Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Negerzoen schreef:Jeetje wat gaan jullie hard! Ik had vorige week nog een berichtje geplaatst en dat was nog op 29 pagina'sIk ben ook druk bezig met gezonder eten, ik zal even mijn schema tot nu toe neerzetten, zouden jullie eens willen kijken wat jullie er van vinden? Ik vind het namelijk heel erg moeilijk om goed te bepalen wat wel, wat niet, en welke combinatie. Ik woon nog thuis dus over avondeten heb ik geen inspraak. Toevallig is vrijdag wel de 'lekkere dingen dag'
Ook over de broodsoorten heb ik geen inspraak. Over het algemeen zijn we thuis heel erg van de Hollandse pot en zorg ik dat ik veel groente eet. Zuivel en fruit is ook nooit een probleem.
O: 6 eetlepels suikervrije muesli met fijngehakte noten (verpakking toevallig net met het oud papier mee.. de waardes van dit product waren vrijwel gelijk met de noten muesli van Zonnatura) met 3 eetlepels magere kwark
T: Volkoren boterham met anijshagel en halvarine
L: Volkoren boterham met kaas en volkorenboterham met leverpastei
T: Sinaasappel rond 2 uur en een sesamcracker met halvajam om half 4.
A: Hot dogs en ik maak een bakje met een mix van tomaat en komkommer. Beker optimel.
Ik werk straks tot 9 uur en dan ga ik nog een rondje hardlopen.
T: Daarna eet ik een bakje met magere kwark en een banaan
Over de hele dag drink ik alleen water en thee, soms Christal Clear als afwisseling (koolzuurvrij). 2 liter op een dag red ik makkelijk.
Van 2 tot 6 is mijn 'moeilijke periode'. Zeer regelmatig krijg ik rond 4 uur een niet te stillen honger. Vooral op lange schooldagen. Vandaar dat ik 's middags 2x iets tussendoor eet. Vaak is dit fruit of groente rond 2 uur en rond 4 uur iets van een cracker met mager beleg. Ik wil met het gezonde eten ook zeker afvallen, maar dit is een doel voor de langere termijn. Halve kilo per week vind ik een prima richtlijn.
MaartPaard schreef:Als ik ongezond eet word ik ook meteen opgeblazen en krijg ik buikpijn!
Teunisbloemolie is goed voor de Omega 3. Moet het eigenlijk voor mijn paard hebben maar wil het ook graag zelf gebruiken voor mijn acne huidje. Schijnt ook de hormonen iets onder controle te kunnen houden. Het is alleen erg duur!
Vanavond ga ik lekkere vegetarrische geitenkaaslasagne met gegrilde groente maken en dat toetje van hierboven!