Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mrisss schreef:Ik heb even weer een vraagje, Ik ken iemand die weg is van slagroomtaart. Nou heb ik al een recept gevonden voor de biscuit. (dat is toch hetzelfde wat ook tussen de originele slagroomtaarten zit?) Maar wat voor slagroom moet er tussen? Ik heb iets gevonden van aangevette slagroom. Maar kun je niet gewoon slagroom kloppen? Of zou dat te "slap" zijn en weer in elkaar storten?
MootjeH schreef:Mrisss schreef:Ik heb even weer een vraagje, Ik ken iemand die weg is van slagroomtaart. Nou heb ik al een recept gevonden voor de biscuit. (dat is toch hetzelfde wat ook tussen de originele slagroomtaarten zit?) Maar wat voor slagroom moet er tussen? Ik heb iets gevonden van aangevette slagroom. Maar kun je niet gewoon slagroom kloppen? Of zou dat te "slap" zijn en weer in elkaar storten?
Ik heb ook weleens een slagroomtaart gemaakt. Die heb ik gevuld met banketbakkersroom of botercreme-extra (botercreme met banketbakkersroom). Smaakte 'net echt'. De slagroom bovenop kun je verstevigen met klop-fix, dan blijft het allemaal net iets mooier.
1234 schreef:ponygekje21 schreef:Kan iemand mij vertellen hoe ik het beste zelf aardbeienbavaroise kan maken? Ik wil de bavaroise mix van de webshop bestellen.. Daarbij moet ik slagroom en water mixen en dan naar eigen smaak maken. Hoe krijg ik de lekkerste aardbeienbavaroise? Met verse aardbeien?
Ik heb vorige week aardbeien-yoghurt bavarois gemaakt, maar dan zonder bavarois mix!
Ik heb zelf diepvries aardbeien gebruikt, en het was erg lekker! Gewoon die aardbeien gepureerd.
Wilde eerst verse gebruiken, maar in de supermarkt waren er niet echt mooie aardbeien op dat moment, dus had maar de diepvries genomen.
Ik heb dit recept gebruikt: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 ... tbavarois/
Je moet alleen wel de gelatine echt goed oplossen! hier staat dat je het moet oplossen met 3 eetlepels heet water, maar dat is veel te weinig.
Bij mij was het totaal niet opgelost. Toen ik later kokend water erbij deed, lostte het direct op, en nadat ik het erbij had gedaan en in de koelkast had laten opstijven, werd het een heel mooi gegeleerd geheel.
Iedereen vond het erg lekker hier!
ponygekje21 schreef:1234"
[quote="ponygekje21 schreef:Kan iemand mij vertellen hoe ik het beste zelf aardbeienbavaroise kan maken? Ik wil de bavaroise mix van de webshop bestellen.. Daarbij moet ik slagroom en water mixen en dan naar eigen smaak maken. Hoe krijg ik de lekkerste aardbeienbavaroise? Met verse aardbeien?
Ik heb vorige week aardbeien-yoghurt bavarois gemaakt, maar dan zonder bavarois mix!
Ik heb zelf diepvries aardbeien gebruikt, en het was erg lekker! Gewoon die aardbeien gepureerd.
Wilde eerst verse gebruiken, maar in de supermarkt waren er niet echt mooie aardbeien op dat moment, dus had maar de diepvries genomen.
Ik heb dit recept gebruikt: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 ... tbavarois/
Je moet alleen wel de gelatine echt goed oplossen! hier staat dat je het moet oplossen met 3 eetlepels heet water, maar dat is veel te weinig.
Bij mij was het totaal niet opgelost. Toen ik later kokend water erbij deed, lostte het direct op, en nadat ik het erbij had gedaan en in de koelkast had laten opstijven, werd het een heel mooi gegeleerd geheel.
Iedereen vond het erg lekker hier!
LetsgoKelly schreef:oneiros schreef:Ik heb een 20 cm springvorm geleend en ben nu op zoek naar de site waar ik de hoeveelheden van mijn 24 cm sprongvoem vandaan heb. Die kan ik alleen niet meer vinden. Voor 24 cm gebruik ik 330 g mix, 5 eieren en 33 ml water. Wie kan mij aan de hoeveelheden en baktijd voor de 20 cm helpen?
Deze?
http://www.deleukstetaarten.nl/tabellen
Lindas2 schreef:@ Oneiros: Voor een ronde vorm van 20 cm zou het zijn: 200 gr biscuitmix, 3 eieren en 18 ml. water.. Zo heb ik het tenminste staan..