- pyrolyse (autom. schoonmaak door heel hoge temperatuur)
- stoom (echte stoomoven, of added steam)
Dat bestaat blijkbaar niet
Dilemma: ga ik voor een pyrolyse-oven, zonder stoom, of toch maar voor een katalyse-oven (die alleen vet opruimt, suiker niet) met stoomfunctie
Het mag wat kosten, maar moet wel Bosch of Siemens zijn, want Atag (Etna, Pelgrim) komt er niet meer in.
Daarnaast had ik wat moeite met het brood langer te bewaren als ik geen dure bakmixen gebruik. Vriezer kon wel, maar vond ik toch minder lekker.
En zag ik daar een zak broodverbeteraar staan. En opeens dacht ik BINGO dat moest ik nog regelen. Dus gelijk gehaald (plus 5 kg diverse soorten bloem en mixen
)
En deze is dus niet los verkrijgbaar. Dus nu toch maar op zoek naar een (durf ik het te zeggen, grotere) broodbakmachine. Gelukkig heeft bol.com nu de 10 daagse en anders komt black friday er ook aan en vermoed dat deze door de corona online veel gaat doen.

intussen ook al mixen voor pittenbrood en volkoren geprobeerd. Nu nog de juiste grootte zoeken. Mijn vriend start altijd van een voordeegje, 2x rijzen, waarvan de laatste in de pyrexschaal die in de oven gaat. Net voor het in de oven gaat nog wat water over het deeg sprayen, snee(tjes) maken en deksel erop.