zoooo dat klinkt lekker toad! Die ga ik opschrijven!
Ik heb een erg goede dag gehad, zowel qua eten als bewegen, ben er helemaal happy van haha
Nu nog klein beetje kwark en wat nootjes eten anders wordt ik vannacht wakker met honger vrees ik
Paardje liep ook fijn, doet me deugd
_Mara_
Geplaatst: 10-04-12 23:48
Al dat avondeten ziet er echt heerlijk uit! En het gaat lekker met iedereen zo te horen, ook fijn!
Ik ben net terug van me werk, leuk joh werken in een supermarkt de dag na Pasen. Hetgeen wat het dan allemaal een beetje goed maakte (of naja, goed maakte voor mij maar me toch ook weer een beetje boos maakte om hoe we met eten omgaan) was dat we fruit mochten meenemen. Er lagen 2 winkelmandjes vol met fruit, kiwi's, bananen, appels, manderijnen, ze moesten allemaal op. Waarom? Ze lagen al 3 dagen in de schappen door Pasen en dat mag schijnbaar niet. Maar wij mogen ze dan wel gratis meenemen en opeten. Naja, ik heb lekker 2 banaantjes meegenomen van Max Havelaar en ook nog een netje manderijntjes. Er was echt niks mis met dat fruit, oké, sommige hadden wat beurse plekken maar dat kan je ook gewoon gebeuren in het schap. Ik heb nu dus echt super veel fruit in huis dus dat wordt lekker smoothies maken en andere heerlijke dingen.
Zo maar eens gaan slapen, heb me voorgenomen morgenochtend weer hetzelfde rondje te gaan hardlopen met me huisgenoot. Me voeten zijn nu best wel moe dus kan maar beter in me bed gaan liggen en een poging doen tot slapen. Morgen weer een nieuwe gezonde dag voor de boeg.
Ik heb mijn glas water met citroen alweer achter de rug. Ga zo weer mijn wastefree smoothie maken van radijsblad. Heb dit keer goede blaadjes en ook een verse mango ipv diepvries. Als dat niet lekker wordt!! Mijn avondje was trouwens heerlijk gister
Klinkt als een heerlijk sausje, Toad! Mara, lekker dat je fruit mee mocht nemen! Colway, klinkt bekend....
Gister toch nog lekker met paard kunnen rijden. De geur uit zijn mond was duidelijk verbeterd en heb overleg gehad met de TA, valt allemaal wel mee waarschijnlijk. Even een week goed spoelen (met de tuinslang ) en dan moet het wel een stuk minder zijn, anders komt hij even langs.
Was nog heel trots op mezelf: vriendje zat gister een zak chips weg te kauwen en ik heb de verleiding weerstaan
Mijn lijstje van vandaag: O: glas warm water O: 2 volkoren wasa krackers (begint op verslaving te lijken) met rozenbotteljam en pindakaas. Glas bio melk. T: appel en rijstwafel M: Sla met beetje witte bonen, komkommer, tomaat, lenteuitje en gegrilde kip (over van gister). T: paprika A: wokschoteltje met gehakt, sperziebonen en witte bonen. Sport: paardrijden en wil op de fiets naar paard toe. Als ik een beetje op tijd klaar ben, dan wil ik ook even proberen hard te lopen, even kijken hoe het gaat met mijn been.
Goed bezig Noor! Fijn dat je lekker hebt kunnen rijden Witte bonen in de sla is dat lekker?
Mijn lijstje: O: groot glas lauw warm water met citroen O: Smoothie van 1 banaan, 2 sinaasappels, 100gr boerenkool, zwarte bessen en goji bessen + Rogge cracker met pindakaas T: Appel L: Salade met kidneybonen, mais, paprika, rode ui en chilidressing (zelfde als gisteren) T: handje noten D: Biefstuk met rode bietjes (zou ik gisteren eten maar dat werd gegrilde tilapia fillet en een frisse salade)
Sport: Vanavond carrousel les = 45min doorzitten jiieeehaaaaaa
Ohhh oke, ik at vroeger wel eens witte bonen in tomatensaus maar dat smaakte naar niets, maar lust ook bruine bonen, zwarte bonen en kidneybonen, dus wellicht kan ik ook witte door mn salade doen, volgens mij zijn bonen wel erg voedzaam toch?
Hmmmm lees net dat Kidneybonen inderdaad erg gezond zijn, maar uit blik met veel suiker, zelf maar koken dus
_Noor
Geplaatst: 11-04-12 08:56
Ja. In dat boek van A.Alberda wordt aangeraden om aan het begin van de week een weekvoorrad rijst/quinoa/... te maken en een weekvoorraad bonen. En dan elke week een andere soort en dat je daar na elke dag van kan nemen. Bonen zijn in haar optiek inderdaad heel belangrijk! Nu ga ik niet elke dag bonen of rijst oid eten hoor, maar probeer het wel mee te nemen.
Mijn menu van gister had wel wat weinig vezeltjes voor mijn gevoel.. maar als ik het teruglees valt het wel weer mee..
Ik heb de witte bonen nu ook zelf gekookt, eerst een nacht weken en toen uurtje koken. Fanatiek hè! (Heb wel véél te veel).
Phylos
Geplaatst: 11-04-12 08:56
Zo lekker bezig allemaal! En gratis fruit is natuurlijk altijd leuk Mara!
Hier een lekker nachtje gehad, maar toch ook 3 kwartier liggen snoozen. Gister heel goed dagje gehad (lang leven mijn kamer in Groningen zonder verleidingen ) Vandaag komt het ook wel goed. Vanavond wel tentamen dus ik moet een goede volle buik hebben, ik eet een restje lasagne uit de vriezer met een sla/tomaat/komkommer/feta/pijnboompitjes en een lekkere dressing. Voor tussen de middag heb ik een lekkere krentenbol meegenomen van huis
O: magere kwark/muesli/noten/chia/lijnzaad/rozijnen. Glas verse jus T: speltcracker met kaas. bakje druiven L: krentenbol, boterham grillworst, boterham pasta (zijn kleine boterhammen) T: mandarijn en evt. druiven A: Lasagne met sla/tomaat/komkommer/feta/pijnboompitjes met dressing T: banaan en misschien na tentamen nog wat kwark
Hmmmm goed idee, op zich een handje bonen door de salade kan makkelijk en ben ook gek op mexicaanse gerechten en daar zitten ook vaak bonen in, eb net stuk over de GI van bonen gelezen en ben meteen enthousiast haha
Wij hebben hier heel wat verschillende bonen op voorraard, ideaal. We weken en koken ze ook allemaal zelf, is ook veel makkelijker om zo de juiste portiesgrote te bepalen.
Regelmatig eten we een soort stoofpotje van verschillende bonen, groenten en kruiden. Is best lekker dan.