix!
Ik heb zelf diepvries aardbeien gebruikt, en het was erg lekker! Gewoon die aardbeien gepureerd.
Wilde eerst verse gebruiken, maar in de supermarkt waren er niet echt mooie aardbeien op dat moment, dus had maar de diepvries genomen.

Ik heb dit recept gebruikt: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 ... tbavarois/

Je moet alleen wel de gelatine echt goed oplossen! hier staat dat je het moet oplossen met 3 eetlepels heet water, maar dat is veel te weinig.
Bij mij was het totaal niet opgelost. Toen ik later kokend water erbij deed, lostte het direct op, en nadat ik het erbij had gedaan en in de koelkast had laten opstijven, werd het een heel mooi gegeleerd geheel.

Iedereen vond het erg lekker hier!

Bedankt :D ga het zeker proberen! Krijg ik dan wel echt die lichtroze bavarois? En is het ook lekker om nog wat aardbeitjes in kleine stukjes te snijden en die dan door de bavarois te doen? dat je nog echte stukjes aardbei hebt?[/quote]

Ja dan krijg je mooie roze bavarois. Ik denk dat het wel lekker is hoor, om nog stukjes aardbei erdoorheen te doen, alleen heb het zelf niet gedaan, dus geen ervaring mee xD whaha

Heb ook nog foto's van de binnenkant van de taart, zodat je de kleur ook goed kan zien, alleen die kan k vrijdag pas van mn camera af halen xD kabeltje vergeten mee te nemen op vakantie :')
Laatst bijgewerkt door 1234 op 05-05-10 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:12

ponygekje21 schreef:
Is het ook makkelijk om banketbakkersroom zelf te maken? of kan ik beter een 1 kilo zak banketbakkersroommix bestellen op de webshop?

Ik heb gewoon zo'n zakje van DrOetker uit de supermarkt gebruikt.

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:13

oke die is al kant en klaar geloof ik he? is wel een stuk duurder natuurlijk ofniet? zat maar heel weinig in vond ik voor € 1,50

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:14

ik heb de bbrmix uit de shop, ideaal, werkt echt heel makkelijk

leuke taarten weer gemaakt de laatste dagen zeg, staan weer kunstwerkjes tussen.

Kelly je cc's vond ik echt helemaal geweldig :D
Laatst bijgewerkt door Lisette03 op 05-05-10 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:14

Is gewoon poeder en dan water erbij inderdaad.
Tuurlijk is het verhoudingsgewijs duurder, maar als het maar voor 1 taart een keer is...

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:15

Leuke taart Mootjeh! +:)+

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:35

LetsgoKelly schreef:
oneiros schreef:
Ik heb een 20 cm springvorm geleend en ben nu op zoek naar de site waar ik de hoeveelheden van mijn 24 cm sprongvoem vandaan heb. Die kan ik alleen niet meer vinden. Voor 24 cm gebruik ik 330 g mix, 5 eieren en 33 ml water. Wie kan mij aan de hoeveelheden en baktijd voor de 20 cm helpen?

Deze?
http://www.deleukstetaarten.nl/tabellen

Helaas gebruiken ze in die tabel geen 330 g mix bij een 24 cm springvorm. Ik heb het trouwens nog steeds niet gevonden.

Leuke muizentaart en schildpaddentaart zag ik trouwens voorbij komen. En die Mario stapel is fantastisch!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:39

leuk gedaan Mootje! :)

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:41

Iets te snel... :o

de tabel is van felicitaartjes.nl. *D Nu staat daar alleen geen 20 cm springvorm bij. :(

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:47

Gele room zelf maken is best nog wel veel werk hoor! Maar wel veeeeeel lekkerder.
Alleen kom maar eens aan de ingredienten, ben je niks goedkoper uit. En dat geroer en geroer en geroer tot het eens genoeg doorgekookt is. Pff, krijg er nog een lam arm van als ik eraan denk. :Y)
Gewoon een mixje, en idd, wat slagroom erdoor maakt het helemaal lekker. :9 Dan heb je zwitserse room.

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:49

Je kaastaart is echt leuk geworden zeg Mootjeh :j

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:02

@ Oneiros: Voor een ronde vorm van 20 cm zou het zijn: 200 gr biscuitmix, 3 eieren en 18 ml. water.. Zo heb ik het tenminste staan..

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:10

Echt super leuke taarten! :)
Die kaas met die muisjes is ook echt geweldig :D

Hier mijn eerste echte taartje die ik geboetseerd heb met marsepein :)
Laag 1: banketbakkersroom met daarop stroopwafelsnippers
Laag 2: slagroom met daarop chocoladesnippers

Deze heb ik gisteravond gemaakt, was bezig tot half 2 's nachts.... :o ik kon gewoon niet stoppen =')
Er zit niet echt een terugkomend thema in, behalve het eten.. maar ik wilde gewoon álles uitproberen (m'n nieuwe uitstekers, ik wilde een diertje boetseren, ik wilde cupcakes/taartje maken en óók wilde ik een roosje maken :') )

Helemaal
Afbeelding

Theepot, cupcake en muisjes met kaas
Afbeelding

Roosje, bloemetjes en appel :P
Afbeelding

M'n taartje <3
Afbeelding

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:11

Lindas2 schreef:
@ Oneiros: Voor een ronde vorm van 20 cm zou het zijn: 200 gr biscuitmix, 3 eieren en 18 ml. water.. Zo heb ik het tenminste staan..

Oh dit is wel handig!
Ik maak namelijk altijd teveel voor mijn 20 cm vormpje :')
Maar hoeveel gram eieren zijn dit dan, want bij 330 gram mix gebruik ik ook nooit 5, maar 4 eieren