Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 12:05

Zalm en avocado, lekker!! Staat hier dit weekend ergens op de planning.
Net de laatste 2 puntjes pizza gegeten en een klein potje asperges. Straks naar een food festival, dat wordt nog wat!!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 12:55

Haha dat ziet er wel weinig uit :P En na gisteren kan ik geloven dat je nu niet zo'n verzadigd gevoel hebt..
Spoiler:
wat een vies woord eigenlijk, ik gebruik hem nooit in deze context, oke nu wordt het ingewikkeld of akward.. :')

Zalm en avocado goede combinatie!

Food festival, leuk :j

Ik heb straks tonijn, 2 eieren, 2 avocado's, 2 tomaten en een mozzarella.
Heb mijn kaas en olijven al op.

Vanavond even kijken, moet nog dingen voorbereiden voor morgen.
Wellicht dat ik morgen even alles overdag skip en 's avonds toch onze eigen patat eet. Sta op een evenement en vind alleen onze patat lekker :') Tenzij ik na die dag nog zin heb om te koken :P

Zondag pizza dag maar die skip ik dan maar als ik zaterdag een zakje patat neem :')

Khd minderen voelt al beter, *klopt even af* maar ben sinds woensdag niet meer zwanger geweest :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 13:08

Allemaal lekkere dingen!

Ik heb mn lunch aangevuld met een bakje rauwkostsalade, dressing was vast niet heel khd arm, maar wel lekker!! Nu zit ik tenminste even vol voorlopig. En ik heb mezelf vanavond een wit wijntje beloofd :9

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 13:11

Lekker Laura! Droge wijn ? :P

Ik wilde morgen naar een hop festival maar goed na zo'n dag druk zijn zullen we eerder op de bank belanden dan in de stad :')
Een ding is zeker morgen genoeg beweging haha.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 13:14

Waarmee sta je op een evenement eigenlijk? En wat voor evenement is het?

Ja droge wijn, zoet vind ik vies gelukkig :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 13:21

Lekker Laura! Ik drink eigenlijk nooit :D

Afbeelding
Food has arrived. Omnom!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 13:26

Yum! Zit er nou nog iets van saus doorheen ofzo? Of is dat de avocado?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 13:57

Kleine theelepel mayo en inderdaad de avocado wat geprakt met beetje water. En een ei dat ik zachtgekookt had waardoor eigeel ook sauzig maakt :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 13:58

Yum yum yum!!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 14:05

Met patat Laura ;') Het is een evenement dat keuringen houdt met koeien, daarnaast trekpaarden en je kunt kameel rijden enzo. Erg leuk en gezellig.

Haha zoete wijn is echt smerig. Gelukkig nog een droge drinker hier :D

Ziet er lekker uit sec!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 14:06

Ik ga kokoskoekjes bakken jammie.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 14:11

Hoe ga je die zoeten, marleen? Omdat je geen khd gebruikt en niet vd zoetstoffen bent?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 14:18

Haha die patat snapte ik, maar bedoel meer of jullie zelf een patatkraam hebben oid :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 15:42

Oh :')

Ja klopt doen we zelf. Vanmorgen zijn ze geraapt zelfs dus helemaal vers :P Daarna worden ze gewassen, gesneden en voorgebakken. Snijden vandaag 400 kilo en bakken ook alvast voor scheelt voor morgen dan kunnen we volgas gaan afbakken.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 16:15

Oh wauw, lekker!

Iemand nog een lekker recept voor een khd arme ovenschotel? :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 21:10

Oeh, wat ziet die foto er lekker uit!!

Heb me enorm ingehouden, ging dus prima. Had vanmorgen de stukjes pizza van gisteren en asperges, muffins met bosbessen gebakken, daar 2 van gegeten (1 mee) en daar gehaktballetjes met zaanse mayo en mosterd. Als toetje een cola light. Morgen een verjaardag (hopen op blokjes kaas) en 's avonds onbeperkt spareribs knagen.

Gribaldi, heb je het dan niet lastig als je boven de verse friet hangt?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 21:32

Ik heb kipsalon gemaakt met zoete aardappel,was erg lekker.Nu nog een paar groente chips.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 21:37

Weet iemand een boek of goede site over koolhydraatarm eten. Ik wil wel de uitdaging aan om (veel) te minderen met koolhydraten. Ik heb vooral moeite met afstand doen van brood. :=

Havermout lus ik niet. Wel yoghurt, rijstwafels, crackers. Weet niet of dat kha is.

Ik ga ook bijna weer naar school en ik kan daar niks opwarmen of koel houden. Salade kan nog wel omdat ik een speciaal bakje heb met vrieselement. :)

Ik ga nu maar is het topic een beetje lezen denk ik. :=

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 21:44

marleen_usar schreef:
Ik heb kipsalon gemaakt met zoete aardappel,was erg lekker.Nu nog een paar groente chips.

Jij doet koolhydraat beperkt ipv koolhydraatarm?

Meliaforever, succes!! Er is op internet veel te vinden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:43

Meliaforever, wat zoek je precies? Wil je lijsten met koolhydraatarme producten, wil je recepten?

Rijstwafels en crackers zijn niet koolhydraatarm. Alles met granen en suikers bevat koolhydraten. Yoghurt bevat wat melksuikers, maar is wel armer dan brood. Op de verpakking staat ook altijd vermeld hoeveel koolhydraten iets bevat.

Nou, vandaag is eigenlijk prima verlopen. Vanmiddag met vrienden weg geweest, eindigde bij ijssalon en eigenlijk geen moeite met alleen een flesje water nemen. Vanavond mijn eten netjes vooraf afgewogen. Had wat minder vlees en heb aan het einde nog een worstje genomen, prima :)

Voor zondag wel nog ff bedenken hoe ik het aanpak. Heb een training met lunch en netjes aangegegevn wat ik mocht hebben met een lijstje. En nu hebben ze pompoensoep o.a. Geregeld. Geen idee hoe ze daarbij komen want die had ik niet genoemd ofzo.... Die moet ik dus laten staan. Verder hebben ze griekse yoghurt, gegrilde zalm en gegrilde courgette, aubergine en tomaat voor me. Dus ga beetje van de groente pakken, zalm en beetje griekse yoghurt met walnoten. 'S ochtends ontbijten met eieren en bacon ipv de zuivel die ik normaal neem zodat ik wat meer speelruimte heb en dan denk ik dat het wel moet lukken. Twijfel of ik zelf nog iets zal meenemen misschien maar vind dat ook wel onbeleefd als ze zoveel moeite doen.

Quellian, eet jij wel spareribs? Ik had vandaag spareribs voor op de bbq erbij maar schrok van de khd in de marinade en heb ze laten staan. Goede dag verder, hoe heb je de muffins gemaakt?

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 23:09

Spareribs kun je best wel eten, maar het zijn inderdaad vaak de commerciële en vooral bovenmatig gesuikerde sweet chili marinades. Tegenwoordig koop ik dus ongemarineerde spareribs en maak er zelf wel een lekker en kha chili marinade bij.

Dat is een probleem waar ik zo vaak tegen aan loop. Ik ben gek op pittige tot pikante chili, maar bijna alles hier is sweet. En dan sweet met zoveel suiker erin dat je bijna gewoon zelf een eetlepel door de suikerpot kan halen en op eten :n

Vanavond in ieder geval lekker gegeten met courgette, kalkoenfiletblokjes, champignons en champignonsaus van de Lidl (4 gr kh/100 ml). Zelfs m'n vader vond het verdraaid goed te eten :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 23:19

Yes, spareribs eet ik gewoon, met salade.
Heb nu trek, maar zonde om nog te gaan eten, beter gewoon gaan slapen.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 01:29

Meliaforever: ik heb de boeken Grip Op Koolhydraten. Het basisboek en het receptenboek 1. Die boeken hebben mij goed op weg geholpen.

Gisteren en vandaag (vrijdag) waren niet de beste dagen wat koolhydraatarm betreft. Maar ik had het gevoel dat mijn lichaam het even nodig had.
Ik ben een beetje zoekende hoeveel gram koolhydraten nou goed is voor mij. Ik hield tot nu toe ongeveer 50 gram per dag aan. Maar ik heb het gevoel dat het aan de lage kant is. Zeker als ik het een aantal weken achter elkaar doe..
Wat vinden jullie een mooi aantal grammen per dag om aan te houden?

Morgen nog uit eten, en vanaf dan ga ik weer netjes opletten :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 07:00

Ik probeer zelf onder de 30 gr khd te blijven, over een aantal weken eil ik wat op gaan bouwen, kijken bij hoeveel ik nog goed afval en wel iets gevarieerder kan eten.

Gisteravond 2 wijntjes op, meteen een kilo vocht zwaarder :+ nou ja, zal wel weer verdwijnen. Vandaag dagje dierentuin, gaan daar lunchen, eens kijk of ze goede lunchopties voor me hebben. Even zorgen dat we niet in een pannenkoekenrestaurant terecht komen :')

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 09:03

Dag allen,
Mag ik me ook melden? Ik wil graag nog 30kg afvallen.

Ik zoek nog opties voor de lunch en diner. Heb al een lijst gemaakt met allemaal ideeen voor eten. Ik wil onder de 20-30 gram kh per dag blijven, daarboven val ik niet af. En verder maximaal 1300/1400 kcal.

Mijn eetlijstje vandaag:
O: eiwitshake met 250ml ongezoete amandelmelk

T: 200 gram Skyr naturel

L: sla, 100 gram geitenkaas, 40 gram walnoten

T: 100 gram kipfilet met een beetje Boursin

A: 100 gram carpaccio in slablaadjes gerold

A: 200 gram Skyr

Dit levert mij:
Koolhydraten 23
Eiwit 140
Vet: 70
Kcal: 1375