Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rixt_

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 23:06

jaa *LOL* van chocola wordt je gelukkig zeggen ze toch.. Verliefd in elk geval,

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 23:11

Ik word eerst wel altijd gelukkig van chocola, op het moment dat ik het eet is het leuk en lekker, maar als ik het op heb word ik echt niet veel gelukkiger, zeker niet als ik heel veel gegeten heb. En dat doe ik meestal met chocola, want als ik eenmaal begin..
Daarom 'snack' ik nu meer met koekjes, een sultana bijv. dat gaat een stuk beter Haha!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 02:19

Poison schreef:
Laura schreef:
Sta jij zo vaak op de weegschaal?? Koe

Ja

Zal ik jou ook een koe gaan noemen omdat je ook soms overdrijft? (personal trainer Koe )

Je snapt toch zeker zelf ook wel dat voor en na het sporten wegen geen objectieve meting is? Dat wegen na 3 uur gewoon niet handig is omdat je dan wel erg obsessief op dat nietszeggende cijfertje gefocussed bent?

Vooral als ik lees wbt jouw geicht, volgens mij moet jij gewoon wat strakker worden en je niet blindstaren op de weegschaal. daar wordt je alleen maar ongelukkig van.

Edit: bananen en druiven bevatten idd erg veel suikers = hoge glycemische index = beter niet te vaak nemen.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 07:41

Zo ik heb geloof ik nog nooit zo veel gegeten bij mijn ontbijt Bloos!
4 bruine boterhammen (met verse aardbeitjes) Haha!

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 09:01

Ik weet dat vaak op de weegschaal staan nutteloos, net als dat vreetbuien enzo slecht zijn. Maar dat betekend niet dat ik dat niet doe Knipoog Ben gewoon altijd te nieuwsgierig wat ik weet en ik wordt er niet ongelukkig van, hoogstens een beetje na een weekend volproppen Knipoog
Dat van banaan en druiven... achja fruit = fruit en is gezond die wat meer calorieen maakt me dan niet uit.
Zoveel soorten fruit hebben we meestal niet in huis dus ik pak gewoon wat er is.
En appelstroop is dat eigenlijk wel zo goed? er staat op dat het 55 procent suikers bevat geloof ik Scheve mond

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 09:23

Bah, ik ben aangekomen Boos! Maar ik ben wel ongesteld, dus dan wijt ik het daar maar aan. Ietsje minder eten vandaag maar (had me gister nogal te goed gedaan aan de sultana's).

Appelstroop bevat veel ijzer, dacht ik, en daarom is 't goed. Maar van die suikers weet ik het niet, heb 't nooit op mijn appelstroop zien staan iig.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 13:04

Laura schreef:
Poison schreef:
Ik dacht juist dat je stofwisseling langzaam werd als je ziek bent?

Ik ben net in 1 uur 1,5 kilo lichter geworden Verward
Heb een uur stevig gezwommen en was ineens een stuk lichter erna. 1,5 kilo is wel erg veel maarja, vind het niet erg Haha!
Zal ook wel voornamelijk vocht zijn geweest volgens mij heb ik me kapot gezweet.

Sta jij zo vaak op de weegschaal?? Koe

en dat zijn nou de dingen die ik bedoel in mijn topic over eetstoornissen........................ Knipoog
dit is niet gezond en degeen die dat doet is dus blijkbaar alleen maar bezig met gewicht........zet het uit je hoofd !!!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 13:06

Natalie schreef:
BBQ moet niet persé slecht zijn... Beperken in de sausjes en als je toch een sausje wil rode sausjes pakken (ketchup etc).
Vis en kip zijn 'goed' vlees voor op de BBQ... En voor de rest veel groentes erbij...
.

goede tip voor rood sausje en ERG lekker: salsa sausjes waar je je chips in dipt, alleen nu je groenten erin dippen, ECHT lekker en veel meer smaak aan dan bv. ketchup !!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 15:04

Zo met dit weer zweet ik de kilo's er gewoon af heb ik het idee Bloos!
Ik drink zo veel, maar moet niet eens de hele tijd naar de wc, ik zweet het allemaal weg Scheve mond
Vanmorgen 4 boterhammen met verse aardbeien gegeten
als lunch een appel en 2 boterhammen met komkommerspread
en net rond 3 uur een bakje magere perzikyoghurt en een half glas cola, was het eerste wat ik te pakken kreeg tijdens mijn dorst, daarnet ook nog water gedronken.
*edit* zit nu aan wat krentenbrood met kaas, had toch wel trek Ja

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 15:19

IngridM schreef:
goede tip voor rood sausje en ERG lekker: salsa sausjes waar je je chips in dipt, alleen nu je groenten erin dippen, ECHT lekker en veel meer smaak aan dan bv. ketchup !!

Ja dat doe ik ook altijd als ik zin heb in dipchips, lekker dippen met bleekselderij of worteltjes.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 15:36

en goede tip om te zorgen dat je niet stiekum allerlei slechte suikers en vetten en corn syrup toevoegingen binnenkrijgt via kant en klare sausjes: Je eigen sausjes maken met wat pure mayo, wat yoghurt, kruiden en ingedrienten die door de blender gehaald zijn!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 15:39

Ik lees hier wel dat sommigen weinig trek hebben in eten als 't zo warm is... Pfoei, wou dat ik dat had zeg!
Heb me nog redelijk ingehouden vandaag, heb dit gegeten:
yoghurt met muesli als ontbijt, toen een perzik, 2 sneetjes brood met mosterdkaas, en nu zit ik aan een pakje sultana met ananassap.
Vanavond een thaise rondo als avondeten.

Ow, hmmm, sausjes... Nee, daar gaan we nu NIET aan denken

Dat staat me trouwens nou zo tegen in de meeste diëten: dit is SLEEEEEEEEEECHT en dat is SLEEEEEECHT, nee, niks is slecht, als je er maar niet te veel van eet.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 15:52

Zoveel eet je toch niet Scarlet? Verward
Daar kan ik geen hele dag op leven hoor Tong uitsteken

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 16:03

Nee, daarom zei ik dat het vandaag ook meeviel Knipoog Maar gister zat ik zo alweer rond de 1500kcal, en da's toch íets te veel voor mij (liet ook de weegschaal zien vanochtend)

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 16:05

pff ja hieris het ook al behoorlijk warm geweest. Het begint nu wat af te koelen. Heb inderdaad niet veel behoefte aan eten, wel aan drinken, heb vandaag al veel water gehad. Vanochtend twee broodjes met aardbeien --> lekker!!
lunch, broodje tomaat + krackers met kaas + broodje appelstroop.
Ben vandaag met de fiets naar school geweest, totaal 1,5 uur gefietst *LOL* weer wat beweging gehad vandaag en het viel me niet eens erg tegen misschien dat ik vaker met de fiets naar school ga.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 16:39

toe maar, 1,5 uur fietsen in deze hitte! Ik vond mezelf al zielig dat ik 15 minuutjes moest fietsen van school naar huis in deze hitte Schijnheilig

Jeaninee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 17:20

Ik probeer een week niet te snoepen Tong uitsteken dat klinkt minder erg dat het is! Want onder snoep versta ik: chocola, toetjes, koekjes, chips, zoetigheid (behalve op brood) enz.. dat heb ik nu drie dagen vol gehouden en ik heb al een keer gezondigt.. Mn neef bood me een bonbon aan en ik bedacht me dat ik niet snoepte toen ik hem al in mn mond had.. anders had ik de verleiding wel kunnen veerstaan Tong uitsteken dus nu komt er een dagje bij. Voor de rest houd ik het aardig vol Knipoog
Vandaag gegeten: ontbijt: glas melk (kan niet ontbijten) op school: twee boterhammen en een appel en als avondeten (we aten vandaag toevallig brood) een tosti, een boterham met filet americain en een bolletje hagelslag. En nog een appel Voor de rest drink ik water en ik loop 's aonds nog een rondje hard Lachen
Aardig toch?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 17:31

Jeaninee schreef:
Ik probeer een week niet te snoepen Tong uitsteken dat klinkt minder erg dat het is! Want onder snoep versta ik: chocola, toetjes, koekjes, chips, zoetigheid (behalve op brood) enz.. dat heb ik nu drie dagen vol gehouden en ik heb al een keer gezondigt.. Mn neef bood me een bonbon aan en ik bedacht me dat ik niet snoepte toen ik hem al in mn mond had.. anders had ik de verleiding wel kunnen veerstaan Tong uitsteken dus nu komt er een dagje bij. Voor de rest houd ik het aardig vol Knipoog
Vandaag gegeten: ontbijt: glas melk (kan niet ontbijten) op school: twee boterhammen en een appel en als avondeten (we aten vandaag toevallig brood) een tosti, een boterham met filet americain en een bolletje hagelslag. En nog een appel Voor de rest drink ik water en ik loop 's aonds nog een rondje hard Lachen
Aardig toch?

Misschien wat meer eten overdag en niet alles in 1x 's avonds? Als ontbijt een bakje yoghurt ofzo lukt ook niet? Of als je gewoon net op school bent een broodje of wat fruit?
Nouja 1x iets lekkers nemen kan ook geen kwaad toch Haha!
Zoetigheid op brood kun je ook wat minder dik nemen of light varianten, die zijn ook lekker Ja (vooral light jam, veel lekkerder dan normale!)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 18:12

Soo wat een hitte..
Vanmiddag na het werken (in een bloedhete kas.. jemig, echt niet meer normaal) een stukje gaan hardlopen, maar dat viel nogal tegen. Wel netjes ong. een half uurtje gelopen.. maar dacht op een gegeven moment echt dat ik tegen de grond zou gaan van de hitte
Morgen moet ik tot 3 uur werken, dus dan 's avonds maar sporten, of een dagje overslaan.

Ik hoop dat ik me van het weekend netjes kan gedragen wat betreft eten. En dan ga ik volgende week opbouwen. Zat vanochtend eindelijk weer aan de 57.5 Lachen

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 20:51

Oeps Bloos heb net bij het winkelen 2 zakjes WITTE malthesers 'geproefd', had verwacht dat vriendlief ook wilde, maar nee, dus moest ik ze alle2 zelf op eten Tong uitsteken En toen thuis nog een sultana.. Schijnheilig
Maarja, had ik al een tijdje niet gedaan, chocola snoepen, een week niet ofzo, dus het kon weer een keertje Haha!

hepske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 06:08

Hey allemaal...
Ik had deze topic eigenlijk gisteren al ontdekt en een berichtje gepost maar dit is blijkbaar om de één of andere reden mislukt.
Jullie zijn hier dus allemaal aan het dieten?
Ik wil dit ook vaak proberen, maar het lukt me niet elke keer ik aan dieten denk eet ik nog meer.
VAndaar dat ik het zo tof vind dat ik deze topic ondekt heb, kan ik dit gebruiken als motivatie.
Had gisteren ook in mijn berichtje gezet dat ik net zoals jeaninee een week niet meer zou snoepen, ben dus gisteren begonnen en tot nu toe lukt het goed (maar het is nog vroeg nu....)
Maar ik heb al wel gemerkt dat als ik zin heb in snoep ik denk van... dan moet ik dat gaan vertellen op bokt en dat meteen de eerste dag is wel erg zwak, dus wie weet hou ik het zo toch enkele dagen vol.
Als ik echt zin heb kom ik hier wat lezen en dan gaat het hopelijk weer wel over...
groetjes

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 07:31

hepske : ben niet echt aan het dieeten, maar ik wil nog een beetje afvallen en dan gewoon gezond blijven eten en op gewicht blijven.
Het helpt idd wel, wat meer mensen die je helpen, tips geven.. Lachen
Je kunt best een snoepje nemen, maar neem er dan 1 en geen 10 Knipoog

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 09:12

Hepske, leuk dat je erbij komt Lachen
Zelf ben ik wel op dieet. Niet heel erg streng omdat ik het anders niet volhoud. Het is vooral belangrijk niet te veel in een keer te willen afvallen omdat het er anders net zo snel weer bijkomt. en met het snoepen sluit ik me bij spetterlover aan.
Vandaag lekker naar het strand!! het is zo mooi weer... hopelijk niet te veel snoep enzo maar dat zien we dan wel. ik denk dat deze dag maar zonderen wordt. natuurlijk probeer ik niet te veel slechte dingen te eten.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 11:38

Oef oef!
Wat een hitte zeg, ging m'n fiets ook nog kapot.. Nou ja, ik mag nu van mezelf een heel lekker stuk chocola nemen! Net toets gemaakt, hopelijk gehaald...

Idd, ik vind het ook handig dat ik hier neer kan zetten wat ik eet enzo, dan heb ik een beetje controle enzo.

hepske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:26

het lukt aardig, voor de eerste keer.
Bij mij is het ook niet het geval dat ik echt te dik ben, maar ik snoep gewoon te veel, en dat wil ik nu laten.
Eten doe of probeer ik wel gezond te doen, maar ik denk dat ik een snoep verslaving heb, ik zou er echt alles voor doen om toch maar wat koekjes of dergelijke te eten.
Net toen ik van mijn werk naar huis kwam was de verleiding weer groot om wafels bij de bakker te halen en als middagmaal te eten, ook omdat ik dacht dat ik te weinig tijd ging hebben, ik moet dadelijk op wedstrijd maar nu begint het om 1 uur I.p.v 12 dus heb ik deze middag nog meloen met wat yoghurt gegeten en deze ochtend cornflakes....
Ik ben dus nog goed bezig, deze avond zal het waarschijnlijk wel frituur worden, maar ja...als ik dan nog niet gesnoept heb dan is het al een hele vooruitgang.
Ale ik zal mezelf en mijn paard maar is wat gaan martelen, wie gaat er nu met die weer op wedstrijd???
Tot snel en succes allemaal..