Zo, hoe is het hier? Ik ben bezig met mijn weekmenu. Ga vandaag boodschappen doen en vanavond ga ik tikka massala maken Voor de rest van de week in ieder geval een risotto en venkelsoep Over de rest moet ik nog even nadenken. IK heb nog scharrelkippenpoten in de vriezer liggen, iemand een goede tip?
Heb gisteravond besloten dat ik gezonder wil gaan eten. Het avondeten is lastig, want in een studentenhuis kookt er elke avond iemand anders. Dus ik wil beginnen met minder snoepen & goed (gezond) ontbijten! Scheelt denk ik een heleboel al!
Ben totaal geen broodeter, dus ben nu aan het rondsnuffelen of ik ergens lekkere ochtendmaaltijden kan vinden. Simpel is wel belangrijk, haha! Yoghurt met iets erdoor bijvoorbeeld...... Ideeën zijn welkom!
Yoghurt met een muesli van Dorset vind ik altijd erg lekker. Ik eet vaak twee eieren 's ochtends met groentes en/of bonen erbij, vind ik heerlijk. Vind je het moeilijk om te ontbijten?
Kippenpootjes in een ovenschaal, lekker met olijfolie erover heen, aardappeltje erbij en eventueel chorizo. Verder aanvullen met lekkere groentes.. oooh heerlijk.
Vandaag ziet het er zo uit bij mij:
O: 2 eieren gebakken in kokosolie met rode bonen en verse tomatensaus. Geen specerijen. T: 2 gedroogde vijgen L: 1 snee desembrood zonder toevoegingen met verse courgette salade op basis van olijfolie. Kom heldere kippensoep, goed gevuld. T: Handje ongezouten amandelen A: geen idee, moeders kookt.
Jolien, lijkt me inderdaad okk al flink schelen als je niet meer snoept! Heb je moeite met ontbijten? Zelf vind ik fruit altijd prettig om de dag mee te beginnen.
Hier gaat het niet zo goed, ik was bij mijn ouders. Ben nu weer op weg naar huis dus dat scheelt. Binnenkort zal ik weer eens een lijstje dumpen!
Moeite met ontbijten valt nog best wel mee, ik werk 's ochtends wel flink wat weg. Maar brood krijg ik gewoon echt niet door m'n keel zo vroeg in de ochtend.... Wat later op de dag is het geen probleem, maar rond 8 uur (of eerder) krijg ik het niet weg Nu eet ik meestal een bakje yoghurt met cruesli, met een kiwi of iets anders erdoorheen.
Fruit vind ik echt heerlijk 's ochtends! Hoewel ik aan alleen fruit niet genoeg heb. Een cracker erbij is wel echt nodig
Pantykous, 3x warm op een dag? 1x vind ik meer dan genoeg, haha! Wat jij 's ochtends eet, daar moet ik op dat moment echt niet aan denken! Een zware maaltijd is voor mij dan helemaal niets, haha! Gewoon simpel iets, niet teveel werk op de vroege ochtend
Cruesli is niet het meest gezonde alternatief Daar zit nogal wat suiker in. Dan kun je beter een neutralere muesli nemen. Als je fruit 's ochtends lekker vindt, kun je ook eens fruit met muesli proberen. Dat eet ik 's ochtends altijd, aangezien ik geen melk mag en de muesli anders zo droog is.
Ik eet 's ochtends vaak een bakje kwark, met stukjes appel, een beetje kaneel en rozijntjes Evt. kun je er dan natuurlijk ook nog muesli doorheen doen of nootjes ofzo.
Dames zou ik hier binnen mogen vallen met een vraag? Ik heb de andere topics van gezonder eten globaal doorgelezen maar zie niet echt een antwoord
's ochtends eet ik vaak de breakfast bars van Nigella, die vind ik heerlijk en op een andere manier krijg ik havermout niet weg (voor recept zie: http://www.nigella.com/recipes/view/breakfast-bars-55) Nu zit hier gecondenseerde melk in om het aan elkaar te laten plakken, maar dit lijkt mij niet bepaald gezond. Heeft iemand een gezond alternatief voor gecondenseerde melk?
Suikervrije pindakaas is wel een optie ja er zitten ook al pinda's in, misschien doe ik dan wel half pindakaas half sojamelk. Voor de rest past ie geloof ik redelijk in het gezonde eten ABC Dat scheelt want ontbijt is echt mijn lastigste maaltijd.
Je kunt de pindakaas denk ik idd wel mengen met sojamelk, dan heb je ook een soort van kleverige substantie Alleen geen idee hoe pindakaas zich gedraagt bij hogere temperaturen.
Depende
Geplaatst: 20-10-12 22:40
Morgen ben ik toe aan een nieuwe batch dus dan zal ik het wel zien.
In koekjes (foei) doet pindakaas het meestal prima
Iemand hier die weleens tomatensap maakt? Ik ben een beetje op het slechte pad en heb nog een bak romatomaten staan. Ik wil er eens wat anders mee doen dan normaal. Nou kwam ik ergens de combi tomaat-sinaasappel-framboos tegen, maar ik weet niet helemaal of ik dat aandurf.
Toad
Geplaatst: 29-10-12 14:23
@Martine: ik maak nooit tomatensap. je kunt er wel pastatsaus van maken?
Ik heb vandaag even een hele gezonde dag.. Heb gisteren bij mijn schoonouders gegeten en die zijn af en toe echt een ster in ongezond eten. De maaltijd bestond uit:
wit stokbrood varkenshaas op satestokjes met Remia satesaus augurk rundvleessalade uit pot.
zucht. Dus had gister even 0 producten met voedingswaarde binnengekregen. Had ook echt alleen wat stukjes vlees gegeten want van witbrood heb ik een week een opgezette buik.
Vandaag: o: 2 boterhammen. 1 met brie en tomaat, 1 met bio pindakaas en komkommer t: klein stukje 72% chocolade l: omelet van 3 eieren met 100 gr soepgroente t: smoothie a: zalm/groente stoofpotje
Ik heb trouwens donderdag mijn bloed laten prikken op vitamine D, ijzer, foliumzuur en vitamine B12. Net hoorde ik dat ik geen tekorten heb! Dus daar ben ik erg blij mee. Ik had een vitamine D tekort van de winter. Nu was ie 63.
Toad, goed van je opgeloste tekort! En dat klinkt inderdaad niet heel gezond haha, achja, kan best voor een keertje.
Hoe staan jullie tegenover diepvriesfruit? Ik ben dol op aardbeien, bosbessen, frambozen etc. maar die kan ik dus echt niet betalen, en aan diepvriesfruit is geen suiker toegevoegd oid, maar het is dus wel ingevroren. Ik doe het vaak door de yoghurt. Wat denken jullie, gaan er vitamines verloren bij het vriezen?
Ik moet zeggen dat ik nog steeds gezond eet, maar wel wat vaker zondig dan toen dit topic nog alive and kicking was
Ik eet heel veel diepvriesfruit, want ik maak er smoothies van. Vanmorgen nog een magere kwark-frambozen-mango-sinaasappelsmoothie gemaakt, waarvan de frambozen en mango ingevroren waren. Als het net zo is als bij groente, worden de vitaminen juist beter bewaard dan bij vers fruit. Maar ik weet het eigenlijk niet...
Ik probeer iedere keer opnieuw beter te eten, maar het lukt me nog niet echt. Komt mede omdat ik tot 7 uur op school zit en dan kom ik een beetje in de knoei met eten. Ik wil dus aan de salades tussen de middag, maar ik heb niet echt inspiratie.
Er zijn echt eindeloze mogelijkheden voor salades! Lees deel 1 en 2 van deze topics maar eens door!
Mijn lijstje voor vandaag: Ontbijt: smoothie magere kwark-frambozen-mango-sinaasappel Lunch: 2 speltcrackers (ze hebben ze nu bij c1000! ) met avocado, peper en komijnenkaas, salade van ijsbergsla, tomaat, paprika, avocado en allerlei kruiden T: stukje extra pure chocolade Avondeten: frietjes op het werk dit heb ik dus steeds, overdag keigezond maar dan gaat het 's avonds mis
ais
Geplaatst: 02-11-12 12:14
Pantykous schreef:
Kippenpootjes in een ovenschaal, lekker met olijfolie erover heen, aardappeltje erbij en eventueel chorizo. Verder aanvullen met lekkere groentes.. oooh heerlijk.
Doe je de kip er dan rauw in? En de aardappels? En hoe lang en op welke temperatuur?
Zoals ik al zei eet ik sinds een week of 3 gezonder. Ik at al wel redelijk, maar nam veel kant en klaar spullen en daarmee veel onnatuurlijke suikers. Ik merkte dat ik wanneer ik honger had echt een flinke maaltijd moest eten om me weer een beetje levend te voelen. Daarbij was ik vaak misselijk en had ik buikpijn.
Nu eet ik bijna alleen nog maar natuurlijk producten als vlees, noten, fruit en groente. Dit bevalt tot nu toe erg goed.
Vandaag heb ik Chlorella poeder gekocht, heeft iemand een manier om dat een beetje normaal naar binnen te krijgen. Heb het opgelost in water vandaag, maar wat is dat vies!
Laat ik ook maar weer eens reageren! Op gister na, toen had ik echt even een niet-gezond-eten-dag, gaat het goed met minder ongezond eten! Snoep & koek laat ik opzij liggen, dus dat scheelt echt Hoewel ik nog steeds eigenlijk weinig fruit eet... Diepvriesfruit klinkt eigenlijk wel heel aantrekkelijk! Kan je dat gewoon kopen in de supermarkt? (inderdaad voor in smoothies/yoghurt)