jasz schreef:Hallo mag ik me hier ook melden? Ik lees al een tijdje mee, maar heb ook wel zin om echt mee te praten.
Ik ben nu sinds mijn 7e vegetarier, 13 jaar dus alweer en sinds een tijdje probeer ik er ook op te letten helemaal geen niet-vegetarische kaas en geen niet-vegetarische wijn te drinken, ik eet al nauwelijks zuivel en bijna alleen eieren van eigen kippen. Veganist zijn vind ik erg mooi, maar voor mij helaas niet haalbaar. Ik ga namelijk over een krap jaar een opleiding beginnen als patissier, na 2 tussenjaren gedaan te hebben.
Mijn omgeving is over het algemeen heel begripvol, vooral mijn moeder ziet de ernst van zo vlees eten in. We eten dan ook heel vaak vegetarisch en dan met tofu of soja of gewoon lekker veel groenten. Alle dagen dat ik mee eet is er sowieso geen vlees. Mijn vader en broers kunnen hun vlees nog wel erg waarderen en dat is ook prima.
Mijn vriend is Colombiaans, waar vlees eten toch wel heel erg gewaardeerd wordt, hoewel hij mij wel snapt, blijft dat wel altijd een dingetje helaas. Het is nu gewoon een onderwerp waar we niet over praten, dat gaat het beste. Overigens dringt hij het verder niet op ofzo hoor! En andersom respecteer ik zijn keuze ook.
van mij wel welkom!
oha ik snap dat verhaal van jou en je vriend wel inderdaad
mijn moeder stemde er ook positief op maar wij aten hiervoor ook al niet veel vlees
maar ik ben weer wel gelukkig mee dat ik nu echt ermee stop hoe denk jij erover?
weet iemand trouwens nog echt een lekker recept vegan en niet iets uit kookboek ouzo
ik zoek nog echt apartere om mee te experimenteren !